Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.
Bariéry v přístupu k léčbě u obchodovaných osob závislých na návykových látkách.
Šimonová, Tereza ; Doležalová, Pavla (vedoucí práce) ; Pavlovská, Amalie (oponent)
diplomové práce Východiska: Drogová problematika a možnosti poskytování služeb obchodovaným osobám, které drogy užívají, zatím nebyla významněji tematizována. Prevence, efektivní intervence a hlavně rozvoj služeb by měly stát vždy na dobré znalosti situace a potřeb osob, ke kterým mají programy směřovat. Dle zkušeností pomáhajících organizací lze předpokládat, že toto téma bude do budoucna nabývat na významu a budeme se s ním setkávat stále častěji. Je tedy důležité reagovat na tyto potřeby a zároveň aktuální problémy mapovat a zkoumat. Potřeby obchodovaných osob jsou velmi široké, a aby se podařilo dostát stanoveným cílům, tedy resocializaci klientů a klientek, je potřeba řešit je komplexně ve všech oblastech včetně závislostí na návykových látkách. Cílem této práce je zmapovat a popsat bariéry v přístupu k střednědobé ústavní léčbě závislostí nejen z pohledu obchodovaných osob, ale také z pohledu odborníků a odbornic pracujících s obchodovanými osobami a odborníků a odbornic pracujících ve střednědobé ústavní léčbě závislostí. Cílem je zjistit, jak tyto osoby vnímají bariéry a jak na ně, z různých stran pohledu, nahlížejí. Metodologie: Použit byl kvalitativní výzkumný přístup, kdy byla data získána pomocí metody polostrukturovaných interview u obchodovaných osob a odborníků/odbornic pracujících...
Počítač doma a ve škole s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte
Knapová, Jana ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Horník, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce s názvem: "Počítač doma a ve škole, s ohledem na rizika ohrožující osobnostní rozvoj dítěte", pojednává o možnostech využití počítače ve škole, hlavně pak při výuce, a doma ve volném čase dítěte. Práce zdůrazňuje i rizika vyplývající z nesprávného užití informačních a komunikačních technologií ( hlavně počítače a internetu) a nabízí řešení k minimalizaci těchto rizik. Cílem je i seznámit čtenáře s nově vznikajícími fenomény v důsledku užívaní počítače jako jsou dnes již rozsáhlé sociální sítě, kyberšikana a "závislost" vznikající na internetu či počítačových hrách.
Drogová závislost jako důsledek negativně využívaného volného času
KOHOUTOVÁ, Jana
Práce se zabývá vztahem mezi nekvalitně využívaným volným časem a drogovou závislostí. Je teoretického charakteru a opírá se o studie zjišťované Institutem pro kriminologii a sociální prevenci. Práce vysvětluje aspekty volného času a jeho využívání. Popisuje činitele, kteří mohou volný čas a následný výběr volnočasové aktivity ovlivnit. Přibližuje drogovou historii a odhaluje problematiku závislosti. Snaží se vysvětlit příčiny a důsledky, které s sebou závislost přináší. Zvláště se pak zabývá závislostí u dětí a mládeže. Poslední část práce odkrývá některé volnočasové aktivity, které mají vliv na užívání drog. Z výsledků studií, které byly Institutem pro kriminologii a sociální prevence zjištěny, je patrné, že mezi tyto aktivity se řadí taneční zábavy, převážně s elektronickou hudbou. Také virtuální realita, která se v současné době stále více rozrůstá, může zvyšovat drogovou závislost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.