Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Povinnost celoživotního vzdělávání znalců jmenovaných soudy a ministrem spravedlnosti v návaznosti na výkon znalecké činnosti s přihlédnutím k platné právní úpravě a nástin modelu řešení
Pivoňková, Kateřina
Autorka článku řeší - v rámci své disertační práce - problematiku standardizace a harmonizace celoživotního vzdělávání znalců se specifickým zaměřením na potřeby znaleckých oborů ve Forenzní ekotechnice. V tomto příspěvku se věnuje této oblasti z pohledu současné právní úpravy, která znalcům již jmenovaným neukládá za povinnost další profesní vzdělávání, srovnává existující podmínky, metody a přístupy náročného přijímacího řízení předcházejícího jmenování žadatele do funkce znalce (čtyřsemestrální studium, délka odborné praxe, znalecké minimum, způsob ověřování podmínek pro jmenování znalcem, tj. písemný test, zpracování zkušebního znaleckého posudku, přijímací pohovor) a současně zvažuje nástin modelu řešení celoživotního vzdělávání znalců a to jak před jejich jmenováním do funkce, tak i po celou dobu výkonu funkce znalce.
Celoživotní vzdělávání v porodní asistenci.
BOUDOVÁ, Monika
Téma této bakalářské práce je ?Celoživotní vzdělávání v porodní asistenci?.Odborná způsobilost porodní asistentky je podmíněna tříletým bakalářským studiem a následně opakovaně získávaným Osvědčením o způsobilosti pracovat bez odborného dohledu. Toto je podmíněno nejen dosaženým bakalářským vzděláním, ale také plněním programu celoživotního vzdělávání. Tyto podmínky nebyly vždy. Ve starověku nebyl na vzdělání tehdejší porodní asistentky kladen žádný důraz, postupně znalosti a vzdělání nabyly na významu a v současné době nestačí pouze absolvovat bakalářské studium, ale moderní porodní asistentka je nucena své znalosti stále doplňovat. Přesto, že dříve nabídka vzdělávacích akci již existovala, neměly porodní asistentky povinnost se jich účastnit a nemusely tedy dokazovat žádné průběžné sbírání nových poznatků. Po vstupu do společenství Evropské unie byly v systému vzdělávání nelékařských pracovníků učiněny změny, které mimo to, že dosavadní středoškolské studium nebo studium vyšší odborné školy je nehostečné a výuka se musí přesunout na vysoké školy. Současně musí porodní asistentka formou dosažených kreditů dokazovat, že se průběžně vzdělává. Cílem tohoto snažení je kvalitní ošetřovatelská péče a péče v porodní asistenci. Cílem výzkumu je zmapovat zájem porodních asistentek o akce celoživotního vzdělávání a odhalení možných nedostatečností v některých částech přípravy. Toho lze následně využít v praxi k rozšíření nabídky celoživotního vzdělávání. K výzkumné činnosti byla použita metoda dotazování pomocí originálního dotazníku, který byl vyplněn anonymně, a byly osloveny porodní asistentky ústeckého kraje. Přesto, že byl předpoklad, že porodní asistentky s nižším stupněm dosaženého vzdělání se zajímají o vzdělávací akce méně a naopak asistentky s vyšším vzděláním si vzdělávací akce vybírají cíleně pro svou praxi, nebyl tento předpoklad správný. Zájem obou typů porodních asistentek byl srovnatelný. Z větší části chtějí porodní asistentky také pokračovat ve studiu. Dále se splnilo očekávání, že témata školících akcí jsou dostatečná a porodní asistentky jsou s nabídkou akcí spokojeny. Žádaná témata byla dle porodních asistentek v nabídce zastoupena v celém rozsahu, poptávka byla pouze po minimálním množství témat, která by se dala v nejbližší době do nabídky zařadit. Výzkum, také ukázal mírné nedostatky ve znalosti cizího jazyka a je proto potřeba podpořit a motivovat porodní asistentky nejen v rozšiřování odborných znalostí, ale také znalostí jazykových.
Problematika celoživotního vzdělávání sester
HALUZOVÁ, Jaroslava
Tato práce se věnovala problematice celoživotního vzdělávání sester. Cílem bylo, zjistit postoj a zájem sester o celoživotní vzdělávání. Zjistit, zda sestry znají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Dalším cílem bylo zjistit, zda sestry využívají všechny možnosti celoživotního vzdělvání a v neposlední řadě bylo cílem zjistit co nejíce motivuje sestry k celoživotnímu vzdělávání.Při zpracování dat byl použit kvantitativní výzkum a metoda sběru dat dotazování, technikou dotazníku. Z výzkumu se zjistilo, že sestry mají zájem o celoživotní vzdělávání, ale neznají všechny možnosti celoživotního vzdělávání. Sestry ani nevyužívají všechny možnosti celoživotního vzdělávání, zejména preferují semináře, konference a kurzy. Dále z výzkumu vyplynulo, že největším motivačním faktorem celoživotního vzdělávání sester je podpora od zaměstnavatele dále vyšší platové zařazení a také povinná registrace zdravotnických pracovníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.