Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Digitální zvukový efekt typu reverb využívající konvoluci signálu s impulsní charakteristikou poslechového prostoru
Tichý, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací poslechového prostoru pomocí jeho impulsní charakteristiky. Popisuje různé modely simulace akustických prostorů, jejich výhody a nevýhody a dále se soustředí právě na fyzikální model, který k simulaci využívá impulsní charakteristiky akustického prostoru. Je uvedena čtveřice nejčastěji používaných metod určených k jejímu měření s uvedením podmínek a omezení jejich použití. Dále jsou popsány metody výpočtu konvoluce vhodné pro číslicové zpracování signálů v reálném čase. Je provedena analýza výpočetní náročnosti algoritmů pracujících v kmitočtové rovině a vybrané algoritmy jsou implementovány a testovány v prostředí Matlab. Nejefektivnější algoritmus je pak vybrán a implementován do podoby VST plug in modulu pro simulaci poslechového prostoru v reálném čase.
Implementace digitálního metronomu s převzorkováním signálu v technologii VST
Křupka, Aleš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je vypracováním požadavku na implementaci digitálního metronomu v technologii VST. V úvodu jsou rozebrány základní vlastnosti digitálního metronomu a na jejich základě je navržen algoritmus, jenž bude digitální metronom realizovat. Tento algoritmus je zapouzdřen do třídy C++ s patřičně definovaným rozhraním, která je tak vhodná pro využití v různých technologiích pro zpracování digitálního zvukového signálu. Takto zapouzdřený metronom je implementován v technologii VST ve formě plug-in modulu. Pro tyto účely je v práci stručné seznámení s vývojovou sadou VST, definicemi jejích základních metod a způsobem, jakým lze pomocí ní vytvořit vlastní grafické uživatelské rozhraní VST plug-in modulu. Pro realizaci funkce volby libovolného zvuku jeho načtením ze souboru typu wav je v práci popsán formát RIFF, jež specifikuje formát ukládání multimediálních dat do souborů na disk. Na základě znalosti tohoto formátu je funkce načítání z wav souboru implementována. Pro potřebu přizpůsobení vzorkovací frekvence načteného zvuku je v práci pojednáno o problematice převzorkování a následně tyto poznatky využity při implementaci funkce převzorkování.
Generování pásmově omezených číslicových zvukových signálů v reálném čase
Maule, Petr ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová se zabývá problematikou generování číslicových zvukových signálů s pásmově omezeným kmitočtovým spektrem, tj. bez aliasingového zkreslení. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé metody generování pásmově omezených obdélníkových, trojúhelníkových a pilových průběhů v reálném čase. Popsané metody jsou naprogramovány v prostředí Matlab a porovnány z hlediska změn parametrů v reálném čase, jako jsou například změna střídy obdélníkového průběhu nebo plynulá změna kmitočtu. Hlavní část práce je věnována implementaci metod postupných integrací pásmově omezeného sledu impulzů a metodě derivací po částech parabolického průběhu v jazyce C++. Implementované metody byly integrovány do plug-in modulu technologie VST generující zvukový signál v reálném čase. Implementované metody jsou porovnány z hlediska výpočetní složitosti a zkreslení generovaného signálu.
Simulace analogových hudebních efektů pomocí nelineárních filtrů
Otoupalík, Petr ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací analogových hudebních efektů pomocí nelineárních modelů, které nahrazují analogová nelineární zařízení v diskrétní oblasti. V práci je popsán Volterrův model nelineárního zkreslení a zjednodušený Volterrův model nelineárního zkreslení, který lze realizovat dvěma způsoby a to buď Wienerovým modelem, nebo Hammersteinovým modelem. Dále je v práci představena metoda pro analýzu a modelování nelineárních systémů pro zpracování zvukových signálů. Tato metoda umožňuje na základě znalosti vstupního přelaďovaného harmonického signálu a odezvy spojitého nelineárního systému na tento vstupní signál určit koeficienty diskrétního nelineárního systému, a umožňuje tak simulovat spojité nelineární systémy v diskrétní oblasti. Metoda byla nejdříve ověřena a poté pomocí ní byla úspěšně provedena simulace spojitého nelineárního systému v diskrétní oblasti. Konkrétně se jednalo o simulaci nelineární části kytarového efektu typu distortion. Závěr práce je věnován popisu technologie VST a implementaci výsledného VST plug-in modulu, který realizuje Hammersteinův model nelineárního zkreslení.
