Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí smrti z pohledu odborné literatury, terminálně nemocných osob, jejich rodinných příslušníků a pracovníků hospicové péče
ČERNÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá tématem proměny ţivotních hodnot v kontextu smrti a umírání. Teoretická část je členěna do dvou hlavních oddílů. První z nich seznamuje čtenáře s pojetím smrti v pohledu různých disciplín, druhý oddíl se zabývá hodnotami v ţivotě člověka, specifiky a proţíváním procesu umírání ze strany terminálně nemocného člověka i jeho rodiny. Praktická část mapuje postoje ke smrti tří různých skupin, kterých se proces umírání velmi dotýká, a sice umírajících klientů hospiců, jejich rodinných příslušníků a zaměstnanců lůţkové i domácí hospicové péče a v Diskuzi jejich výpovědi porovnává s dalšími výzkumy a pracemi zaměřenými na obdobné téma. Hlavním výstupem diplomové práce se stává poznání, ţe hodnotami uznávanými v bezprostřední blízkosti smrti (blízké osoby nebo vlastní), nejsou hodnoty materiální (finance, vlastnictví movitostí i nemovitostí), ale hodnoty týkající se kvalitních mezilidských vztahů a rodinného zázemí, tedy úcta, láska, věrnost, oddanost, vděčnost.
Umělý potrat a eutanázie jako součást tématu umírání a smrt v předmětu etika na středních školách
SEKYRKOVÁ, Michaela
Práce se zabývá problematikou umělého potratu a eutanázie jako základní etické otázky tématu umírání a smrti. Teoretická část charakterizuje změny v akceptaci smrti v průběhu dějin, dále líčí představy pěti světových náboženství o posmrtném životě; popisuje, jak smrt vnímáme a prožíváme v jednotlivých vývojových etapách a obsáhle analyzuje etická témata interrupce a eutanázie. Celá tato část má sloužit jako výchozí materiál k tvorbě ukázek plánování vyučovacích hodin v předmětu "etika" na středních školách podle programu RWCT (Reading and Writing for Critical Thinking). Cílem je zde upozornit na aktuálnost a důležitost tématu, kde se žák prostřednictvím vyučování nejen seznámí s danou problematikou, ale dokáže ji i uchopit, kriticky o ni uvažovat, zhodnotit ji a vyvodit závěry pro své jednání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.