Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace výtvarných činností s přesahem do prosociální výchovy v práci s mladými dospělými ve výkonu vazby
JANSKÁ, Dagmar
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výtvarné činnosti s přesahem do prosociální výchovy v oblasti sociální práce s mladými dospělými ve výkonu vazby. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část vymezuje některé základní pojmy, charakteristiku cílové skupiny s důrazem na výkon vazby a aktivity realizované v této oblasti. Vymezuje také pedagogiku a pedagogické disciplíny, které se vztahují k penitenciárnímu prostředí. V teoretické části dále definuje pojmy související s výtvarnými činnostmi, uměním a prosociálností a jejich význam v lidském životě. Praktická část je realizována ve Vazební věznice v Českých Budějovicích se zaměřením na cílovou skupinu mladých dospělých ve výkonu vazby. Poznatky z teoretické části jsou zde aplikovány na základě výtvarných činností prostřednictvím vlastního projektu s názvem ?Putování Malého prince?, který je zaměřen na rozvoj kreativity a spolupráce v rámci prosociálnosti. Nabízí nám pohled na jednu z možností smysluplného využívání volného času u obviněných osob.
Vývoj odměňování v mateřských školách
KAMENOVÁ, Soňa
Odměňování ve školství je velmi často diskutováno. Cílem bakalářské práce je porovnat vývoj mezd ve školství se zaměřením na předškolní vzdělávání. Obsahem teoretické části práce je princip financování a odměňování školských organizací. Praktická část je zaměřena na mapování platové oblasti školských organizací v Jihočeském kraji v průběhu posledních pěti let a porovnání údajů navzájem a s průměrem dosahovaným v České republice. Součástí práce je výzkum platů učitelů mateřských škol v Jihočeském kraji a návrh systému odměňování fiktivní mateřské školy.
Interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit
SALAJOVÁ, Zdeňka
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem interakce pedagoga a rodinných příslušníků v rámci volnočasových aktivit. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část analytickou zabývající se nabídkou zařízení a spoluprací pedagoga a rodičů v konkrétních zařízeních provozujících určitou volnočasovou činnost. V teoretické části jsou popsány pojmy: volný čas a volnočasová zařízení; rodina, její postoj k volnému času, vliv rodiny na volný čas dítěte; spolupráce, její možnosti využití, výhody a nevýhody. Druhá část práce je zaměřena na konkrétní zařízení. Jsou zde nastíněny možnosti spolupráce a výběr některých zařízení, v jejichž programu je interakce rodičů s pedagogem nějakým způsobem reflektována. Informace jsou získávány z konkrétních internetových stránek jednotlivých zařízení. Vybrané typy zařízení: komunitní a základní školy, školní družiny, střediska pro volný čas a mateřské školy. Cílem je zmapovat nabídky institucí zabývajících se nějakým směrem využití volného času za spolupráce s rodiči.
VŠ pedagogové a jejich vztahy k praxi
ČEP, Adam
Cílem práce je zjistit, zda by vysokoškolští pedagogové měli zájem o umístění na stáži v hostitelské organizaci na předem stanovené časové období. Během této doby pedagog získává nové a rozšiřuje své stávající praktické zkušenosti a poznatky, které je následně schopen přenést do výuky. Tím se výuka obohacuje a nabývá praktičtějšího charakteru. Na základě analýz a uplatňování teoretických modelů je pedagog schopen přenášet poznatky i opačným směrem, tedy z oblasti teorie do praxe. Při fungování tohoto cyklu vzniká tzv. znalostní komunita, ve které probíhá oboustranný transfer vědomostí, a zapojené subjekty se ve svých činnostech vzájemně zlepšují. Tím, že je pedagog v úzkém kontaktu s praxí, je schopen zprostředkovávat studentům přednášky vedené odborníky z praxe, stáže pro studenty, diskuze se zástupci podniků při úpravách studijních programů a mnohé další. Při vzájemně výhodné spolupráci z ní mohou mít prospěch vysoké školy, partnerské podniky a především studenti.
