Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fyzika v příkladech pro radiologické asistenty
KOVÁŘ, Jan
Bakalářská práce zkoumala možnost aplikace teorie kurikulárního procesu v problematice obecné a radiologické fyziky a jejich příkladových vyjádřeních. Prvním cílem práce bylo vytvořit edukační text, který by objasnil potřebnou fyzikální teorii pro radiologického asistenta. Edukační text by měl obsahovat příkladová vyjádření potřebných fyzikálních oborů. Druhým cílem bylo implementovat kurikulární proces v podobě testu a aplikací testu ověřit dosažené znalosti respondentů. Plnění cílů bylo spojeno s ověřováním tří hypotéz. První hypotéza předpokládala, že je možné aplikací kurikulárního procesu vymezit soubor příkladů z fyziky, které budou přizpůsobené potřebám a možnostem radiologických asistentů. Druhá hypotéza byla rozdělena na dvě dílčí části: A) Komparací struktury fyziky a složek profilu radiologického asistenta lze zpracovat soubor příkladů obecné fyziky. B) Komparací struktury radiologické fyziky a složek profilu radiologického asistenta lze zpracovat soubor příkladů radiologické fyziky. Třetí stanovená hypotéza předpokládala, že znalosti respondentů v oblasti příkladů z obecné a radiologické fyziky budou mít rozdělení blízké normálnímu rozdělení. Komparací konceptuálního kurikula fyziky a radiologie byl vytvořen edukační text, který obsahoval příkladová vyjádření obecné a radiologické fyziky ve vazbě na složky profilu radiologického asistenta. Vytvořením textu a vymezením příkladových vyjádření byl splněn první cíl práce a přijaty první dvě hypotézy. Další aplikací kurikulárního procesu byl sestaven test, jehož otázky vycházely z obsahu edukačního textu. Užitím metod deskriptivní a matematické statistiky bylo provedeno statistické šetření výsledků předloženého testu. Výsledek šetření potvrdil třetí hypotézu. Aplikací testu byl splněn druhý cíl práce. Jako určitá standardizace byl navíc použit druhý, již dříve používaný test. Ten byl předložen respondentům současně s prvním edukačním testem. Pomocí parametrického testování byla potvrzena vazba mezi výsledky obou testů. Následná korelační analýza určila mezi výsledky silnou kladnou korelaci. Výsledky bakalářské práce ukazují, že vytvořený edukační text společně se souborem příkladových vyjádření lze efektivně použít pro přípravu studentů na povolání radiologického asistenta.
Srovnání znalostí z radiologické fyziky u laické a odborné veřejnosti
BARTOŇOVÁ, Miroslava
Ke splnění základního cíle bakalářské práce bylo zapotřebí nejdříve vytvořit model struktury radiologické fyziky ve vzdělávání radiologických asistentů, na základě modelu vytvořit dotazník, který byl následně aplikován u respondentů laické a odborné veřejnosti. U laické veřejnosti byla pak ověřována existence normální rozdělení znalostí, zatímco u znalostí veřejnosti odborné existence rozdělení Poissonova. Rovněž byl měřen rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Nezbytným předpokladem pro uskutečnění popsaného postupu byla analýza přípravy radiologických asistentů v České republice a v zahraničí. K dosažení vymezeného základního cíle byly vytyčeny 3 hypotézy, jejichž ověřování probíhalo na základě použití metod matematické a deskriptivní statistiky. Formulované hypotézy byly následující: H1. Teoretické rozdělení znalostí u laické veřejnosti bude blízké normálnímu rozdělení. H2. Teoretické rozdělení znalostí u odborné veřejnosti nebude mít normální rozdělení. H3. Srovnání znalostí u obou veřejností pomocí parametrických testů povede k přijetí alternativní hypotézy. Všechny 3 hypotézy byly ověřeny a pozitivně přijaty. K jejich ověření bylo používáno především testování neparametrických a parametrických hypotéz. Dobrým východiskem se stalo zjištění, že struktura radiologické fyziky pro radiologické asistenty odpovídá struktuře radiologické fyziky používané v zahraničí při přípravě odborníků Radiologic Technologists, Diagnostic Radiographers, Medical Imaging Technologists, Therapy Radiographers nebo Radiation Therapists. Tento poznatek byl zjištěn především analýzou kurikula univerzit v USA, Velké Británii a australských univerzit, z tohoto hlediska stoupla i validita zkonstruovaného dotazníku. Je třeba poznamenat, že dotazník byl konstruován z hlediska přípravy radiologických asistentů, v níž má radiologická fyzika pouze podpůrnou roli.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.