Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání romských žáků na středních odborných školách
Zetková, Aneta
Bakalářská práce pojednává o problematice vzdělávání romských žáků na středních odborných školách. Zaměřuje se konkrétně na zkušenosti vyučujících podílejících se na vzdělávání těchto žáků. Teoretická část je rozdělena do pěti oddílů. První z nich představuje historický úvod do problematiky vzdělávání romského etnika v kontextu multikulturní výchovy a následně definuje tzv. fenomén nevzdělaného Roma. Následující oddíl je věnován popisu forem vzdělávání Romských žáků na českých školách, resp. jejich postavení v tuzemském vzdělávacím procesu. Další oddíl na předcházející volně navazuje, jelikož jsou zde popsány aspekty vzdělávání Romů na středních školách. Předposlední oddíl sumarizuje postoje pedagogických pracovníků vůči romským žákům a poukazuje na nejčastější úskalí v průběhu edukace tohoto etnika. Poslední z oddílů charakterizuje etnická a sociokulturní specifika romské rodiny, potažmo její vliv na vzdělávání svých dětí. Praktická část představuje výzkum zaměřený na praktické zkušenosti středoškolských pedagogů s prací s romskými žáky, přičemž zde bylo užito metody kvalitativní. Jsou zde uvedeny dílčí výzkumné cíle, otázky, metodologie a zejména pak výsledky celého šetření.
Sociální práce s romskou minoritou v Týně nad Vltavou
NOVOTNÁ, Tereza
Bakalářská práce prezentuje vhled do sociální práce s romskou minoritou v Týně nad Vltavou. Cílem, který má bakalářská práce naplnit, je zjistit aktuální provádění sociální práce s romskou minoritou v Týně nad Vltavou.Jako výzkumnou otázku jsem vytyčila - jakých metod a technik využívají sociální pracovníci při práci s romskou minoritou. Pro výzkumnou část byla zvolena kvalitativní strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum probíhal v jihočeském městě Týn nad Vltavou, kde byly osloveny sociální pracovnice ze 4 různých organizací. Z provedeného výzkumu vyplynulo, že sociální pracovnice jednají s každým klientem jako s jedinečnou bytostí, bez rozdílu rasy, předsudků či stereotypů a nedělají žádné rozdíly mezi majoritními a minoritními klienty. Za nejčastěji aplikované metody a techniky pokládáme rozhovor, terénní a komunitní práci. Mezi přístupy, jenž využívají sociální pracovnice při své práci, řadíme psychosociální, skupinový, na klienta a na úkoly zaměřený přístup. Vědecký přínos mé bakalářské práce spatřuji v pochopení romské menšiny, jak s nimi jako sociální pracovníci co nejvhodněji pracovat a dobrat se plnohodnotných výsledků. Dle mého názoru by bylo vhodné rozšířit nabídku terénních služeb, neboť přirozené prostředí klientů znamená úspěch v sociální práci, obzvláště s romskou menšinou. Dále pokládám za důležité, větší zapojení romských spoluobčanů do Komunitního centra sounáležitosti (Vltavotýnska), kde by se společně mohli podílet na aktivitách v rámci komunitní práce.
Role občanského sektoru v diskuzi o vzdělávání romských dětí
Bardová, Kristýna ; Muhič Dizdarevič, Selma (vedoucí práce) ; Benyovszky, Selma (oponent)
Tato práce si klade otázku, jak mohou organizace občanského sektoru ovlivňovat tvorbu veřejné politiky. Problematiku zkoumá na úzké skupině organizací občanského sektoru, které zastávají názor, že by romské děti měly být společně vzdělávány v běžných třídách a školách s ostatními dětmi, a zároveň proti segregaci romských dětí ve vzdělávání aktivně vystupují. Na základě rozhovorů se zástupci těchto organizací dokument sleduje kanály, jakými aktéři vstupují do tvorby veřejné této politiky. Všímá si prostředků, které aktéři považují za účinné, a naopak upozorňuje na překážky a obtíže, se kterými se zaměstnanci organizací setkávají. Poskytuje sice úzký a přesto podrobný vhled do konkrétní tvorby veřejné politiky, ale zároveň může ukazovat na problémy a možnosti organizací občanské sektoru při tvorbě veřejné politiky, které mohou mít své ekvivalenty i v dalších oblastech.
Přístupy ve vzdělávání romských žáků na Křesťanské ZŠ v Jihlavě
HOLUBOVÁ, Klára
Diplomová práce - Přístupy ve vzdělávání romských žáků na Křesťanské ZŠ v Jihlavě - obsahuje teoretické poznatky, které se vztahují k problematice vzdělávání romských žáků, a dále pak je tvořena kvalitativní výzkumnou částí. Hlavním cílem mé diplomové práce je identifikovat subjektivní pohled romského žáka na proces vzdělávání. Dílčími cíly je porovnat tento pohled u jednotlivých školních tříd (1. a 2. stupně ZŠ) a dále pak, zda se tento názor liší v případě žáka a pedagoga. Informace nutné ke zpracování výzkumné části byly získány metodou kvalitativního výzkumu, technikou polořízeného rozhovoru s romskými žáky z 1. a 2. stupně a s pedagogickými pracovníky školy.
INTEGRACE ROMŮ V RÁMCI VOLNÉHO ČASU JAKO PREVENCE SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝCH JEVŮ
BENDOVÁ, Renáta
Práce se zabývá problematikou integrace Romů do výchovně vzdělávacích procesů v rámci prevence sociálně patologických jevů. Poukazuje na problematiku, která souvisí s vyčleňováním minoritní romské komunity. Teoretická část se zabývá původem a historii Romů a jejich migrací v Evropě a na území České republiky. Charakterizuje identitu Romů a rozvoj pozitivní identity, která je důležitým faktorem pro integraci. Práce poukazuje na vhodně zvolené aktivity ve volném čase. Praktická část představuje projekt městské části Prahy 14, který se zabývá volnočasovými aktivitami pro neorganizované děti a mládež romského původu v rámci prevence sociálně patologických jevů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.