Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace studentů pro studium oboru Učitelství pro MŠ, pro profesi učitele
TUPÁ, Jana
Bakalářská práce se zabývá tématem motivace studentů ke studiu Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích a přípravou studentů na profesi učitele v mateřské škole v rámci přípravného vzdělávání. Cílem bakalářské práce je zjistit motivy studentů ke studiu daného oboru. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k učitelské profesi. Pozornost je kladena na pojem učitel, dále se věnuje pojmu motivace a druhy motivace a profesní dráze učitele, s čímž se pojí i pojmy profesní vidění a profesní portfolio. Poslední kapitola v této části je věnována dosavadním výzkumům v dané oblasti. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím esejí zaměřených na motivační faktory u studentů prezenčního studia 1. ročníku oboru Učitelství pro mateřské školy
Dítě s kochleárním implantátem v mateřské škole
ŠEVČÍKOVÁ, Simona
Předkládaná práce se zabývá tématem a problematikou realizace inkluzivního vzdělávání dítěte v předškolním věku se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné mateřské škole, s konkrétním zaměřením na dítě s kochleárním implantátem. Obsahem teoretické části je vymezení sluchových vad a poruch, včetně klasifikace dle WHO. Další kapitola pojednává o průběhu kochleární implantace u dětí, včetně programování řečového procesoru a následné rehabilitace. Třetí kapitola je věnována vzdělávání sluchově postižených dětí, kde jsou zahrnuty i komunikační přístupy ve výchovně vzdělávacím procesu, jaký je aktuální stav hluchoty u dětí ve světě, kolik implantátů se ročně implantuje u dětí a jaká centra pro sluchově postižené jsou v České republice. Praktická část si klade za cíl zjistit a popsat reálné potřeby a možné obtíže, které mohou nastat při vzdělávání dítěte s kochleárním implantátem v mateřské škole běžného typu.
Psychická zátěž učitele mateřské školy v období pandemie koronaviru SARS-CoV-2
BÁRTOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku psychické zátěže učitelů mateřských škol. Konkrétněji pojednává o zátěži v období pandemie koronaviru SARS-CoV-2. Cílem práce je zjistit, jak pandemie SARS-CoV-2 ovlivnila dotazované učitele mateřských škol. Teoretická část představuje téma stresu a zátěže v souvislosti povoláním učitele MŠ. Pozornost je věnována i syndromu vyhoření a jeho prevenci. Empirická část je věnována analýze dat získaných prostřednictvím kvalitativního výzkumu. Otázky polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami mateřských škol se týkaly především prožívání situace, změn v důsledku pandemie a syndromu vyhoření. Ukázalo se, že pro učitele mateřských škol byla situace náročnější, paradoxně se u nich neobjevily žádné příznaky zvýšené psychické zátěže.
Učitelka mateřské školy očima dětí
LINHARTOVÁ, Angelika
Bakalářská práce je zaměřena na učitelku mateřské školy očima dětí. Teoretická část se člení do čtyř hlavních kapitol, kde je pozornost věnována osobnosti předškolního pedagoga. Zahrnuje temperamentové typologie či dovednosti spojené s vykonáváním profese učitelky, dále vývojové etapy dospělosti či výchovné působení učitelů. Práce obsahuje téma partnerské, efektivní komunikace a její techniky. Praktická část tvoří výsledky rozhovorů vedené s dětmi v posledním roce před nástupem do základní školy. Rozhovory jsou doplněny kresbou dětí. Na základní škole je podle dětí oproti mateřské škole paní učitelka přísnější, omezuje jejich volnost. Důraz na dodržování pravidel je připisován i učitelkám v mateřské škole, avšak ne v takové míře. Z výsledků dále vyplývá, že si děti představují mít paní učitelku především hodnou, veselou, co jim dokáže pomoci. Děti dále uvádí, že by měla mít určité výtvarné, sportovní a hudební dovednosti.
Zkušenosti předškolních pedagogů s tématem smrti v MŠ
KROUPOVÁ, Alexandra
Bakalářská práce se zaměřuje na zkušenosti předškolních pedagogů s tématem smrti v mateřských školách. Zkoumá, jak děti v jednotlivých vývojových etapách života smrt vnímají, a také specifika truchlení u dětí. Zaměřuje se rovněž na pomoc truchlícím dětem pomocí specifických terapií. Mimo terapie také nabízí knižní tituly, které se zabývají právě tématem smrti, umírání či truchlení.
