Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí188 - 197  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Poruchy chování - šikana
VLKOVÁ, Kateřina
Agresivita a šikana je v současné době hrozivý fenomén, který začíná provázet děti již od předškolního věku a v průběhu života dítěte se mohou stupňovat. Tento problém se však netýká pouze dětí, ale i dospělých a celé naší společnosti. Cílem této práce s názvem Poruchy chování - šikana bylo zjistit, jaké zkušenosti mají se šikanou žáci 9. tříd spolupracujících základních škol v Táboře a popsat, jakým způsobem tuto problematiku řeší pedagogických sbor na oslovených základních školách. Pro splnění cíle odstranění šikany a dalších sociálně patologických jevů na našich školách, je do budoucna potřeba stále zlepšovat systém vzdělávání s postupným prosazováním celoživotního vzdělávání pedagogického sboru a zajištění stabilního toku financí pro tuto oblast.
Náročnost a rizika práce sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi.
VORLOVÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce je zaměřená na náročnost a rizika sester při poskytování ošetřovatelské péče agresivnímu klientovi. Teoretická část práce je zaměřena na vznik agresivního chování, na druhy agrese a vyvolávající příčiny agresivního chování. Jsou zde popsány ošetřovatelské části problému, jako je příprava na oddělení na příjezd neklidného klienta, příjem agresivního jedince na oddělení, úloha sestry na psychiatrii. Dále jsou zde rozebrány metody slovního a jiného uklidňování a formy fyzického omezení klienta. Ke zpracování bakalářské práce bylo použito kvalitativního přístupu, metody dotazování, techniky sběru dat polostrukturovaného rozhovoru. Polostrukturovaný rozhovor měl 28 a každý respondent měl možnost se vyjádřit svými slovy. Sběr dat probíhal v Psychiatrické léčebně v Havlíčkově Brodě, v Psychiatrické léčebně v Bohnicích a na psychiatrickém oddělení v Českých Budějovicích a odpovídali sestry, které pracují s agresivními klienty. Část s výsledky byla zpracována částečně do grafů, částečně do tabulek a nebo popsáním a rozebráním jednotlivé otázky podle odpovědí dotazovaných. V práci bylo vytyčeno 5 cílů, všechny tyto cíle byly ve výsledcích výzkumné části postupně splněny. Na výzkumné otázky, kterých bylo dohromady 8, bylo postupně ve výzkumné části odpovězeno a byly pro ně stanoveny hypotézy. Závěrem lze tedy dodat, že náročnost a rizika práce sester při ošetřování agresivních klientů jsou značná. Sestry znají bezpečnost práce s agresivními klienty a znají plán postupu jak předcházet poranění ošetřovatelského personálu, samotného klienta i ostatních klientů. Vědí, čím se řídit při fyzickém napadení agresivním klientem a využívají při své práci omezovací prostředky. Výsledky dále ukázaly, že sestry by uvítali tréninkový výcvik a výcvik sebeobrany, který se neprovádí a praktický nácvik komunikace s agresivním klientem považují za přínosný. Sestry by uvítali na svých odděleních více mužského ošetřovatelského personálu.
Metafora ženských emocí
SCHULZOVÁ, Martina
Část teoretická bude věnována nejprve emocím obecně. Sledováno bude i postavení ženy ve společnosti z hlediska fylogenetického, způsob jejího emočního prožívání a možnosti vyjádření jejích agresivních pocitů v tomto vývoji. Zvláštní důraz bude kladen na agresi a její podobu v psychosomatice a ve výtvarném projevu. Zmíněn bude i význam mateřské role u ženy - její absence v barevné symbolice. V části praktické bude nejprve představen vlastní ateliér kreativních činností a posléze se budu zabývat otázkami: - Proč chtějí některé současné ženy malovat? - Jaké ženy chtějí malovat? - Proč tyto ženy malují právě u mne? - Proč a jaká témata či techniku si tyto ženy vybírají? Praktickou část budou doprovázet kasuistiky žen a barevné přílohy související s agresí ve výtvarném podobenství. V závěru práce bude pojednáno o uplatnění arteterapie v ateliéru, spočívajícím na bázi dobrovolné zájmové kreativní činnosti.
Prevence proti násilí
TRENČINSKÁ, Marcela
Bakalářská práce ve své teoretické části seznamuje se slovníkovým výkladem pojmů násilí, agrese, prevence a předškolní výchova, věk. Dále pak názory některých odborníků, konkrétní příčiny vzniku násilí a možná řešení předcházení násilí. V praktické části se práce zabývá projektem prevence proti násilí, který byl alespoň částečně realizován v mateřské škole. A následně hodnocen v závěru k projektu.