Vztah mezi členy pedagogického týmu jako determinanta volnočasových edukačních procesů
PYTLÍKOVÁ, Anna
Práce pojednává o vztazích mezi členy pedagogického týmu, kteří svým působením ovlivňují celý edukační proces. První kapitola se zaměřuje na tým z hlediska jeho charakteristiky, vývoje a stanovených cílů. Dále se věnuje spolupráci, vztahům a důvěře mezi členy pedagogického týmu. Druhá kapitola se zabývá pojmy skupinová dynamika, malá sociální skupina a především vývojovými fázemi skupiny. Třetí kapitola se soustřeďuje na vzájemnou interakci mezi malou sociální skupinou a vztahy mezi členy pedagogického týmu. Uvádí rizikové faktory, které negativně ovlivňují práci pedagogů a tím celý edukační proces. Tato kapitola zároveň objasňuje negativa vývojových fází týmu a jejich působení na skupinovou dynamiku malé skupiny.
Prevence úrazů v předškolním věku
PETR, Petr
Každý rok se u nás stane přes 300 000 úrazů dětí, které si vyžádají ošetření lékaře nebo hospitalizaci v nemocnici. Zhruba 300 dětí v důsledku úrazu ročně zemře. Ve srovnání s ostatními evropskými státy je Česká republika na jednom z nejhorších míst v počtu úrazů dětí předškolního věku. Cílem práce bylo identifikovat přítomnost, četnost a rozsah preventivních aktivit v zařízeních, určených pro děti předškolního věku v rámci okresu České Budějovice. Tématem bylo potvrzení nebo vyvrácení hypotézy, zda existuje vztah mezi velikostí města či obce, četností a rozsahem preventivních aktivit. K ověření zadané hypotézy byl proveden rozhovor, ve kterém byly pedagogickým pracovnicím pokládány otázky, týkající se prevence úrazů v jejich zařízeních. Vyhodnocení výsledků rozhovorů nepotvrdilo hypotézu, že by existoval vztah mezi velikostí obce či města, četností a rozsahem preventivních aktivit. Ve všech navštívených zařízeních probíhají preventivní akce, zaměřené na prevenci všech forem úrazů. Předškolní zařízení v Českých Budějovicích mohou s menšími obtížemi než zařízení venkovská navštěvovat preventivní akce, pořádané složkami Integrovaného záchranného systému vzhledem k lepší dopravní dosažitelnosti. I přes tyto obtíže se jich účastní většina venkovských zařízení, které v tomto směru úzce spolupracují s místní policií nebo dobrovolnými hasiči. Některá předškolní zařízení oproti běžnému standardu mají svá specifická zaměření a programy. Některé se zabývají drogovou prevencí, další zařízení navštěvují studenti PF JU se svými programy. V dalších zařízeních pořádají dětský den spojený s prevencí v silničním provozu nebo s návštěvou ZOO, spojenou s přednáškou na téma jak se chovat ke zvířatům. Jako určitou mezeru v preventivních programech je možno spatřovat v absenci centrální metodiky pro jejich provádění. Jako návrh by mohlo být vypracování centrální metodiky pro prevenci dětí předškolního věku, která by upravovala jednotlivé okruhy a zaměření na konkrétní nebezpečí. Dalším návrhem pro řešení situace by mohlo být vybavení předškolních zařízení materiály pro provádění preventivní výchovy, která probíhá většinou formou her.
Význam komunikace při práci pedagoga
HRUDKOVÁ, Jana
Práce je psána teoreticky na podkladě odborných textů. První kapitola se zabývá významem sociální komunikace v životě člověka obecně. V dalších kapitolách je sociální komunikace rozšířena na komunikaci pedagogickou s jejím významem při práci učitele a pedagoga volného času. Je zde naznačena problematika pedagogických pravidel, která mají pro každého z pedagogů odlišné vyměření. To platí i pro způsob jejich verbálního a neverbálního komunikování. V celé práci je poukázáno na souvislosti vztahů a komunikace. Na toto téma byla věnována pozornost způsobu, jakým navazuje s dětmi vztah učitel a pedagog volného času na základě svých komunikativních dovedností.
