Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role ošetřovatelského managementu v problematice řízení lidských zdrojů
PLOCKOVÁ, Helena
Cílem práce bylo zjistit, jaká je současná role středního a operativního ošetřovatelského managementu v problematice řízení lidských zdrojů. Na tomto základě navrhnout nový plán zapracování absolventek v rámci adaptačního procesu a z analyzovat jeho přínos z pohledu sester manažerek, to znamená vrchních a staničních sester. K výzkumu bylo použita dotazníková technika sběru dat. Jeden výzkumný soubor tvořily vrchní a staniční sestry. V dotazníku bylo 25 otázek. Součástí dotazníku byl plán na zapracování absolventky se vzděláním diplomovaná sestra na vyšší odborné zdravotnické škole a s vysokoškolským vzděláním ve studijním programu bakalář nebo magistr. V dotazníku bylo 18 otázek uzavřených a 7 polootevřených. Druhý výzkumný soubor tvořily absolventky zdravotních, vyšších a vysokých škol. Dotazník obsahoval 8 otázek, každá otázka měla 8 odpovědí, ze kterých statisticky vyhodnotím závislost výše vzdělání na motivačních potřebách. Ve výzkumu byly stanoveny čtyři hypotézy, které měly potvrdit nebo vyvrátit zájem sester manažerek o další vzdělávání, o jeho umožnění ze strany managementu nemocnic, u absolventek závislost motivačních potřeb na vzdělání a hodnocení adaptačního procesu sestrami manažerkami. První hypotéza potvrdila, že sestry manažerky mají zájem o další vzdělávání v oblasti řízení lidských zdrojů. Druhá hypotéza, že management nemocnice nabízí sestrám manažerkám možnost vzdělávání se v řízení lidských zdrojů se potvrdila.. Třetí hypotéza, že motivační potřeby, které ovlivňují výběr pracovního místa u absolventek, se mění se vzděláním se potvrdila. Zavedení {\clqq}Adaptačního procesu pro zapracování absolventek`` hodnotí sestry manažerky kladně tím se potvrdila. hypotéza čtyři. Vzhledem k pozitivním výsledkům výzkumu by bylo vhodné nejen zavést adaptační proces u absolventek prostřednictvím nového plánu zapracování, ale i v souvislosti s tímto plánem použít dotazník testu potřeb, který střednímu managementu pomůže přesněji určit vhodnost umístění absolventky na určité pracoviště, což má velký význam a je velmi důležité pro profesní rozvoj a začlenění do pracovního týmu absolventky. Výsledky výzkumu v případě zájmu budou poskytnuty managementu nemocnic jako nástroj optimalizace řízení lidských zdrojů.
Potřeba sestry školitelky ve zdravotnických zařízeních pro nově nastupující sestry
ZDRAŽILOVÁ, Petra
Potřeba sestry školitelky ve zdravotnických zařízeních pro nově nastupující sestry Sestry nastupující do zaměstnání procházejí obdobím zaškolování, které je nazýváno adaptačním procesem. V tomto, zejména pro absolventky nesnadném období, se může vyskytnout řada adaptačních problémů, kterým je nově nastupující sestra vystavena. Snahou pracoviště by mělo být připravit absolventkám co nejlepší podmínky k zapracování a umožnit jim tak po ukončení studia snazší přechod do praktického života, neboť období adaptace může do budoucna významně ovlivnit další profesní růst absolventa. Kvalitním vedením adaptačního procesu můžeme ovlivnit také fluktuaci sester, která bývá v prvním roce po nástupu do zaměstnání nejvyšší. Smyslem adaptace je přizpůsobení se nově nastupujícího zaměstnance sociálnímu prostředí a podmínkám činnosti daného pracoviště. Adaptační proces má tedy pracovní a sociální rovinu. Každé nově nastupující sestře by měla být při nástupu na pracoviště přidělena školitelka, která jí poskytne v tomto období systematickou podporu a bude pro ni prvním kontaktním partnerem v profesních otázkách a problémech, které se mohou vyskytnout. Sestra školitelka zabývající se zaškolováním nově nastupujících sester musí splňovat určité předpoklady k této činnosti. Kromě teoretických znalostí a praktických zkušeností by měla získat základní znalosti z oblasti pedagogiky, didaktiky, psychologie a komunikace a mohla tak efektivně plnit svoji roli. Školitelka by měla především plnit funkci mentorky, být nově nastupující sestře poradkyní a průvodkyní v období adaptace, podílet se na její výchově a vzdělávání a přispět tak k jejímu profesnímu, sociálnímu i osobnímu růstu. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat skutečný stav zaškolování nově nastupujících sester ve zdravotnických zařízeních. Dalším úkolem bylo zjistit, zda sestra v adaptačním procesu potřebuje být vedena zkušenou sestrou školitelkou a zda sestra školitelka usnadňuje adaptační proces nově nastupujících sester. Formulovány byly tyto hypotézy: H1: Zkušených a vzdělaných sester školitelek pro zaškolování nově nastupujících sester je nedostatek. H2: Každá nově nastupující sestra potřebuje mít k dispozici vyškolenou a zkušenou sestru školitelku. H3: Vedení sestrou školitelkou přispívá k lepší adaptaci nově nastupujících sester. Cíl práce byl splněn a všechny stanovené hypotézy potvrzeny. Téměř každá nově nastupující sestra se v období adaptace potýká s nějakým problémem, proto je nutné, aby měla vždy k dispozici někoho, kdo jí podá pomocnou ruku a na koho se bude moci obrátit. Zaškolování nových zaměstnanců je jednou z nejnáročnějších činností, a proto by mělo být této problematice věnováno více času, prostoru a pozornosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.