Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Threepenny Opera in Berlin, Prague and Vienna. The Play by Bertolt Brecht and Its Three Stage Productions
Hagenhoferová, Monika ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje hře Die Dreigroschenoper německého dramatika Bertolta Brechta. První část obsahuje formální analýzu a obsahovou interpretaci literárního textu, druhá část se pak zabývá třemi různými inscenacemi této hry, které jsou na základě analýzy textu popsány a srovnány. Popisované inscenace vznikly mezi roky 2007 a 2011 ve významných divadlech ve třech různých evropských hlavních městech. Těmito divadly jsou: Berliner Ensemble, Národní divadlo v Praze a Volkstheater ve Vídni.
Threepenny Opera in Berlin, Prague and Vienna. The Play by Bertolt Brecht and Its Three Stage Productions
Hagenhoferová, Monika ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje hře Die Dreigroschenoper německého dramatika Bertolta Brechta. První část obsahuje formální analýzu a obsahovou interpretaci literárního textu, druhá část se pak zabývá třemi různými inscenacemi této hry, které jsou na základě analýzy textu popsány a srovnány. Popisované inscenace vznikly mezi roky 2007 a 2011 ve významných divadlech ve třech různých evropských hlavních městech. Těmito divadly jsou: Berliner Ensemble, Národní divadlo v Praze a Volkstheater ve Vídni.
Institucionální a ekonomická analýza vývoje Národního divadla v Praze pro roce 1989
Žilová, Šárka ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice majetkového a institucionálního propojení pěti scén a čtyř souborů Národního divadla v Praze, jež je příspěvkovou organizací Ministerstva kultury České republiky. Práce čtenáři v obecné rovině představuje kulturní politiku a přibližuje vývoj všech scén Národního divadla do roku 1989. Stěžejním bodem práce je pak institucionální a finanční analýza, přičemž cílem práce je na jejím základě zhodnotit důsledky změn ve způsobu správy jednotlivých scén Národního divadla, konkrétně slučování a rozdělování scén a souborů po roce 1989. Analýza se zaměřuje zejména na výši příspěvku zřizovatele, tedy náročnost na veřejné prostředky, ale bere v úvahu i návštěvnost, soběstačnost, počet představení, vývoj tržeb apod. Na závěr jsou představeny modely fungování národních divadel a operních domů ve Francii a Anglii a jejich porovnání se situací v České republice, zejména se zaměřením na způsob financování.
Philantrophy and financing of the theatres
Blahová, Natália ; Doležalová, Antonie (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Tato práce se věnuje financování Národního divadla v Praze, přičemž největší pozornost věnuje dobrovolným mecenášským zdrojům příjmů. Národní divadlo je symbolem české národní identity a odhodlanosti. Podle legendy je jeho vznik spojen s mecenášskou tradicí, která přetrvávala téměř nepřetržitě během celé jeho umělecké činnosti. Ověření této mecenášské tradice je hlavním cílem diplomové práce. Pomocí metody sonda, práce analyzuje ve vybraných letech příjmy, výdaje a deficity divadla. U příjmů zjišťuje příjmy z vlastní činnosti a z veřejných rozpočtů, z nichž vyvozuje procento soběstačnosti. Záměrem práce je zmapování přítomnosti mecenášů a podílu výše jejich dobrovolných příspěvků na financování celkových nákladů. Dále se práce snaží komplexně zachytit vývoj hospodaření divadla, jeho institucionální a politický vývoj. Na závěr určuje společné i rozdílné tendence vývoje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.