Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora autonomie klientů v domovech pro seniory
ŠEBESTOVÁ, Adéla
Diplomová práce se zabývá podporou autonomie seniorů v domovech pro seniory. Poukazuje na její podstatu, a to především z filosofického a psychologického hlediska. Popisuje, jakými změnami si senior ve stáří prochází a jaký vliv mají na jeho autonomii. Důležité je pochopení, že ne každý vnímá autonomii stejně a o tom pojednává třetí kapitola. Dále se práce soustředí na možnou podporu autonomie seniora v domovech pro seniory, aby byla však vhodně poskytnuta, je zapotřebí porozumět tomu, jak se senior adaptuje na své stáří. Dohromady pak zjištěné skutečnosti, podtrhují důležitost podpory seniorovy autonomie.
Filozofie pro děti jako pomoc mezigeneračnímu dialogu o charakteru společnosti "dříve" a "dnes"
MEDALOVÁ HŮDOVÁ, Václava
Cílem bakalářské práce je zjistit, zda metoda Filozofie pro děti může sloužit jako prostředek pomoci mezigeneračnímu dialogu. V teoretické části vysvětluje principy metody v souvislosti s její historií, filozofickým základem, rozvojem trojdimenzionálního myšlení a intelektových dovedností. Vymezuje základní charakteristiku životního období adolescence a stáří s důrazem na proces hledání vlastní identity, význam vrstevnických skupin u adolescentů a adaptaci na stáří u seniorů. V rámci otázky mezigeneračního dialogu se zabývá také vzájemnými konflikty těchto věkových skupin a jejich příčinami zejména v podobě ageismu, věkové segregace nebo negativních stereotypů. Výzkumná část hledá pomocí kvalitativního výzkumu v ohniskových skupinách odpověď na dvě výzkumné otázky - "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat prvky filozofického dialogu?" a "Lze v průběhu diskuse v ohniskové skupině vnímat problémy týkající se charakteru doby "dříve" a "dnes", které skupina společně řeší?". Samotný výzkum je vedený formou hodiny Filozofie pro děti, na níž společně diskutují dvě ohniskové skupiny - skupina adolescentů a skupina seniorů. Získaná data jsou analyzována pomocí kódování a následně interpretována ve vztahu k formulovaným výzkumným otázkám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.