Předškolní pedagog s tetováním či jinou tělesnou modifikací
ŠVECOVÁ, Mirka
Obsahem této bakalářské práce je zjistit, jak široká veřejnost nahlíží na předškolní pedagogy s tělesnými modifikacemi. Teoretická část je věnována osobnosti pedagoga, sebepojetí jedince, především sebepojetí v učitelské profesi a v neposlední řadě vymezení pojmu tělesné modifikace. Zaměřuje se zejména na ty modifikace, se kterými se běžně setkáváme - tetování a piercing. Cílem praktické části je objasnit, jaký postoj zaujímá široká veřejnost vůči pedagogům s tetováním či jinou tělesnou modifikací. Pro jeho naplnění je zvolen smíšený výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum se věnuje postoji a zkušenostem pedagogů mateřských škol. Kvantitativní výzkum mapuje názory veřejnosti.
Webové stránky jako prostředek komunikace s rodiči
UHLÍŘOVÁ, Eva
Bakalářská práce se soustřeďuje na problematiku komunikace předškolních pedagogů s rodiči dětí, které navštěvují mateřskou školu. Tato komunikace je považována za jeden z hlavních předpokladů pro navázaní vzájemné spolupráce, která by měla vést k co největší možné míře spokojenosti dětí v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje problematice komunikace mezi předškolním pedagogem a rodičem, možnostem zkvalitnění komunikačních strategií, předáváním informací a možnostmi navázání spolupráce. V praktické části jsou zmapovány potřeby rodičů v oblasti komunikace s mateřskou školou prostřednictvím webových stránek. Zjištěné skutečnosti budou sloužit jako základ pro vytvoření informačních webových stránek pro rodiče konkrétní mateřské školy.
Spolupráce mateřské a základní školy při přípravě předškolních dětí na vstup do základní školy.
ŠOLLAROVÁ, Ilona
Tématem bakalářské práce je Spolupráce mateřské a základní školy při přípravě předškolních dětí na vstup do základní školy. Úkolem předškolního vzdělávání je dát dítěti kvalitní základy pro další vzdělávání a připravit na úspěšný vstup do základní školy. K tomu, aby byl přechod dítěte z mateřské školy na základní školu plynulý, je zapotřebí spolupráce mezi oběma školskými zařízeními. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se zabývá významem předškolního vzdělávání, osobností předškolního pedagoga, výchovou a vzděláváním dítěte před nástupem do základní školy, rodinou a spoluprací rodiny s mateřskou školou, adaptací dítěte z mateřské školy na první stupeň školy základní, vývojem předškolního dítěte a otázkou školní zralosti. Dále pak potřebami dítěte v první třídě, rolí školáka, emočními problémy školáků a učitelem na 1. stupni ZŠ. Praktická část je zaměřena na zmapování spolupráce v mateřských, základních a malotřídních školách Plzeňského regionu. Pro výzkumné šetření byl použit kvalitativní výzkum. Šetření bylo provedeno pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Participanty byly učitelky z mateřských a základních škol Plzeňského kraje.
Hra na housle v mateřské škole
PETROVÁ, Petra
Cílem bakalářské práce je vytvořit nabídku aktivit s využitím hry na housle interpretované pedagogem pro děti v mateřské škole. Aktivity mají dětem housle představit a vzbuzovat zájem o hudbu a samotný nástroj. Teoretická část obsahuje funkce hudby, hudební vývoj dítěte předškolního věku a poslech hudby v tomto věku. Dále jsou představeny housle a jejich části, způsoby hraní na housle a někteří slavní skladatelé a houslisté. Teoretickou část ukončují informace o vzdělávání v mateřské škole, evaluaci, roli hudby a využití hry na nástroj ve vzdělávacích činnostech. V praktické části je nabídka aktivit s využitím hry na housle, popsán průběh aktivit a hodnocení proběhlé aktivity. Závěr obsahuje doporučení pro učitele, kteří by se rozhodli nabídku realizovat. V příloze jsou materiály využité při realizaci aktivit.
Motivace učitele v mateřské škole
KOTRLOVÁ, Tereza
Bakalářská práce "Motivace učitele v mateřské škole" se věnuje tématům spojeným s motivací předškolních pedagogů. Zaměřuje se především na zdroje vnitřní motivace, otázky osobnostního růstu a seberealizace v profesi učitelky mateřské školy. Teoretická část obsahuje vedle problematiky motivace i popsání důležitosti pracovní spokojenosti a osobnostního růstu. Cílem praktické části je zmapovat za použití kvalitativního výzkumného šetření skrze polostrukturované rozhovory motivační zdroje a osobnostní růst tří dotazovaných učitelek. Výsledkem tohoto šetření je zjištění motivačních zdrojů a pracovní spokojenosti jednotlivých učitelek. Ukázalo se, že zásadním motivačním vlivem je představa o ideálním předškolním pedagogovi, které se učitelky snaží dosáhnout. Dalšími významnými faktory pro motivaci a profesní spokojenost jsou pozitivní vztahy s kolegyněmi a dětmi, dostatečné personální zajištění, možnost seberealizace v zaměstnání i potřeba smysluplně využitého volného času.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.