Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Frézování tenkostěnných součástí pro letecký průmysl
Chuvashev, Anton ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obráběním tenkostěnných součástí. V první části popisuje materiály používané v leteckém průmyslu. V další části se práce zaměřuje na problematiku predikce vychýlení stěny žebra při obrábění. Dále charakterizuje různé metody a strategie frézování tenkostěnných součástí. Prace také popisuje experiment výroby tenkostěnných dílů ve formě žebra a vyhodnocení parametrů drsnosti, kolmosti, rovinnosti, tloušťky žebra a sílového zatížení nástroje pomocí rozdílných měřicích přístroje. Závěrečná část je věnována výpočtu měrné řezné síly a porovnání této hodnoty s teoreticky vypočítanou.
Frézování tenkostěnných součástí pro letecký průmysl
Lekeš, Jonáš ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zpočátku materiály používanými v leteckém průmyslu, pak teoretickou analýzou a predikcí vychýlení stěny a nástroje při obrábění tenkostěnných součástí. Dále se zabývá popisem metody NC kompenzace chyb, která na základě modelování sil, nástroje a obrobku určí a poté minimalizuje tuto výchylku. Závěrečná část práce popisuje experiment s výsledky vychýlení pomocí různých výpočtových a měřicích technik.
Frézování tenkostěnných součástí pro letecký průmysl
Chuvashev, Anton ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obráběním tenkostěnných součástí. V první části popisuje materiály používané v leteckém průmyslu. V další části se práce zaměřuje na problematiku predikce vychýlení stěny žebra při obrábění. Dále charakterizuje různé metody a strategie frézování tenkostěnných součástí. Prace také popisuje experiment výroby tenkostěnných dílů ve formě žebra a vyhodnocení parametrů drsnosti, kolmosti, rovinnosti, tloušťky žebra a sílového zatížení nástroje pomocí rozdílných měřicích přístroje. Závěrečná část je věnována výpočtu měrné řezné síly a porovnání této hodnoty s teoreticky vypočítanou.
Zlepšení výroby aeronautické součásti
Laforce, Francois ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Jelikož výrobci letecké techniky směřují k výrobě letadel s nízkou spotřebou, jednotlivé dílce se stávají více složitými pro výrobu. Kvalita a produktivita se stávají čím dál tím více kritickými faktory pro tyto výrobce dílců letecké techniky a zahrnují využití pokročilých technologií a inovačních řešení. Tzv. 5-osé obrábění poskytuje nové možnosti pro obráběné dílce a redukuje počet výrobních operací. Určité nové technologie - jako například tzv. „obrábění bez podpěr, ve vzduchu“ - umožňuje obrábění složitých součástí z hliníkových slitin v několika úsecích na jedno upnutí. Rozměry polotovaru jsou větší než součást, takže čelní fréza může odstranit přebytečný materiál a na konci obrábění dojde k oddělení hotového dílce od polotovaru materiálu. Jelikož je polotovar upnut ve strojním svěráku, může být dosaženo i velkého převisu. Toto uspořádání umožňuje výborný přístup k obráběným plochám. Ačkoliv toto uspořádání poskytuje lepší přístup řezného nástroje, nižší tuhost velkých dílců (typická pro tenkostěnné letecké součásti) způsobuje velké chvění během obrábění. Cílem této studie bylo řešení takovýchto problémů při zachování produktivity obrábění a kvality obrábění. Jelikož letecká výroba je malosériová s velkou variací tvarů strojních dílců, úspěšná metoda musí být adaptibilní v průmyslovém použití. Dalšími inovačními řešeními jsou navržené modální analýzy, tzv. sfázované obrábění a analýza variace otáček vřeteníku s využitím tříbřité frézy s proměnným úhlem šroubovice. Všechny testy byly provedeny na obráběcím stroji DMG 65, řízeném systémem Siemens 840D.
Frézování tenkostěnných součástí pro letecký průmysl
Lekeš, Jonáš ; Polzer, Aleš (oponent) ; Píška, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zpočátku materiály používanými v leteckém průmyslu, pak teoretickou analýzou a predikcí vychýlení stěny a nástroje při obrábění tenkostěnných součástí. Dále se zabývá popisem metody NC kompenzace chyb, která na základě modelování sil, nástroje a obrobku určí a poté minimalizuje tuto výchylku. Závěrečná část práce popisuje experiment s výsledky vychýlení pomocí různých výpočtových a měřicích technik.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.