Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 149 záznamů.  začátekpředchozí140 - 149  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití dramatické výchovy v předškolním vzdělávání k prosociálnímu rozvoji
KONVALINKOVÁ, Veronika
Cílem této práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání v oblasti rozvoje prosociálního cítění a chování dětí. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy dramatické výchovy, jsou zde vymezeny její cíle a metody (respektive techniky) využitelné při práci s dětmi v mateřské škole. Také poukazuji na souvislost RVP PV a dramatické výchovy. Dále v teoretické části mé práce objasňuji pojmy prosociálnost, prosociální chování a jeho význam při rozvoji dětí předškolního věku. Praktická část se skládá z ukázky obsahu vzdělávání školního vzdělávacího programu. Dále dvou projektů, které jsou zaměřené na rozvoj prosociálního chování dětí vedené právě metodami dramatické výchovy. A na závěr je uvedeno ověření výsledků vzdělávání.
Dítě s Downovým syndromem v prostředí mateřské školy
DVOŘÁKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je nahlédnout podrobněji do problematiky Downova syndromu, zabývat se vznikem, historií, znaky Downova syndromu a jeho vývojem. Praktická část je věnovaná integraci dítěte s Downovým syndromem v prostředí mateřské školy, jeho možnostem, vývojovému zdokonalení v oblasti motorických, smyslových dovedností, rozvoj paměti, pozornosti, řeči. V rámci výzkumu je použito jak vlastního pozorování, tak rozhovorů s lidmi podílejícími se na výchovně-vzdělávacím procesu konkrétního dítěte s Downovým syndromem.
Využití pokusu u předškolních dětí v environmentální výchově
GÁLOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce Využití pokusu u předškolních dětí v environmentální výchově se zabývá problematikou pokusu v mateřských školách. Formou literární rešerše zpracovává informace o této metodě, stanovuje postupy pro naplánování pokusu a soubor opatření pro provádění pokusů. Tato práce také obsahuje seznam pokusů vhodných pro děti předškolního věku a návrhy pracovních listů pro každý z pokusů.
Příběh jako nástroj v prevenci proti sociálně patologickým jevům
HRUŠKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití příběhu v rámci prevence výskytu sociálně patologických jevů. Teoretická část je zaměřena na projevy sociálně patologických jevů v předškolním vzdělávání. Měla by být teoretickým návodem, jak pedagog může efektivně pracovat s příběhem tak, aby přinesl dítěti prožitek a poučení. Výstupem této části je vyjmenování kladných vlivů vyprávění příběhů, které dítě rozvíjejí a obohacují. Součástí bakalářské práce je i praktická část, kde je rozpracován samotný příběh zaměřený na prevenci některých sociálně patologických jevů. Zároveň je účinnost příběhu ověřena pozorováním, které zjišťuje reakce jednotlivců i celé skupiny a potvrzuje nebo vyvrací stanovené hypotézy.
Hra na zobcovou flétnu v mateřské škole
WALDAUFOVÁ, Petra
Obsahem teoretické části bakalářské práce je krátká charakteristika současného pojetí hudebního vzdělávání, jejich souvislost s cíli a vzdělávacím obsahem, vliv hudby na osobnost dítěte, názory na časnou výuku na hudební nástroj, její rizika a přednosti. V praktické části je vypracován program seznamování s hrou na flétnu s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání a rizikům časné hry na nástroj. Program je zrealizován a vyhodnocen z hlediska dovedností hry dětí na flétnu, jejich vztahu k nástroji a hudbě a celkovému rozvoji osobnosti. Na videozáznamu je zdokumentován vývoj hudebnosti předškolních dětí pomocí programu seznamování s hrou na zobcovou flétnu.