Příspěvek k poznání etologie německého ovčáka
VICKOVÁ, Pavlína
V práci jsou popsány uměle vyvolané modelové situace chování psů, při kterých byla vyhodnocována agrese, dominance, strach a submise. K pokusu byli použiti tři psi, dva pětiletí němečtí ovčáci - bratři a třináctiletý kříženec německého ovčáka. Pro výchozí modelové situace byly použity metody dle R. Abrantese. Všechny situace byly možné pozorovat jak v sourozeneckém, tak v nepříbuzenském vztahu. Na příkladu modelových situací bylo zjištěno, že mezi sourozenci se vytvořila společenská hierarchie charakteristická pro smečku a ve vypjatých situacích se spojovali ke společné obraně proti třetímu, staršímu psovi.
Obtížný pacient v práci sestry
ZUZÁKOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce je {\clqq}Obtížný pacient v práci sestry``. Práce je rozdělena do 10 kapitol. Teoretické poznatky jsou uvedeny v kapitole {\clqq}současný stav``. Teoretická část je věnována obecnějším tématům jako je specifika práce sester vybraných oddělení, role sestry, profesionální vlastnosti sestry, ale pozornost je upřena především specifickým situacím na základě kterých může být pacient označen jako {\clqq}obtížný``, jsou to kapitoly popisující osobnost člověka ovlivňující roli pacienta, reakce pacientů na nemoc, agresivita, příčiny agresivního chování a další. Závěr je věnován psychické zátěži sester a syndromu vyhoření. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaká kriteria mají sestry při výběru a stanovení pořadí obtížného pacienta. Byly zvoleny dvě hypotézy: Pacienti jsou sestrami označováni za {\clqq}obtížné`` rozdílně, dle specifik oddělení. Význam na označení pacienta jako obtížného, mají nároky kladené na ošetřovatelskou péči. Výzkum byl proveden na vybraných odděleních: ARO, JIP, ONP, CHO Nemocnice České Budějivice a.s. Bylo rozdáno 140 dotazníků, 97 jich bylo vráceno. Návratnost činila 69%. Dotazník obsahoval 22 otázek, které měly poskytnout odpovědi na předpokládané domněnky (hypotézy). Cíl práce byl splněn a výzkumem bylo zjištěno, že nejčastěji zmíněným kritériem, které ovlivňuje hodnocení a pořadí {\clqq}obtížného`` pacienta je nespolupráce, neklid, intoxikace drogou a alkoholem. Pořadí {\clqq}obtížného`` pacienta sestry určily téměř schodně. Nejvíce obtížného označily sestry pacienta agresivního, dále neklidného a zmateného pacienta. První hypotéza nebyla potvrzena, protože sestry se při označení {\clqq}obtížného`` pacienta téměř shodovaly, bez ohledu na různá specifika oddělení. Druhá hypotéza byla potvzena, protože výzkumem zjištěno, že péče o {\clqq}obtížného`` pacienta má své nároky na personální obsazení ve směně a na vzdělání sestry. Doporučením pro praxi je dle poptávky respondentů především možnost zúčastnit se více seminářů a kurzů, zaměřených na dané téma.
Návrh preventivního programu proti násilí pro 2.stupeň ZŠ
ROSKOVÁ, Lenka
Podnětem k napsání této práce je rostoucí násilí v celé společnosti a malá povědomost dospívajících o možnostech nápravy takového stavu, o nesprávném vnímání morálních hodnot nezanedbatelnou částí mladé populace nemluvě. Záměrem tedy je přispět k prevenci sociálně patologických jevů zajímavou formou nad rámec školních osnov.
Agrese podzemních hlodavců v kontextu vývoje jejich sociálního života
STRNAD, David
Teritorialita spojená s velkou mírou agrese je u většiny druhů podzemních savců adaptací na nehostinný podzemní ekotop. Přesto vzniklo u některých druhů hlodavců (převážně z čeledi Bathyergidae) složité sociální chování. Tato práce popisuje agresivní chování solitérních a sociálních podzemních hlodavců v souvislosti s evolucí sociality.
Identifikace náročných životních situací a jejich zvládání u adolescentů /gymnasistů/.
HANDLÍŘOVÁ, Ludmila
Diplomová práce je tvořena z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje všeobecnou charakteristiku náročných životních situací jako je stres, frustrace a konflikt. Také jsou zde uvedeny techniky a faktory zvládání náročných životních situací. Praktická část obsahuje výzkum, který se zabývá vnímáním náročných životních situací adolescenty. Výzkum byl proveden pomocí dvou dotazníků. Na konci praktické části je shrnutí a zhodnocení výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí188 - 197  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.