Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Viktora, Jakub ; Hladík, Antonín (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Vysokorychlostní koridor je budoucnost cestování. S jeho výstavbou mnohé evropské státy začaly již před několika lety a velmi se osvědčil. Česká republika zatím nedisponuje tímto způsobem dopravy, ale vzhledem k poloze bude pro budoucí propojení celé Evropy nezbytné zbudování kvalitních tratí i zde. Tato diplomová práce se zabývá zbudováním zastávky vysokorychlostní trati (dále jen VRT) v blízkosti Brněnského letiště v Tuřanech. Provoz navazuje na předešlou ateliérovou práci - Hlavní nádraží Brno. Budova nádraží VRT je koncipována jako most nad kolejištěm a nástupišti, funguje nejen jako čekací a odbavovací prostory ale taky jako pěší přechod přes koridor. Hmota reaguje na nedaleké letiště a zároveň využívá mostovou konstrukci k elegantnímu přenesení střechy. Veřejné části jsou na úrovni terénu, technické zázemí a obsluha nádraží je rozmístěna podél nástupišť pod úrovní terénu.
Křižovatka Špirkova - Hanácká v Tuřanech
Werner, David ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se formou technické studie zabývá návrhem rekonstrukce křižovatky Hanácká x Špirkova, nacházející se v MČ Tuřany. Návrh se dimenzuje na výhledovou dopravní zátěž po dostavbě obchvatu Tuřan (nová trasa II/380 Telnice-Černovická trasa). V této práci je zpracováno jiné řešení tohoto stavu, a to konkrétně tři nové varianty, přičemž Varianta A je zpracována podrobněji, Varianta B a C ve formě konceptu. Dále zde bude prověřeno rozmístění zastávek IDS z hlediska komfortu cestujících. Návrhy jsou provedeny v souladu s platnými normami.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.
Křižovatka Špirkova - Hanácká v Tuřanech
Werner, David ; Apeltauer, Jiří (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se formou technické studie zabývá návrhem rekonstrukce křižovatky Hanácká x Špirkova, nacházející se v MČ Tuřany. Návrh se dimenzuje na výhledovou dopravní zátěž po dostavbě obchvatu Tuřan (nová trasa II/380 Telnice-Černovická trasa). V této práci je zpracováno jiné řešení tohoto stavu, a to konkrétně tři nové varianty, přičemž Varianta A je zpracována podrobněji, Varianta B a C ve formě konceptu. Dále zde bude prověřeno rozmístění zastávek IDS z hlediska komfortu cestujících. Návrhy jsou provedeny v souladu s platnými normami.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Viktora, Jakub ; Hladík, Antonín (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Vysokorychlostní koridor je budoucnost cestování. S jeho výstavbou mnohé evropské státy začaly již před několika lety a velmi se osvědčil. Česká republika zatím nedisponuje tímto způsobem dopravy, ale vzhledem k poloze bude pro budoucí propojení celé Evropy nezbytné zbudování kvalitních tratí i zde. Tato diplomová práce se zabývá zbudováním zastávky vysokorychlostní trati (dále jen VRT) v blízkosti Brněnského letiště v Tuřanech. Provoz navazuje na předešlou ateliérovou práci - Hlavní nádraží Brno. Budova nádraží VRT je koncipována jako most nad kolejištěm a nástupišti, funguje nejen jako čekací a odbavovací prostory ale taky jako pěší přechod přes koridor. Hmota reaguje na nedaleké letiště a zároveň využívá mostovou konstrukci k elegantnímu přenesení střechy. Veřejné části jsou na úrovni terénu, technické zázemí a obsluha nádraží je rozmístěna podél nástupišť pod úrovní terénu.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Svobodová, Lenka ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je nádraží vysokorychlostní trati. Stavební parcela se nachází v jihomoravském kraji, přesněji v městské části Brno-Tuřany. Dům je řešen jako samostatně stojící dvoupodlažní objekt umístěný na mostě nad tratí. Hmota domu je tvořena dvěma ořezanými kvádry, které jsou vůči sobě zrcadlově otočeny. Hmotou obou částí objektu prostupují prosvětlující pruhy, jehož tvar také vychází z ořezaného kvádru a vystupuje nad okolní povrchy. Jsou v něm umístěny vertikální komunikace, což cestujícím usnadňuje orientaci, protože jsou viditelné i vně objektu. Toto uspořádání jednotlivých hmot tak symbolizuje oba směry, z nichž přijíždějí na nádraží rychlovlaky. Uprostřed objektu je umístěna odjezdová a příjezdová hala, jejíž světlá výška je totožná s výškou objektu. Halu obklopují provozní prostory nádraží, které jsou umístěny ve dvou podlažích. Obvodový plášť i střecha jsou neseny rámovou konstrukcí z rovinných příhradových nosníků. Konstrukce fasády je tvořena rámovým systémem Wicona. Obvodový plášť je obložen dílci z tahokovu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.