Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Specifika sociální práce s rodinou
VEJSLÍKOVÁ, Markéta
V diplomové práci se zabývám problematikou specifik sociální práce s rodinou. Cílem práce bylo popsat, jaká specifika spatřují sociální pracovníci při práci s rodinou týrající, zneužívající a zanedbávající dětí. Teoretická část je orientována zejména na pojetí a charakteristiku rodiny, příčiny vzniku násilí v rodině, postup a právní úpravu orgánu sociálně-právní ochrany dětí a popis jednotlivých specifik sociální práce. V praktické části za účelem dosažení cíle jsem v rámci kvalitativního výzkumu provedla polostrukturované rozhovory s pracovníky orgánu sociálně-právní ochrany dětí Kraje Vysočina. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že mezi nejčastěji využívané specifické teorie a techniky patří rozhovor, pozorování a aktivní naslouchání, které zároveň pracovníci považují za základ k výkonu své práce. Ze zjištěných výsledků je dále patrné, že pracovníci při výkonu své práce pracují na základně specifické metody přístupu orientovaného na úkoly a přístupu orientovaného na klienta. Tuto skutečnost lze spatřovat v jejich odpovědích, kde uváděli, že klientovi naslouchají, projevují o něj opravdový zájem a pracují s ním krok po kroku. Dále mu pomáhají plnit jím zadané úkoly, problémy, které chce řešit a dosáhnout tak stanovených cílů. V odpovědích nalezneme také využívání psychosociálního přístupu, který je zaměřený na sociální podmínky a způsobu jejich zvládání klientem, tedy schopnost řešit problémy vlastními silami klienta. S ohledem na tyto skutečnosti se ukazuje, že nelze přímo specifikovat nebo určit teorii či metodu, která by byla při práci s rodinou nejefektivnější. Některé teorie se používají současně, jsou různě propojené nebo na sebe navzájem navazují a doplňují se. A tím pracovníkovi poskytují komplexní pohled na situace, ve které se klient nachází a možné řešení této situace.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO RODIČE V OBLASTI NÁSILÍ NA DĚTECH
AUBRECHTOVÁ, Kateřina
Násilí na dětech, zejména pak fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, je téma, na které je v poslední době upozorňováno stále častěji mediálními kauzami. Je smutné, že se i přes velké množství hlášených případů skrývá mnoho dalších za zdmi domácností. Fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání je velice závažné a zároveň zajímavé téma, o které jsem se začala zajímat již na střední škole. To je důvod, proč jsem si toto téma zvolila pro vypracování své závěrečné bakalářské práce. Teoretická část byla zaměřena na rodinu, dítě a jejich postavení ve společnosti. V práci nalezneme popsané druhy týrání, zneužívání a zanedbávání. Dále se z textu dozvídáme jaká je charakteristika, následky, oběti a pachatelé z každého druhu týrání. Cílem této práce je nalézt v problematice násilí na dětech oblasti, kde doposud rodiče nemají dostatek informací. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozdány rodičům dětí, navštěvujících 1. {--} 4. ročník Základní školy v Sázavce a Základní školy v Habrech. V práci byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí s věkem. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí se vzděláním. Tato hypotéza se rovněž nepotvrdila. Poslední třetí hypotéza říká, že rodič, který je informován, by měl znát jeden příklad ze čtyř základních druhů násilí. Podle získaných výsledků se tato hypotéza potvrdila. Dle odpovědí má 87 % rodičů informace o fyzickém týrání, 86 % o psychickém týrání, 74 % o sexuálním zneužívání a zanedbávání zná 33 % rodičů. Na základě zjištěných výsledků bude možné vytvořit vzdělávací program pro rodiče v oblasti násilí na dětech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.