Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Postavení a činnost autorizovaného inspektora podle stavebního zákona
Fisenková, Tereza ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Shrnutí Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na autorizovaného inspektora jako významný subjekt zkráceného řízení. Zabývá se vznikem funkce, vnitřní organizací a důsledky jeho činnosti působící navenek. Autor přináší ucelený pohled na aktuální problémy vyplývající z aplikační praxe, přičemž čerpá z judikatury, odborné literatury a srovnání se zahraniční právní úpravou. Kromě analýzy platného SZ se zamýšlí nad možnostmi novelizace sporných ustanovení zákona. Gramatický ani teleologický výklad ustanovení upravujících zkrácené stavební řízení nepřináší uspokojivou odpověď na otázku, zda se na činnost autorizovaného inspektora vztahuje zákonná úprava o správních orgánech. Ať už z nedbalosti nebo záměru zákonodárce, je institut autorizovaného inspektora konceptuálním hybridem. Při snaze objasnit jeho fungování a vtěsnat jej jednoznačně buď do oblasti práva veřejného nebo soukromého, se zkrácené řízení deformuje v neprospěch určitého okruhu subjektů a částečně ztrácí svůj původní smysl. Jediným východiskem z této nepřehledné situace je novelizace SZ v zájmu sourodé koncepce zkráceného stavebního řízení. Autor se v počátečních kapitolách věnuje postavení autorizovaného inspektora. V Kapitole 1 popisuje proceduru jmenování i předpoklady, které musí žadatel splňovat, aby byl Ministrem uveden do funkce. Organizaci...
Alternativy povolovacího režimu provádění staveb
Fikar, Jan ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
v českém jazyce V rámci reformy veřejné správy, jejímž cílem je zefektivnění fungování orgánů veřejné správy, byl přijat, inter alia, zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) (dále jen "stavební zákon") nahrazující předchozí právní úpravu na úseku územního plánování a stavebního řádu.1 Stavební zákon tedy zavedl s účinností od 1.1.2007 na úseku stavebního řádu nové instituty - pro účely této práce se zaměříme na institut veřejnoprávní smlouvy o provedení stavby a institut zkráceného stavebního řízení jako alternativy povolovacího režimu provádění staveb. Zavedením institutu veřejnoprávní smlouvy o provedení stavby a institutu zkráceného stavebního řízení bylo sledováno zejména ulehčení práce přetíženým stavebním úřadům a současně též urychlení a zjednodušení procesů povolování staveb. Také se jedná o reakci na zákon č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "správní řád") a zde zakotvený princip subsidiarity vyjadřující, že vydání jednostranného vrchnostenského rozhodnutí (v tomto případě "stavebního povolení") je v podstatě chápáno jako poslední možnost, přičemž je preferováno přímé zapojení zainteresovaných subjektů. Cílem předkládané práce je analyzovat aktuální právní úpravu institutu veřejnoprávní smlouvy o provedení stavby a institutu zkráceného stavebního...
Postavení a činnost autorizovaného inspektora podle stavebního zákona
Fisenková, Tereza ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Shrnutí Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na autorizovaného inspektora jako významný subjekt zkráceného řízení. Zabývá se vznikem funkce, vnitřní organizací a důsledky jeho činnosti působící navenek. Autor přináší ucelený pohled na aktuální problémy vyplývající z aplikační praxe, přičemž čerpá z judikatury, odborné literatury a srovnání se zahraniční právní úpravou. Kromě analýzy platného SZ se zamýšlí nad možnostmi novelizace sporných ustanovení zákona. Gramatický ani teleologický výklad ustanovení upravujících zkrácené stavební řízení nepřináší uspokojivou odpověď na otázku, zda se na činnost autorizovaného inspektora vztahuje zákonná úprava o správních orgánech. Ať už z nedbalosti nebo záměru zákonodárce, je institut autorizovaného inspektora konceptuálním hybridem. Při snaze objasnit jeho fungování a vtěsnat jej jednoznačně buď do oblasti práva veřejného nebo soukromého, se zkrácené řízení deformuje v neprospěch určitého okruhu subjektů a částečně ztrácí svůj původní smysl. Jediným východiskem z této nepřehledné situace je novelizace SZ v zájmu sourodé koncepce zkráceného stavebního řízení. Autor se v počátečních kapitolách věnuje postavení autorizovaného inspektora. V Kapitole 1 popisuje proceduru jmenování i předpoklady, které musí žadatel splňovat, aby byl Ministrem uveden do funkce. Organizaci...
Alternativy povolovacího režimu provádění staveb
Fikar, Jan ; Staša, Josef (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
v českém jazyce V rámci reformy veřejné správy, jejímž cílem je zefektivnění fungování orgánů veřejné správy, byl přijat, inter alia, zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) (dále jen "stavební zákon") nahrazující předchozí právní úpravu na úseku územního plánování a stavebního řádu.1 Stavební zákon tedy zavedl s účinností od 1.1.2007 na úseku stavebního řádu nové instituty - pro účely této práce se zaměříme na institut veřejnoprávní smlouvy o provedení stavby a institut zkráceného stavebního řízení jako alternativy povolovacího režimu provádění staveb. Zavedením institutu veřejnoprávní smlouvy o provedení stavby a institutu zkráceného stavebního řízení bylo sledováno zejména ulehčení práce přetíženým stavebním úřadům a současně též urychlení a zjednodušení procesů povolování staveb. Také se jedná o reakci na zákon č. 500/2004 Sb., správní řád (dále jen "správní řád") a zde zakotvený princip subsidiarity vyjadřující, že vydání jednostranného vrchnostenského rozhodnutí (v tomto případě "stavebního povolení") je v podstatě chápáno jako poslední možnost, přičemž je preferováno přímé zapojení zainteresovaných subjektů. Cílem předkládané práce je analyzovat aktuální právní úpravu institutu veřejnoprávní smlouvy o provedení stavby a institutu zkráceného stavebního...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.