Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza systému středního vzdělávání v ČR, možnosti jeho ukončování a komparace se systémy Slovenska, Polska a vybraných spolkových zemí Německa a Rakouska
Kudiveisová, Klára ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním z nejvíce diskutovaných témat posledních let v oblasti školství. Téma se soustřeďuje na problematiku koncepce státní maturitní zkoušky v ČR a její porovnání se systémy Slovenska, Polska, Bavorska a Rakouska. K tomuto porovnání je v práci vytvořena analýza vzdělávacích systémů uvedených zemí dle jednotných charakteristik. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se tematicky prolínají. První kapitola diplomové práce objasňuje teoretická východiska vzdělávání, vysvětluje základní pojmy a zdůrazňuje význam vzdělávání pro společnost. Druhá kapitola následně poskytuje přehled o vzdělávacím systému ČR, popisuje základní legislativní principy a institucionální zabezpečení vzdělávání a charakterizuje vzdělávací systém se zaměřením na střední školství a jeho ukončování v podobě státní maturitní zkoušky. Třetí kapitola se věnuje popisu vzdělávacích systémů ve vybraných zemích dle stejných charakteristik použitých v kapitole druhé. Empirická část diplomové práce je prezentována poslední kapitolou diplomové práce, která srovnává a hodnotí jednotlivé vzdělávací systémy ve vybraných zemích se systémem ČR a porovnává způsoby ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou. Tato kapitola se zaměřuje také na problémové otázky provázející státní maturitní zkoušky u nás i v zahraničí a porovnává pozitiva a negativa těchto zkoušek tamtéž. Výsledkem této kapitoly jsou návrhy řešení v oblasti státních maturitních zkoušek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.