Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role sestry na oddělení dětské psychiatrie
BRYCHTOVÁ, Barbora
Abstrakt Současný stav Tato diplomová práce se zabývá rolemi sestry na dětské lůžkové psychiatrii, jak jsou role vnímány samotnými sestrami a jak je vnímají jejich dětští pacienti. Cíle práce Pro danou závěrečnou práci byly stanoveny dva výzkumné cíle. C1: Zjistit, jak jsou vnímány role sestry na oddělení dětské psychiatrie samotnými sestrami. C2: Zjistit, jak jsou vnímány role sestry na oddělení dětské psychiatrie dětskými pacienty. Metodologie Při realizaci výzkumného šetření bylo využito kvalitativního výzkumného šetření formou polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly nahrávány na diktafon, byly vytvořeny transkripty, a ty byly nadále klíčovány. Výzkumný soubor tvořilo celkem 12 sester a 10 pacientů. Celé výzkumné šetření bylo realizováno v Dětské psychiatrické nemocnici. Výsledky Získaná data byla rozdělena na skupinu sester a skupinu pacientů. V každé skupině byly stanoveny tři kategorie, v rámci kterých vznikly 4 podkategorie. Bylo zjištěno, že sestry i pacienti mají jasnou představu o ideální sestře pracující na dětské psychiatrii, ale shodují se pouze částečně. Role sestry byly při porovnání rozhovorů sester a pacientů vnímány značně rozdílně. Závěr Z výzkumného šetření vyplývá, že je zde konflikt ve vnímání rolí sester v pohledu sester a jejich dětských pacientů. Sestry své role vnímají pozitivně, kdežto pacienti je vnímají spíše negativně. Tento konflikt může být zásadní překážkou v poskytování citlivé péče pacientům na pedopsychiatrii.
Neurotické poruchy u dětí v raném školním věku
ZÍKOVÁ, Lucie
Práce se zabývá problematikou neurotických poruch, které mohou vlivem různých příčin postihnout děti v rizikovém období raného školního věku. Teoretická část vymezuje základní pojmy a jejich charakteristiku (neurotická porucha, historie pojmu, raný školní věk, neurotické projevy - příznaky u dětí: tiky, poruchy spánku, somatické stesky, poruchy příjmu potravy, vyměšování, přizpůsobení, úzkostné, obsedantně-kompulzivní, poruchy komunikace a řeči, dětská hysterie, smutky a deprese, sebevražedné tendence a chování). Dále popisuje řadu vnitřních a vnějších faktorů, které se mohou podílet na vzniku neurotických potíží u dětí, a případné následky. Závěr této části je věnován léčbě pomocí psychoterapie, psychofarmakoterapie, event. pomocí relaxace. Tyto terapeutické postupy jsou zakončené preventivními aspekty a radami, jak s neurotickými dětmi komunikovat. Praktická část obsahuje čtyři kazuistiky neurotických dětí, které vedou k porozumění popisovaného problému na konkrétním případě. Zároveň poukazuje na to, že u třech případů jsou poruchy způsobené dysfunkčím rodinným prostředím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.