Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza činnosti dopravního operátora
HOUZIMOVÁ, Jana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku činnosti dopravního operátora v zasilatelské firmě. V úvodu je vysvětlen pojem zasilatelství a proč je důležitá logistika v dopravě. Dále je popsán vývoj dopravy po roce 1990 a jakými změnami musela přeprava projít v období globalizace. Součástí vlastní práce je postup dopravního operátora od poptávky přes nabídku, objednávku a další činnosti ke konečné realizaci přepravy. Konkrétní průběh přepravy z praxe je znázorněn na modelovém příkladu. Zároveň jsou uvedeny podmínky, za kterých se přeprava uskutečňuje např. platební a dodací podmínky. V dalších kapitolách je přiblížen způsob kalkulace cen ve firmě. Podrobně je popsán systém sběrné služby, který je v podniku realizován v rámci systému CS Expres. Dále je zde popsána problematika skladování včetně zavedení čárových kódů ve skladu a možnosti rozšíření logistických služeb. Závěr práce je zaměřen na rozvojovou strategii firmy.
Subway. Logistické řešení pro střední a východní Evropu
Benschová, Šárka ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Grossová, Petra (oponent)
Subway je s cca 29.700 pobočkami v 87 zemích světa vedoucím řetězcem franšízových restaurací rychlého občerstvení, který se specializuje na zdravou stravu. 47 obchodů se nachází v České republice, Polsku, Maďarsku a Chorvatsku, oblasti, která je momentálně středem pozornosti pro další rozvoj řetězce. Koncepce zásobování v této oblasti je však nejednotná a vede k neúměrně vysokým nákladům a nárokům na management obchodů, proto vyvstává akutní potřeba sjednocení logistického systému. Pro všechny pobočky v oblasti zůstanou dva až tři lokální dodavatelé zajišťující dodávky zeleniny, nápojů a místních specialit; ostatní zboží bude dodáváno jedinou logistickou společností formou konsolidované dodávky. V práci je navržena nová logistické koncepce zajištění dostupnosti zboží potřebného pro správný chod všech poboček Subway ve střední a východní Evropě v kontextu integrace, sjednocení a zjednodušení logistických řetězců a zefektivnění jejich řízení, a to z pohledu poskytovatele logistických služeb. Úloha je řešena ve třech částech - přeprava zboží od výrobců do skladu, jeho rozvoz na jednotlivé pobočky a sklad samotný, a to včetně nákladových propočtů. Z analýzy umístění dodavatelů a obsluhovaných poboček vyplývá vhodné umístění skladové jednotky v blízkosti Prahy. Zboží se dělí na mražené, chlazené a suché a nepotravinářské. Je vyčíslena spotřeba jednotlivých druhů zboží a navržen způsob zásobování skladu, dopravní prostředky, počet řidičů, konsolidace na dodávkových trasách a jejich frekvence. Zásobování 47 obchodů proběhne speciálními dopravními prostředky s kombinovaným přepravním prostorem umožňujícím oddělenou přepravu jednotlivých druhů zboží s pohyblivými přepážkami , a to na pěti trasách vždy mezi 7:00-23:00 hod v každé zemi ve stejný den. Sklad je klíčový pro konsolidaci zásilek dle požadavků jednotlivých obchodů, a to v souladu s principem FIFO. Skladuje se 70 položek zboží ve třech částech skladu, a to v příhradových regálech s podélným zakládáním s kapacitou 168 paletových míst ve výši 4 palet. Manipulace probíhá nízko- a vysokozdvižným a vychystávacím vozíkem. Limitní sklad je obdélníkový o ploše 122,4 m2, měsíční náklady jsou 485,- Kč na paletové místo, ve skladu mraženém a chlazeném o 15,- Kč na místo vyšší. Celkové náklady na zajištění zásobování všech poboček restaurací Subway v celé oblasti jsou součtem nákladů na pořízení zboží, jejich dopravu od dodavatele do skladu, skladové operace a rozvoz zboží na jednotlivé pobočky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.