Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Adaptační kurzy na školách
ČÁPOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá adaptačními kurzy na školách a jejich vlivem při utváření nových třídních kolektivů. V teoretické části je pozornost věnována především na význam adaptačních kurzů, vymezení jejich nejčastějších účastníků (adolescentů) a definici zážitkové pedagogiky, která je neodmyslitelnou součástí těchto kurzů. Ve výzkumné části jsou představeny výzkumné cíle (očekávání žáků od kurzu a jejich reflexe), zvolený výzkumný vzorek (žáci šestého ročníku Základní školy Třešť) a použitý výzkumný postup (kvantitativní výzkum ve formě dotazníkového šetření).
Významné osobnosti současné české pedagogiky zážitku
ŠULCOVÁ, Martina
Práce se zabývá osobnostmi, které na našem území patří mezi ty významnější v tomto oboru. Cílem tohoto zpracování je tedy především objevit, a poté následně popsat, tyto jedince. Dále uvést, kde, a v jaké organizaci či sdružení působí, z jaké pozice se představují, jaké mají vzdělání, co propagují nebo zastávají. V práci nechybí ani představení jejich zveřejněných příspěvků, ale ani stručné shrnutí jejich celkového působení v naší zemi.
Dramaturgie jako dovednost zážitkového pedagoga
ŠULCOVÁ, Martina
Práce se zabývá především pedagogickou dramaturgií, konkrétně dramaturgií v pedagogice zážitku. Na začátku jsou uvedené příklady nejznámějších druhů dramaturgie vyskytující se v současné době, kam lze zahrnout dramaturgii filmu a divadla. Poté vymezení dramaturgie z hlediska pedagogického a přesnější vymezení tohoto termínu v zážitkové pedagogice. K pochopení kontextu vzniku této specifické disciplíny jsou uvedeny teoretické pilíře dramaturgie a dělení dramaturgie podle fází, od prvotní myšlenky, až po realizaci kurzu či programu. Ke slovu se dostává také dramaturgická vlna, přednostně pak dramaturgický oblouk a jeho počin, jejich příklady a využití v praxi. Tématem na závěr jsou uvedené příklady využití dramaturgie ve specifických podmínkách.
Vybrané přístupy zážitkové pedagogiky - srovnání metod
RZESZUTKOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá porovnáním metod zážitkové pedagogiky u nás a v zahraničí. Teoretická část popisuje pojmy prožitek, zážitek, zkušenost, hru. Další část se zabývá historickým vývojem zážitkové pedagogiky a jejím současným stavem. Dále jsou podrobně popsány přístupy Prázdninová škola Lipnice a Outward Bound, jejich vývoj, prvky, metody, principy a jejich modely. V závěru práce jednotlivé přístupy srovnávám na základě jejich programů. V přílohách jsou uvedeny strukturované denní programy obou škol. Na základě kterých dokazuji odlišné přístupy k vzdělávání, i když jejich konečný výchovný cíl je stejný.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.