Implementace digitálního metronomu s převzorkováním signálu v technologii VST
Křupka, Aleš ; Přikryl, Lubor (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je vypracováním požadavku na implementaci digitálního metronomu v technologii VST. V úvodu jsou rozebrány základní vlastnosti digitálního metronomu a na jejich základě je navržen algoritmus, jenž bude digitální metronom realizovat. Tento algoritmus je zapouzdřen do třídy C++ s patřičně definovaným rozhraním, která je tak vhodná pro využití v různých technologiích pro zpracování digitálního zvukového signálu. Takto zapouzdřený metronom je implementován v technologii VST ve formě plug-in modulu. Pro tyto účely je v práci stručné seznámení s vývojovou sadou VST, definicemi jejích základních metod a způsobem, jakým lze pomocí ní vytvořit vlastní grafické uživatelské rozhraní VST plug-in modulu. Pro realizaci funkce volby libovolného zvuku jeho načtením ze souboru typu wav je v práci popsán formát RIFF, jež specifikuje formát ukládání multimediálních dat do souborů na disk. Na základě znalosti tohoto formátu je funkce načítání z wav souboru implementována. Pro potřebu přizpůsobení vzorkovací frekvence načteného zvuku je v práci pojednáno o problematice převzorkování a následně tyto poznatky využity při implementaci funkce převzorkování.
Simulace analogových hudebních efektů pomocí nelineárních filtrů
Otoupalík, Petr ; Káňa, Ladislav (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá simulací analogových hudebních efektů pomocí nelineárních modelů, které nahrazují analogová nelineární zařízení v diskrétní oblasti. V práci je popsán Volterrův model nelineárního zkreslení a zjednodušený Volterrův model nelineárního zkreslení, který lze realizovat dvěma způsoby a to buď Wienerovým modelem, nebo Hammersteinovým modelem. Dále je v práci představena metoda pro analýzu a modelování nelineárních systémů pro zpracování zvukových signálů. Tato metoda umožňuje na základě znalosti vstupního přelaďovaného harmonického signálu a odezvy spojitého nelineárního systému na tento vstupní signál určit koeficienty diskrétního nelineárního systému, a umožňuje tak simulovat spojité nelineární systémy v diskrétní oblasti. Metoda byla nejdříve ověřena a poté pomocí ní byla úspěšně provedena simulace spojitého nelineárního systému v diskrétní oblasti. Konkrétně se jednalo o simulaci nelineární části kytarového efektu typu distortion. Závěr práce je věnován popisu technologie VST a implementaci výsledného VST plug-in modulu, který realizuje Hammersteinův model nelineárního zkreslení.
Generování pásmově omezených číslicových zvukových signálů v reálném čase
Maule, Petr ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová se zabývá problematikou generování číslicových zvukových signálů s pásmově omezeným kmitočtovým spektrem, tj. bez aliasingového zkreslení. V teoretické části práce jsou popsány jednotlivé metody generování pásmově omezených obdélníkových, trojúhelníkových a pilových průběhů v reálném čase. Popsané metody jsou naprogramovány v prostředí Matlab a porovnány z hlediska změn parametrů v reálném čase, jako jsou například změna střídy obdélníkového průběhu nebo plynulá změna kmitočtu. Hlavní část práce je věnována implementaci metod postupných integrací pásmově omezeného sledu impulzů a metodě derivací po částech parabolického průběhu v jazyce C++. Implementované metody byly integrovány do plug-in modulu technologie VST generující zvukový signál v reálném čase. Implementované metody jsou porovnány z hlediska výpočetní složitosti a zkreslení generovaného signálu.
Digitální zvukový efekt typu reverb využívající konvoluci signálu s impulsní charakteristikou poslechového prostoru
Tichý, Vladimír ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Mačák, Jaromír (vedoucí práce)
Práce se zabývá simulací poslechového prostoru pomocí jeho impulsní charakteristiky. Popisuje různé modely simulace akustických prostorů, jejich výhody a nevýhody a dále se soustředí právě na fyzikální model, který k simulaci využívá impulsní charakteristiky akustického prostoru. Je uvedena čtveřice nejčastěji používaných metod určených k jejímu měření s uvedením podmínek a omezení jejich použití. Dále jsou popsány metody výpočtu konvoluce vhodné pro číslicové zpracování signálů v reálném čase. Je provedena analýza výpočetní náročnosti algoritmů pracujících v kmitočtové rovině a vybrané algoritmy jsou implementovány a testovány v prostředí Matlab. Nejefektivnější algoritmus je pak vybrán a implementován do podoby VST plug in modulu pro simulaci poslechového prostoru v reálném čase.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.