Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj aplikací na platformě Meteor
Hlaváček, Josef ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
Práce se zabývá popisem platformy Meteor a návrhem a vývojem aplikace na této platformě. Cílem práce je přiblížit čtenáři technologie pro vývoj real-time webových aplikací, popsat vývoj webové aplikace v Meteoru s využitím metodiky MMSP a udat doporučení pro vývoj aplikací v Meteoru. První část práce se zabývá popisem real-time webových javascriptových aplikací, platformou Node.js, javascriptovými frameworky Mojito, Derby a Meteor. Praktická část práce popisuje návrh a vývoj aplikace za použití metodiky MMSP a vysvětluje použití jednotlivých komponent a nastavení architektury aplikace. V závěru jsou udána doporučení, pro které typy aplikací je Meteor vhodný a zhodnocení využití metodiky MMSP pro vývoj aplikací v Meteoru. Výstupem a hlavním přínosem práce je kompletní aplikace Chute Achiever, která může sloužit pro výukové účely. Dalším přínosem práce je, že se jedná o první akademickou práci zabývající se platformou Meteor publikovanou na VŠE.
Real-time web applications
Paulech, Matej ; Mittner, Jan (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tato práce se zabývá real-time webovými aplikacemi. Jejím hlavním cílem je seznámit čtenáře s pojmem real-time webová aplikace a s technikami určenými pro tvorbu real-time webových aplikací s důrazem na praktickou ukázku. První kapitola se věnuje historii vzniku webu, popisu HTTP protokolu a definici real-time webových aplikací. Druhá kapitola popisuje technologie použité v dalších částech práce s důrazem na jejich dopady a využití při tvorbě real-time webových aplikací. Jedná se o technologie JavaScript, JSON, Ajax (XHR, JSONP), knihovnu jQuery a serverové řešení Node.js. Třetí kapitola představuje hlavní část práce. Zabývá se technikami real-time komunikace klienta se serverem nazývanými také transportní způsoby. Popis každé techniky je doplněn obrázkem znázorňujícím komunikaci klienta se serverem a ukázkovým zdrojovým kódem. V závěru třetí kapitoly se nacházejí řešení používané programátory v praxi, konkrétně řešení Ajax Push Engine (APE), knihovna Socket.IO a služba Pusher.com. Čtvrtá, zároveň poslední kapitola obsahuje popis tvorby ukázkové webové aplikace vytvořené pro účely teto práce - skupinového chatu. Jedná se zejména o popis její funkcionalit a návodu jak si u sebe připravit prostředí pro běh real-time webové aplikace. Také obsahuje návod pro vytvoření kostry real-time webové aplikace s použitím serverového řešení Node.js, frameworku Express a knihovny Socket.IO. Zdrojové kódy ukázkové aplikace se nacházejí na přiloženém DVD v případě tištěné verze práce, v přílohách informačního systému VŠE v případě elektronické verze práce a také na službě GitHub. Hlavním přínosem práce je poskytnutí komplexního a jednotného popisu technik tvorby real-time webových aplikací s poskytnutím ukázkového zdrojového kódu ke každé technice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.