Rozvoj hudebnosti v mateřské škole
JAROŠOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou rozvoje hudebnosti v mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřena na vysvětlení pojmů hudebnost, hudební schopnosti, hudební dovednosti. Dále se v práci zabývám rozdělením hudebních schopností z psychologického hlediska a jejich vývojem od narození do šesti let věku dítěte. V praktické části ověřuji program na rozvoj hudebních schopností, který jsem při své praxi v mateřské škole realizovala. Vliv programu na rozvíjení hudebnosti dětí jsem zjišťovala pomocí prověrky hudebnosti před a po jeho realizaci a porovnáním dosažených výsledků.
Dětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání
DRÁBKOVÁ, Jana
Bakalářská práce {\clq}qDětské časopisy jako médium pro předškolní vzdělávání`` se zabývá významem a obsahem časopisů určených dětem předškolního věku. Pozornost je věnována současným i historickým výtiskům, což umožnilo komplexnější náhled na celou problematiku. Práce je členěna do dvou stěžejních částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsem se zaměřila na vymezení pojmu předškolního časopisu, na jeho postavení v kontextu ostatních médií, tradiční obsah i již zmíněnou historii a současnost. Je zde poukázáno na pozitivní i negativní dopady dětských časopisů a na vliv, který mají v procesu výchovy a vzdělávání. Praktická část úzce navazuje na teoretickou a doplňuje ji o aktuální sondu do soudobých rodin. Tímto výzkumným šetřením jsem chtěla poodhalit zájem rodičů o dětský časopis jako takový a význam, který je mu přikládán. Dále je zde téma dětského časopisu podrobně rozebíráno. Současně se zde uvádí možnosti, jak předcházet některým negativním vlivům. Abych lépe poznala náročnost tvorby časopisu určeného předškolním dětem, vytvořila jsem vlastní schéma časopisu s názvem {\clq}qTři kamarádi``. Použitelnost vlastního konceptu jsem následně ověřila u některých pedagogických autorit v mateřských školách.
Počátky sociálně patologických jevů v předškolním vzdělávání
HRUŠKA, Luděk
Bakalářská práce pojednává o problematice sociálně patologických jevů v oblasti předškolního vzdělávání. Teoretická část se zaobírá jednak samotnou kategorizací sociálně patologických jevů, tak vlivy, které je mohou vyvolat. Dále řeší otázku, zda současná legislativa dokáže dostatečně ochránit dítě před těmito jevy. Výstupem této části je pojmenování rizik, na které by se měli pedagogové v předškolním vzdělávání zaměřit. Součástí bakalářské práce je výzkum, který zjišťuje, jak dalece je oblast předškolního vzdělávání zasažena sociálně patologickými jevy. Zároveň se zabývá otázkou, zda je v této oblasti vzdělávání prováděna prevence a pokud ano, jakou formou. Na základě těchto zjištění je provedena analýza dat a následně jejich komparace s celorepublikovými daty Českého statistického úřadu a Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, odbor sociálně právní ochrany dětí.
Porovnání předškolního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
PETRŽELOVÁ, Iveta
Bakalářská práce se zabývá srovnáním předškolní výchovy ve vybraných evropských zemích. Bakalářská práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je stručně shrnuto předškolní vzdělávání v 16 evropských zemích. V praktické části se hlouběji zabývám srovnáním předškolní výchovy v České republice a Nizozemsku. Cílem práce bylo, na základě tohoto porovnání zjistit, čím by se mohla naše předškolní výchova inspirovat.
Vliv divadla na dítě předškolního věku
KRÁTKÁ, Pavlína
Záměrem práce je poukázání vlivu divadla na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a na možnosti vzdělávání divadelními prvky. Teoretická část je zaměřená na osobnost dítěte předškolního věku a význam předškolního období pro utváření vlastního sebepojetí dítěte. Dále je zaměřená na hru a její význam v životě dětí předškolního věku a na specifika divadelního umění působící na dítě předškolního věku. Praktická část je zaměřená na výzkum a to metodou rozhovorů s předškolními pedagogy a rodiči dětí předškolního věku a na pozorování dětí z mateřských škol při divadelním představení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 149 záznamů.   začátekpředchozí140 - 149  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.