Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Časopis Příbramský Atom a jeho rozbor, aneb čtvrtstoletí dobývání uranu v regionu Příbram ve světle novinových článků a výpovědí pamětníků
ŠÍBA, Martin
Tato bakalářské práce se věnuje rozboru časopisu Příbramský Atom, který vycházel ve druhé polovině 20. století jako zpravodaj Uranových dolů Příbram. Neodmyslitelnou součástí práce je také zhodnocení dosavadního stavu bádaní. Dále seznámení čtenářů s historií města Příbram a historií důlní těžby, a to zejména těžby uranu. Hlavním bodem této práce je kritický rozbor časopisu Atom, který byl po dlouhou dobu zpravodajem Uranových dolů. Nakonec se, s pomocí výpovědí pamětníků formou oral history, pokusím rekonstruovat běžný provoz uranových dolů. Souběžně a adekvátně porovnám vybrané články časopisu s výpovědí pamětníků a kriticky je zhodnotím.
Metalothioneiny u drobných volně žijících savců jako bioindikátor znečištění životního prostředí
Křivská, D. ; Šestáková, Ivana
Metalothioneiny (MT) jsou cysteinem bohaté nízkomolekulární proteiny, schopné vázat esenciální i toxické kovy. Jejich syntéza je indukována přítomností zejména kadmia a zinku, ale také dalších kovů jako Pb, Ni, Hg, Ag a i jinými faktory (např. stres, kortikoidy) 1. Pro práce věnující se studiu biologických funkcí metalothioneinů jako homeostáze, prevence oxidačního stresu, detoxifikace či studie vlivu znečištění životního prostředí na různé živočichy je důležitý celkový obsah metalothioneinů v jednotlivých tkáních 2. U vodních organismů, zejména Mytilus galloprovincialis 3 a Ruditapes decussatus 4 je obsah MT užíván jako bioindikátor znečištění mořské vody a je proto snaha mít obdobnou možnost pro zjišťování kontaminace půdy a životního prostředí.
Koordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionu
JELÍNKOVÁ, Aneta
Tato bakalářská práce má název "Koordinovaná podpora žáků s kombinovaným postižením v příbramském regionu" a je rozdělena na dvě hlavní části. První část je teoretická a nejdříve v ní definuji pojmy zdravotní a kombinované postižení, které je ještě dále členěno. Poté se zabývám možnostmi vzdělávání žáků s kombinovaným postižením a metodami práce, které se při práci s těmito žáky využívají. Protože mají tito jedinci často omezenou možnost komunikace, zmiňuji se i o komunikačních systémech AAK. V druhé kapitole teoretické části poté popisuji významnou součást péče o osoby s kombinovaným postižením, prostředky uceleného systému rehabilitace - léčebné, sociální, pedagogické a pracovní prostředky rehabilitace. Na teoretickou část navazuje praktická část, ve které se zabývám cíli, metodikou a analýzou získaných dat. Nejdříve analyzuji koordinovanou podporu žáků s kombinovaným postižením ve školách v příbramském regionu. V této kapitole jsou zmapovaná zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením a poté i zařízení s nimi spolupracující. Následně pak analyzuji získané rozhovory, které jsou k nahlédnutí v přílohách. Cílem této bakalářské práce je zjistit počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu. Dále se snažím určit, zda je zjištěný počet dostačující, a nakonec bych chtěla vytvořit informační leták o daných školách. Pro naplnění hlavního cíle jsem si stanovila tuto výzkumnou otázku: "Jaký je počet a rozložení zařízení vzdělávající žáky s kombinovaným postižením v příbramském regionu?" a podotázku: "Je tento počet dostačující?". V průběhu výzkumu jsem si stanovila ještě jednu výzkumnou otázku, která by mi měla pomoci zmapovat daná zařízení, zjistit o nich důležité informace, a vytvořit tak informační leták: "Jak probíhá vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách vzdělávající tyto žáky v příbramském regionu?" a