| |
| |
| |
| |
|
Podniková kultura v malých a středních podnicích
STANĚK, Aleš
Cílem této práce je charakterizovat podnikovou kulturu za pomoci specifikace rozhodujících dimenzí ve vybraných organizacích, a poté navrhnout změny vedoucí k žádoucímu stavu podnikové kultury.Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Skládá se z části teoretické a praktické. Úvodní část práce zaujímá literární rešerše, kde bylo třeba prostudovat literární prameny vztahující se k podnikové kultuře, jejím dimenzím a stavu vedoucímu k znalostní ekonomice, základní pojmy a zákonitosti vysvětlit a popsat. Druhou a mnohem podstatnější část tvoří charakteristika konkrétních malých a středních podniků, empirické šetření a analýza jejich podnikových kultur. Bylo použito kvantitativních a kvalitativních metod zkoumání, především dotazník VSM 94. Do dotazníkového šetření bylo přidáno několik dalších otázek, nad rámec dotazníku ověřeného výzkumem Geerta Hofstedeho, k zjištění více informací o daných podnicích.
|
|
Podniková kultura ve vybraném podniku
JOUKLOVÁ, Dagmar
Teoretická část této práce popisuje význam a vlastnosti podnikové kultury, její dimenze podle Geerta Hofstedeho a zákonitosti ve znalostní ekonomice. Praktická část se zaměřuje na samotnou analýzu ve vybraném podniku. Vybraným podnikem se stala společnost TKZ Polná, spol. s r. o., která je renomovaným českým výrobcem stavebního a nábytkového kování a sídlí na Vysočině. V podniku jsou vyplňovány dotazníky (VSM 94), díky kterým se získají potřebné informace od zaměstnanců a vedoucích pracovníků. Podle výsledků z dotazníků je charakterizována podniková kultura za pomoci specifikace jejich rozhodujících dimenzí. Na základě toho jsou navrženy změny, které přispějí k jejímu zlepšení - posunu ke znalostní ekonomice.
|