|
Tourism development in the region of Central and Eastern Europe
Vlaháčová, Lucia ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnocení vývoje mezinárodního cestovního ruchu v subregionu Střední a východní Evropa, a to od roku 1990 až do současnosti a následné odhadnutí jeho budoucích trendů. Tyto cíle jsou dosaženy sledováním hlavních ukazatelů mezinárodního turismu a analýzou vybraných selektivních podmínek rozvoje tohoto odvětví. Posouzením sekundárních dat a analýzou závislosti vybraných ukazatelů práce hodnotí míru naplnění hypotézy, kterou si stanovila. Zaměřuje se tak na objektivní část selektivních předpokladů rozvoje cestovního ruchu. V závěru je dokázána silná závislost mezi zkoumanými proměnnými a jsou uvedeny faktory, kterým práce přisuzuje největší vliv na budoucí rozvoj turismu v subregionu.
|
|
Možné přístupy k měření společenského pokroku: nad návrhy Stiglitzovy komise
Stanislavová, Barbora ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Fischer, Jakub (oponent)
Cílem mé práce, po shromáždění a prostudování dostupné literatury, je popsat, jak je možné měřit sociální pokrok, jaké indikátory tohoto pojmu můžeme použít, jaké jsou jejich nevýhody a zmíním návrhy na jejich zlepšení či vytvoření nových, komplexnějších indikátorů, které doporučuje tzv. Stiglitzova komise. Krátkou kapitolu také věnuji shrnutí Stigitzova života. Zároveň se věnuji zejména pojmům HDP, kvalita života a trvale udržitelný rozvoj, k jejichž odhadům chce Komise najít natolik komplexní indikátor, který by poskytoval všechny potřebné údaje o těchto pojmech. Ve své práci se rovněž snažím vystihnout nejdůležitější nedostatky, které Komise vnímá, ohledně hrubého domácího produktu.
|
|
Hodnotová orientace adolescentů
PAVLŮ, Blanka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současných adolescentů. Skládá se ze dvou částí: 1. Teoretická část navazuje na současnou literaturu a vysvětluje pojmy dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace a sebepojetí. Dále vymezuje období adolescence. Blíže se věnuje i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Práce také krátce popisuje systém současných středních škol. Poslední bod teoretické části se zaměřuje na porovnání determinantů vývoje osobnosti a jejich vlivu na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. 2. Praktická část se opírá o interpretaci výsledků výzkumného šetření, které bylo provedeno u současných maturantů formou dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit hodnotové orientace současných adolescentů. Praktická část podává také informace o hodnotových žebříčcích respondentů. Výsledky šetření jsou prezentovány jak celkově, tak jednotlivě, tzn., dle pohlaví, takže vzniká prostor pro srovnávání mezi chlapci a dívkami.
|