Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Geometrická zobrazení
Trkovská, Dana ; Kubát, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována geometrickým zobrazením a její text je tématicky určen studentům třetího ročníku učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jako studijní materiál. Lze ho ale použít také jako doplňkový materiál při vedení středoškolského semináře. Vychází z přednášek a cvičení předmětu Geometrie II. S pojmem zobrazení se studenti seznamují již při výuce na základní a střední škole, proto je nejprve uveden přehled základních poznatků o geometrických zobrazeních v současných učebnicích matematiky. Další část práce obsahuje teoretické poznatky o geometrických zobrazeních ve formě definic a vět včetně jejich důkazů. Velká část je věnována vlastnostem afinních zobrazení, speciálně pak zobrazením shodným a podobným. V závěru je probrána kruhová inverze, jakožto příklad zobrazení, které není afinní. Celý text je pro větší názornost doplněn řadou obrázků. Na teoretickou část navazuje sbírka příkladů, u kterých je uvedeno jejich řešení.
Plošné hlavolamy a jejich užití ke zvýšení matematické gramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Brázdová, Barbora ; Dvořák, Petr (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala různými způsoby využití hlavolamů Pentomino a Tangram ve vyučování matematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem tyto hlavolamy představila, na jejich jednotlivých dílcích vysvětlila zobrazení v rovině, zanalyzovala jsem podobné úlohy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základních škol a přiblížila jsem problémy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části jsem popisovala několik hodin experimentální výuky, které jsem vykonávala s šesti žáky základní školy praktické. V prvním roce jsme se zabývali hlavolamem Tangram. Vyrobili jsme si jednotlivé dílky z papíru, manipulovali jsme s dřevěnými kostkami, používali jsme tangramové obrázky k rozvíjení zrakové percepce a přiblížení zobrazení v rovině. Další rok si žáci nejdříve sami jednotlivé kostky pentomina vymysleli a potom s nimi pracovali. Zakreslovali je do čtvercové sítě, skládali obrázky, hráli hru pro dva… Ve vlastním hodnocení jsem potom výsledky práce shrnula.
Geometrická zobrazení
Trkovská, Dana ; Kubát, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována geometrickým zobrazením a její text je tématicky určen studentům třetího ročníku učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jako studijní materiál. Lze ho ale použít také jako doplňkový materiál při vedení středoškolského semináře. Vychází z přednášek a cvičení předmětu Geometrie II. S pojmem zobrazení se studenti seznamují již při výuce na základní a střední škole, proto je nejprve uveden přehled základních poznatků o geometrických zobrazeních v současných učebnicích matematiky. Další část práce obsahuje teoretické poznatky o geometrických zobrazeních ve formě definic a vět včetně jejich důkazů. Velká část je věnována vlastnostem afinních zobrazení, speciálně pak zobrazením shodným a podobným. V závěru je probrána kruhová inverze, jakožto příklad zobrazení, které není afinní. Celý text je pro větší názornost doplněn řadou obrázků. Na teoretickou část navazuje sbírka příkladů, u kterých je uvedeno jejich řešení.
Plošné hlavolamy a jejich užití ke zvýšení matematické gramotnosti u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
Brázdová, Barbora ; Dvořák, Petr (oponent)
Ve své práci jsem se zabývala různými způsoby využití hlavolamů Pentomino a Tangram ve vyučování matematiky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části jsem tyto hlavolamy představila, na jejich jednotlivých dílcích vysvětlila zobrazení v rovině, zanalyzovala jsem podobné úlohy v učebnicích matematiky pro 1. stupeň základních škol a přiblížila jsem problémy žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. V praktické části jsem popisovala několik hodin experimentální výuky, které jsem vykonávala s šesti žáky základní školy praktické. V prvním roce jsme se zabývali hlavolamem Tangram. Vyrobili jsme si jednotlivé dílky z papíru, manipulovali jsme s dřevěnými kostkami, používali jsme tangramové obrázky k rozvíjení zrakové percepce a přiblížení zobrazení v rovině. Další rok si žáci nejdříve sami jednotlivé kostky pentomina vymysleli a potom s nimi pracovali. Zakreslovali je do čtvercové sítě, skládali obrázky, hráli hru pro dva… Ve vlastním hodnocení jsem potom výsledky práce shrnula.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.