Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncepce výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu
REITMAIEROVÁ, Martina
Práce se soustředí na koncepci výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu. Osvětluje dobové pojmy mimotřídní a mimoškolní výchova a podává přehled jednotlivých koncepcí výchovy mimo vyučování do 70. let 20.století. Hlavní důraz je položen na koncepci výchovy mimo vyučování ze 70. let, která stanovila podmínky dalšího rozvoje výchovně vzdělávací soustavy. Cílem je ukázat pozitivní i negativní stránky koncepce výchovy mimo vyučování v socialistickém Československu a poukázat na možnosti jejího dalšího rozvoje, které ovlivnily volný čas dětí a jejich další vývoj. V práci jsou vzájemně porovnány jednotlivé koncepce výchovy mimo vyučování včetně upozornění na nedostatky zvláště starší koncepce. Hlavní pozornost je věnována kritickému zhodnocení novější koncepce výchovy mimo vyučování ze 70. let, zde prezentované především prostřednictvím náhledu V. Bláhy.
Twenty years of leisure education in the Czech and Slovak Republics (1990-2010)
DUDOVÁ, Anna
Pedagogika voľného času je pojmom, ktorý sa od roku 1990 udomácnil v českom a slovenskom prostredí ako nové označenie pre výchovu mimo vyučovania. Pedagogika voľného času je vnímaná ako pedagogická disciplína, ktorá sa venuje zhodnocovaniu voľného času detí a mládeže. V žiadnej českej či slovenskej publikácii zatiaľ nenájdeme jej komplexne utriedenie a prehľad jej zrodu, vývoja, cieľov, prístupov a celkového uplatnenia v praxi. Cieľom diplomovej práce je podať prehľad o vnímaniu a chápaniu pedagogiky voľného času u vybraných autorov v českom a slovenskom prostredí v posledných dvadsiatich rokov. Pojatia pedagogiky voľného času u vybraných autorov sú navzájom konfrontované so snahou postihnúť hlavné vývojové tendencie, podoby a súčasné smerovanie pedagogiky voľného času. Práca sa zaoberá jednotlivými vymedzeniami pojmu pedagogiky voľného času a pojmov súvisiacich. Pedagogiku voľného času ako pojem práca sprístupňuje z pohľadu jej miesta v klasifikácii pedagogických vied, historického pohľadu a z pohľadu jednotlivých autorov i študijných vysokoškolských odborov.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.