Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace z pohledu učitelky mateřské školy
STEJSKALOVÁ, Kristýna
Cílem bakalářské práce je zmapovat postoj a zkušenosti učitelek mateřské školy s integrací. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je vymezena role učitele mateřské školy, jsou zde popsány nároky na jeho osobnost, profesní kompetence a povinnosti dle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (RVP PV). Dále hovořím o dítěti se speciálními vzdělávacími potřebami a o možnostech jeho vzdělávání. Zmiňuji se o školských poradenských zařízeních a jejich roli při stanovování stupňů podpory žáka při vzdělávání. V poslední kapitole definuji pojmy integrace a inkluze, zabývám se legislativou vztahující se ke školské integraci. Uvádím výhody, nevýhody a faktory narušující úspěšný chod integračního procesu a hovořím o významu pedagoga při integraci. Praktická část je zaměřena na zjištění postojů učitelek mateřské školy k integraci a zpracováním jejich zkušeností s integrací.
Připravenost předškolních pedagogů na inkluzivní vzdělávání
MUNDUCHOVÁ, Pavla
Cílem mé bakalářské práce je zjistit názory předškolních pedagogů na jejich připravenost na inkluzivní vzdělávání. Má práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se zabývám problematikou, kdo je předškolní pedagog, jeho osobností, jaké by měl splňovat profesní kompetence, kvalifikační předpoklady a přípravou předškolních pedagogů k edukaci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Zpracovávám pojmy integrace a inkluze, porovnávám je a zjišťuji podmínky k úspěšné integraci a inkluzi. Dále definuji dítě se speciálními vzdělávacími potřebami, zmiňuji se o individuálním vzdělávacím plánu, o službách poradenských zařízení a o náplni činnost školního speciálními pedagoga. Obsahem praktické části je zpracování názorů předškolních pedagogů o inkluzi a jejich připravenosti na inkluzivní vzdělávání.
Inkluzivní vzdělávání v mateřských školách
MLEJNKOVÁ, Jana
Téma bakalářské práce se zabývá stavem inkluzívního vzdělávání v běžných mateřských školách. V teoretické části se zabývám vysvětlením významu pojmů integrace, inkluze a inkluzívní vzdělávání. Dále pak věkovou kategorií dětí v předškolním věku a jejich výchovou a vzděláváním. Závěr teoretické části je věnovaný stavu inkluzívního vzdělávání v naší republice podle dostupných zdrojů. Praktická část je zaměřená do Plzeňského kraje. V praktické části jsem si stanovila hlavní cíl, kterým bylo zjistit postoje pedagogických pracovníků a zřizovatelů mateřských škol k inkluzívnímu vzdělávání. Dílčími cíly bylo: zjistit postoje učitelek mateřských škol k integraci a inkluzívnímu vzdělávání, dále hlubší vhled do postojů učitelek, které ve své praxi již dítě s postižením ve své třídě integrované měly. Pro doplnění celé situace jsem ještě zjišťovala postoje ředitelek a zřizovatelů mateřských škol k této problematice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.