Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Vybrané nebezpečné průmyslové látky a jejich zneužití
MARKOVÁ, Markéta
Bakalářská práce se zabývá problematikou zneužití nebezpečných chemických látek k hromadnému ohrožení obyvatelstva. V teoretické části byla rozebrána problematika terorismu s přihlédnutím k současnému vývojovému trendu v této oblasti vehicle-ramming útokům. Dále je nastíněna oblast přepravy nebezpečných látek společně s vybranou legislativou a charakteristika vybraných chemických látek. V praktické části byl sestaven seznam nebezpečných chemických látek, které byly následně ohodnoceny metodou signifikantního ocenění jednotlivých kritérií. Kritéria byla vybírána s ohledem na případné následky teroristického útoku či chemické havárie. Cílem práce bylo zhodnotit možnost zneužití nebezpečných průmyslových látek k hromadnému ohrožení obyvatelstva. Na základě získaných výsledků lze konstatovat, že provedení zmíněného útoku je reálné. Důvodem je lehká dostupnost látek z důvodu transportu značného množství chemikálií, nízké finanční náklady na provedení útoku a minimální požadavky na odborné znalosti útočníků. Práce nabízí relativně ucelený pohled na danou problematiku.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.
Bezpečnost dopravního letounu při poškození draku teroristickým útokem
Lošťák, Miroslav ; Salga, Jaroslav (oponent) ; Kusák,, Jan (oponent) ; Petrásek, Miloslav (vedoucí práce)
Teroristické útoky znamenají dnes velké nebezpečí pro civilní dopravní letouny. V této práci jsou analyzovány možné způsoby útoků a je vybrán nejnebezpečnější. Jedná se o teroristický útok z vnějšku letounu za použití tříštivé bojové hlavice rakety. Tato bojová hlavice působí poškození draku letounu rojem střepin vzniklých při výbuchu. Je definován způsob určení zasažené plochy letounu za použití analytické geometrie. Analytickými rovnicemi jsou popsány geometrie rozptylu střepin a geometrie letounu. Následně je analyzován rozsah poškození draku střepinami. Byl proveden střelecký experiment, při kterém byl vyztužený potahový panel ostřelován jednotlivými střepinami. Vzorek pro experiment byl vyroben podle reálných konstrukcí dopravních letounů. Při tomto experimentu se zjistilo, že poškozeny jsou jen přímo zasažené prvky konstrukce. Data získaná při experimentu byla použita pro tvorbu a odladění modelu vytvořeného pro simulaci metodou konečných prvků. Tento model slouží pro výpočet poškození numericky. Dále je řešena změna únosnosti konstrukce. Je definován vliv rozsahu poškození na únosnost prvku i celé konstrukce. Důsledky poškození prvků jsou nejdříve analyzovány pomocí metody FMEA/FMECA. Tato analýza je nakonec rozšířena použitím fuzzy logiky. Při analýze pomocí fuzzy logiky se hodnotí vliv rozsahu poškození prvku a významnosti prvku na schopnost konstrukce plnit svou funkci. Jsou popsány způsoby využití postupu zde vytvořeného pro jednotlivé fáze životního cyklu letounu. Je popsáno využití při vývoji, provozu při teroristickém útoku a využitelnost pro hodnocení příčin pádu po zásahu konstrukce rojem střepin.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.