Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příčiny předčasné ztráty kapacity olověných akumulátorů pracujících v PSoC režimu hybridních elektrických vozidel
Bilko, Radek ; Jareš, Petr (oponent) ; Dostál, Zdeněk (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je završením celé etapy výzkumů a vyplývá ze stávající potřeby zvýšit efektivitu, výtěžnost a životnost olověných akumulátorů VRLA plánovaných pro použití do hybridních elektrických vozidel v režimu částečného nabití PSoC. Při aplikaci režimu PSoC na olověný akumulátor dochází k ireverzibilní sulfataci záporných elektrod, a tím ke ztrátě jejich nabíjecí schopnosti. Tento jev, podle nejnovějšího trendu označovaný jako PCL3, nemá žádnou souvislost s dále uvedenými jevy PCL1, PCL2, projevujícím se na kladných elektrodách. Výsledkem této disertační práce je nalezení nových typů aditiv, určení jejich optimálního množství a rozměrů tak, aby inovované složení záporných aktivních hmot bylo schopno odolávat sulfataci záporné elektrody během provozu v režimu PSoC. Součástí snahy o objasnění dějů probíhajících na záporné aktivní hmotě a způsobujících nevratnou sulfataci elektrod, je i sledování strukturálních změn elektrodové aktivní hmoty pomocí environmentálního rastrovacího elektronového mikroskopu, což pomohlo objasnit děje související se ztrátou kapacity v režimu PSoC. Zvláštní pozornost byla při výzkumech věnována studiu vlastností kontaktních vrstev mezi kolektorem a aktivní hmotou elektrod a samotných aktivních hmot olověného akumulátoru v průběhu jeho exploatace. Byly získány nové informace o vlivu opakovaného cyklování (nabíjení, vybíjení) na kritické oblasti elektrod. Měření byla prováděna na speciálně připravených experimentálních elektrodách stejnosměrnou rozdílovou metodou, což umožnilo získávat data in situ.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
Vodivá keramika v olověných akumulátorech
Šrut, Martin ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejvyužívanějšími sekundárními elektrochemickými zdroji elektrické energie. Jejich základní princip zůstává již po několik let stejný, vyvíjí se pouze jejich provozní parametry. Olověné akumulátory mají uplatnění v aplikacích hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracuje v režimu částečného nabití PSoC. Jednou z možných poruch olověných akumulátorů v HEV je sulfatace, především záporné elektrody. Přidáním příměsí do záporné aktivní hmoty se může snížit míra sulfatace a zvýšit schopnost přijetí elektrického náboje zápornou elektrodou.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami s příměsí skelných vláken
Fryda, Daniel ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o olověných akumulátorech, jež jsou alternativními zdroji elektrické energie. Olověné akumulátory jsou nejstarším typem článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel – HEV, kde pracují v různých režimech provozu vozidla. Těmto režimům odpovídají příslušné reakce při vybíjení a nabíjení akumulátoru. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC. Praktická část diplomové práce zkoumá, jak jsou vlastnosti olověných akumulátorů modifikovány vlivem příměsi skelných vláken do záporné aktivní hmoty a aplikací přítlaku na elektrodový systém.
Zkoumání vlivu oxidu titaničitého na vlastnosti olověných akumulátorů
Mlýnek, Martin ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
I přes značný pokrok v technologiích uchovávajících elektrickou energii je stále nejpoužívanější olověný akumulátor, který byl vynalezen více než před sto lety. Princip funkce je neustále stejný od svého počátku. V dnešní době je kladen důraz na zlepšení vlastností, jako je tepelný management, rychlost nabíjení a vybíjení, kapacita, životnost apod.… Právě na poslední zmíněnou vlastnost je zaměřena tato bakalářská práce. V práci je uvedena teorie olověných akumulátoru od historie přes chemické reakce, rozdělení podle technologií výroby a použití po konstrukce baterií. Následuje kapitola o titanu a oxidu titaničitém jako aditivum záporné aktivní hmoty, které je předmětem zkoumání.
Sledování vlivu teploty na vlastnosti olověných akumulátorů
Langer, Martin ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá olověnými akumulátory, jejich vlastnostmi a jednotlivými typy, které jsou dostupné na trhu. Jsou zde měřeny teplotní závislosti parametrů baterií za různých okolních teplot a při různých režimech vybíjení a nabíjení. Teoretická část práce řeší obecně elektrochemické články, popis jejich hlavních částí a principy fungování. Práce rozebírá používané druhy akumulátorů, jejich přednosti a negativa. U olověného akumulátoru je blíže pohlíženo na jeho vnitřní strukturu a funkci elektrod i elektrolytu. Dále je zahrnut popis jednotlivých možných negativních jevů, které probíhají v olověných akumulátorech a podílejí se na ukončení jejich životnosti. V praktické části je testováno 6 baterií při různých nabíjecích proudech, čímž jsou získány informace o jejich chování jak během vybíjení, tak i v čase nabíjení. Během experimentů nedochází k testování pouze při pokojové teplotě, ale akumulátory jsou vystaveny i vysokým teplotám až do 75 °C.
Zkoumání uhlíku jako aditiva záporné aktivní hmoty olověného akumulátoru pro hybridní elektrická vozidla
Tonar, Karel ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné baterie pro hybridní vozidla (HEV) jsou zatíženy rychlocyklovacím režimem ve stavu částečného nabití. Záporné elektrody akumulátorů vykazují nízkou schopnost příjmu elektrického náboje. Životnost akumulátorů zatížených rychlocyklováním je závislá na rychlosti vývoje síranu olovnatého PbSO4 na záporných elektrodách. Příměsemi některých forem uhlíku do aktivních hmot můžeme zvýšit schopnost příjmu náboje a snížit sulfataci záporných elektrod. Diplomová práce chce objasnit, jaký mají uhlíkové příměsi (EAC) vliv na elektrochemické reakce uvnitř záporných článků.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Zabloudil, Ondřej ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, které se využívají u hybridních elektrických vozidel. U těchto vozidel akumulátory pracují v režimu částečného nabití (PSoC), při kterém dochází k degradačním mechanismům u záporných elektrod. Tyto degradační mechanismy mají za následek nižší životnost akumulátorů. Praktická část popisuje výrobu a sestavení experimentálních článků a experimentální část zkoumá vlastností olověných akumulátorů při přítlaku na elektrodový systém.
Vliv aditiv v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla
Klaner, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá popisem problematiky olověných akumulátorů a jejich použitím v režimu hybridních elektrických vozidel. Experiment je zaměřen na tvorbu elektrod pro zjištění vlivu pěti druhů aditiv záporné aktivní hmoty v režimu PSoC (Partial State of Charge). Ten simuluje podmínky nastávající v režimu hybridních elektrických vozidel (HEV).
Using lead-acid accumulators in hybrid electric vehicle regime
Hejdiš, Roman ; Novák, Vítězslav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
The master´s thesis discuss characteristics of hybrid electric vehicles and lead-acid accumulators applied in car industry. It compares classic and alternative drive in cars, descibes classification of hybrid drives and its characteristics. Further work disscus lead-acid accumulators which focuses on VRLA accumulators applied in hybrid electric cars. Practical part contains a construction description of negative electrode and experiment, which studied influence of various amount addition of carbon on attributes of these electrodes.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.