Šikana na středních odborných školách v okrese Kroměříž
VITOŠOVÁ, Andrea
ABSTRAKT Šikana je v dnešní době stále aktuálnějším pojmem a je považována za nejzávažnější negativní jev současného školství. Ve své zárodečné formě se vyskytuje prakticky na všech typech škol. Současná šikana vykazuje oproti minulosti alarmující znaky. Jde zejména o zvyšující se počet šikany na školách, snížení věkové hranice pachatelů a o nárůst agresivity a brutality těchto činů. Šikana je problémem komplexním a celospolečenským. Je definována jako jakékoliv chování, jehož záměrem je ublížit, ohrozit nebo zastrašovat jiného žáka, případně skupinu žáků. Je to cílené a obvykle opakované užití násilí jedincem nebo skupinou vůči jedinci či skupině žáků, kteří se neumí nebo z nejrůznějších důvodů nemohou bránit. Zahrnuje jak fyzické útoky v podobě bití, vydírání, loupeží, poškozování věcí druhé osobě, tak i útoky slovní v podobě nadávek, pomluv, vyhrožování či ponižování. Může mít i formu sexuálního obtěžování až zneužívání. Šikana se projevuje i v nepřímé podobě jako nápadné přehlížení a ignorování žáka či žáků třídní nebo jinou skupinou žáků. Nebezpečí šikany spočívá především v jejich následcích na duševní a tělesné zdraví. Tyto následky mohou být velmi vážné a celoživotní. Proto je třeba šikanu nepodceňovat a účinně proti ní bojovat. Cílem diplomové práce bylo zmapovat výskyt a závažnost šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž. Domnívám se, že cíl práce byl splněn. Provedeným výzkumem se měly potvrdit či vyvrátit stanovené hypotézy, které zní: H1: Šikana se na středních odborných školách v okrese Kroměříž vyskytuje. H2: Většina případů šikany na středních odborných školách v okrese Kroměříž není závažného charakteru. H3: Většina pachatelů šikany má i kázeňské problémy. H4: Pachatelé šikany jsou častěji chlapci než dívky. Hypotéza H1 byla potvrzena. 66 % studentů středních odborných škol v okrese Kroměříž se již někdy setkalo s šikanou a 21 % studentů se s šikanou setkalo přímo v současné škole. Hypotéza H2 byla potvrzena. Nejčastější formou šikany bylo slovní napadání, ponižování a pomluvy. Hypotéza H3 byla vyvrácena. Výzkum neprokázal, že šikanující mají i kázeňské problémy. Hypotéza H4 byla potvrzena. Z výzkumu vyplynulo, že pachatelem šikany jsou častěji chlapci a to v 60 % případů. Výzkum také poukázal na problém oznámení šikany a jejího řešení. Šikana bývá často neoznámena nebo oznámena, avšak neřešena. Dále se zaměřil na problematiku boje středních škol proti šikaně. Pouze 8 % studentů se domnívá, že jejich škola nějak účinně bojuje proti šikaně a celých 61 % studentů vůbec neví, zda jejich škola nějak bojuje proti šikaně. Proto bych doporučila školám klást větší důraz na komunikaci se studenty o tomto sociálně patologickém jevu a na preventivní akce.
Počátky přípravy hry na klavír
DAVIDOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je rozdělena do čtyř kapitol, ve kterých rozebírá aspekty, které mají v počátcích přípravy hry na klavír důležitou roli. První kapitola se zabývá hudební ontogenezi člověka v jednotlivých vývojových obdobích od prenatálního období až po období adolescence. Druhá zmiňuje hlavní účastníky pedagogického procesu. Dítě, pedagoga a rodiče, který má nezastupitelnou úlohu v pedagogickém procesu. Třetí část práce stručně nastíní psychologii hudebních schopností, problematiku vloh a schopností, vrozených a získaných dispozic a nakonec i poruchy těchto schopností a příčiny jejich vzniku. Poslední kapitola se zmíní o rozvoji hudebnosti, hudebního vnímání a tvořivosti u dětí. Do práce je zařazena vlastní osobní zkušenost s klavírní přípravou dětí v mladším školním věku.
Vztah imunitního systému a psychologických zátěžových jevů.
DAŇKOVÁ, Barbora
Tato práce se zabývá působením nežádoucího stresu na organizmus člověka a sleduje reakce imunitního systému na dlouhodobou psychickou zátěž. Cílem je podat přehled o tomto vzájemném působení a poukázat na syndrom vyhoření jako projev oslabení organizmu ve všech jeho rovinách. Poznatky o příčinách, příznacích a prevenci syndromu vyhoření jsou zaměřeny na osobnost učitele, jehož profese patří k jedné z nejvíce ohrožených. Výsledky práce potvrdily přítomnost příznaků syndromu vyhoření mezi pedagogy a poukázaly na skutečnost, že stres se nejvíce projevuje ve fyzické rovině jejich vnímání. Tato práce zdůrazňuje, že informovanost o projevech syndromu vyhoření nesporně patří ke znalostem, které směřují k účinné prevenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.