Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proč stojí Nike v Praze dvakrát tolik co v USA?
Nečasová, Romana ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Práce sleduje maloobchodní ceny sportovních produktů konkrétního nadnárodního producenta napříč evropskými trhy a v USA a zkoumá fungování zákona jedné ceny. Ačkoliv se průměrná cena za všechny sledované statky ve většině případů liší mezi zeměmi jen nepatrně, pro individuální produkty jsem našla výrazné cenové rozdíly u majority dvojic zemí a to i pro skupinu států, které jsou obecně považovány za relativně integrované. Analýza nepotvrdila, že by tyto diference byly primárně způsobeny odlišnými náklady distribuce. Vytvořené meziproduktové relativní ceny se totiž při mezistátním porovnání značně liší oběma směry i ve skupině velice obdobných výrobků, jejichž prodejní náklady by měly být stejné. Tyto cenové variance existující i po vykrácení nákladů tak ukazují na existenci strategického stanovování cen a pokulhávající arbitráž, která ho umožňuje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.