|
Srovnání webových stránek vybraných leteckých společností
Ondrová, Lucie ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
S masivním rozvojem internetu v poslední době stále větší množství zboží a služeb je prodáváno a nabízeno online. Výjimkou nejsou ani letecké společnosti, které nabízí možnost koupě letenek a získání informacích o letech na svých webových stránkách. Kvalita webu je proto důležitým faktorem jejich úspěchu. Proto je dobré mít metodiku, která dokáže ohodnotit kvalitu webové prezentace letecké společnosti. V této práci se pokusíme takovouto metodiku vytvořit. Webové stránky budou posuzovány zejména z pohledu uživatele, a to ze čtyř hlavních úhlů pohledu: grafický design, přístupnost, použitelnost a informační obsah, přičemž dvěma posledním kritériím bude věnována největší pozornost. Každé kritérium bude sestávat z dílčích kritérií, která budou mít bodové ohodnocení. Tuto metodiku aplikujeme na webové stránky ČSA, Lufthansy a British Airways. Správnost metodiky potvrdíme uživatelským dotazníkem, kde uživatelé hodnotí výše zmíněné webové stránky. Výsledky dotazníku porovnáme se závěrem naší analýzy, čímž zjistíme, zda je námi navržená metodika použitelná.
|