podotázku: "Poskytují žákům tato zařízení koordinovanou podporu?". Výzkum jsem prováděla polostandardizovanými rozhovory s odbornými pracovníky škol, poradenského zařízení (SPC) a rodiči žáků s kombinovaným postižením. Rozhovory byly prováděny dle předem připravených otázek, přičemž jsem je se souhlasem respondentů nahrávala na diktafon. Otázky jsem si rozdělila do tří okruhů, což mi pomohlo při interpretaci výsledků. Údaje z rozhovorů jsem doplnila o informace z analýzy webových stránek daných zařízení. Výsledkem této práce je zmapování koordinované péče o žáky škol příbramského regionu a následně vytvořený informační leták zařízení vzdělávajících žáky s kombinovaným postižením, kde jsou tedy zmíněny i neziskové organizace, které těmto zařízením pomáhají zajišťovat ucelenou rehabilitaci, a také organizace, které zajišťují péči absolventům základních škol a dospělým jedincům se zdravotním postižením. Zda je daných zařízení v příbramském regionu dostatek, není úplně jasné, ale mírně zde převládá názor, že jich je tu málo. Chybí zde základní školy i specialisté zabývající se žáky s PAS, kteří by měli s těmito jedinci zkušenosti. Na vybraných školách panuje přátelská atmosféra, pedagogické pracovníky jejich práce velmi baví a i spolupráce s rodiči probíhá v celku bez problémů. Je zřejmá nutnost obměnit vybavení tříd, včetně pomůcek. Učitelé na těchto školách při práci velmi málo užívají rehabilitační techniky a školy nabízejí velmi zřídka nějaké terapie. Tyto činnosti však nabízejí spolupracující organizace (Alka, Krok, Pessos), které těmto školám pomáhají zajišťovat prostředky uceleného systému rehabilitace, a tak je žákům zajištěna koordinovaná podpora.
Determination of Metallothioneins in the Liver of Small Terrestrial Mammals, Living at Hazardous Element Contaminated Sites
Křivská, D. ; Šestáková, Ivana
Animals living in the contaminated areas are exposed to elevated concentrations of risk elements. Pfibramsko is one of most contaminated sites in Czech Republic. This area is loaded with sources of geological and metallurgical industry influence resulting in extremely high Pb, Cd, and Zn contents in soil. We analyzed eighteen subjects trapped on selected locations around Kovohute Pribram, belonging to the species Apodemus sylvaticus and Microtus arvalis. By differential pulse voltammetry and modified Brdicka reaction were measured concentrations metallothionein (MT) in their livers. Differences of concentrations between measured MT contents were found between species and among places of trapping.
VYUŽITÍ ZEMĚPISNÝCH A HISTORICKÝCH ZAJÍMAVOSTÍ PŘÍBRAMSKA VE VÝUCE NA 1. STUPNI ZŠ
SCHMIDTOVÁ, Kristýna
Diplomová práce Využití zeměpisných a historických zajímavostí Příbramska ve výuce na 1. stupni ZŠ je rozdělena na dvě části ? část teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce obsahuje vlastivědnou charakteristiku řešeného území ? fyzicko-geografickou charakteristiku, socio-ekonomickou charakteristiku, historický vývoj, a vlastivědné zajímavosti a významné osobnosti řešeného území. Praktická část navazuje na získané informace v teoretické části a obsahuje dva multimediální výukové programy pro interaktivní tabuli. Oba tyto programy jsou určeny pro 4. ročník základní školy a jsou tvořeny v souladu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, vychází ze vzdělávací oblasti ?Člověk a jeho svět? z tematického okruhu ?Místo, kde žijeme? a ?Lidé a čas?. K praktické části je vytvořena příručka pro multimediální programy, kde jsou rady, jak s programy pracovat. V diplomové práci jsou dále kapitoly ? úvod, rozbor literatury, metodika práce, závěr, seznam literatury a přílohy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.