Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopravní výchova žáků 4. a 5. tříd základních škol na okrese Pelhřimov
LINHART, Ondřej
Anotace Tato bakalářská práce sleduje důležité aspekty týkající se dopravní výchovy žáků základních škol. Zaměřuje se zejména na věkovou kategorii žáků 4. a 5. tříd. Práce obsahuje část teoretickou zabývající se specifiky dopravní výchovy. Vlastní kapitola je věnována cílům, které by měly být v rámci výchovně vzdělávacího působení na děti naplňovány. Dále navazují kapitoly, v nichž jsou rozebírány zásadní fenomény podílející se na utváření klíčových kompetencí mladých účastníků silničního provozu. Jsou jimi rodina, škola a dětská dopravní hřiště. Působení těchto institucí má společný cíl, a to vybavit žáky jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednosti a naučit je jednat v souladu s nimi v rámci zachování zdraví a života dětí i dospělých. Následuje kapitola zaměřující se na rizika chování v dopravě, jejichž následky dokládá naprosto alarmující statistika dopravních nehod dětí. Další kapitoly nesou názvy Chodec a Cyklista, poukazují na správný výklad těchto pojmů a jim odpovídajícímu jednání v reálném provozu. Poslední kapitolu v této části bakalářské práce tvoří BESIP. Snahou bylo upozornit na nezastupitelnou úlohu v mnoha oblastech jeho působení. Přiblížena je jeho historie a současnost, dále funkce krajských koordinátorů a také řada akcí, které se týkají bezpečnosti silničního provozu v krajích ČR. Praktickou část reprezentují dvě samostatné kapitoly. V první se jedná o výzkum zahrnující výčet zúčastněných základních škol, stanovené náležitosti a hlavní sledované faktory. Druhou část představuje metodologie dotazníkového šetření, jeho následná podrobná analýza a konečně shrnutí výsledků, které ponese jistou vypovídající hodnotu zrealizovaného šetření. Jedná se o komparaci sebraného písemného materiálu se zaměřením na kladné odpovědi. Cílem výzkumného šetření bylo rozkrýt úroveň teoretických znalostí všech dotazovaných, porovnat vědomosti chlapců a dívek, a dále srovnat informovanost žáků 4. a 5. tříd základních škol. Práci uzavírá shrnutí dosažených poznatků. V přílohách jsou umístěny tabulky, grafická znázornění a plné znění žáky vyplňovaného dotazníku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.