Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza možností odvracení střetu osobního a drážního vozidla na železničním přejezdu
Glogar, Matěj ; Bradáč, Albert (oponent) ; Prnka, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nehodovosti na železničních přejezdech z pohledu řidičů silničních i drážních vozidel. Teoretická část práce je zaměřena především na výklad vybraných předpisů souvisejících se železničními přejezdy, jejich stavebně-technickým řešením, způsoby a možnostmi značení a zabezpečení přejezdů. Jsou zde uvedeny nejčastější příčiny vzniku nebezpečných situací vyplývajících ze zkušeností strojvedoucích a řidičů silničních vozidel, doplněné o statistiky nehodovosti na přejezdech za uplynulá období. Praktická část práce analyzuje možnosti pro odvrácení střetu na dvou konkrétních železničních přejezdech. Pro tento účel byl vybrán přejezd zabezpečený světelnou signalizací a přejezd zabezpečený pouze výstražným křížem. Zde je s podporou programu Virtual Crash simulován vznik vybraných krizových situací a vyhodnoceny možnosti pro jejich odvracení. Na závěr jsou u obou přejezdů formulovány návrhy na zvýšení jejich bezpečnosti. Přílohy této práce tvoří výčet legislativních předpisů v souvislosti s přejezdy, záznam z jízdy drážního vozidla a jeho technické parametry a výstupy ze simulačního programu.
Zpracování vybrané terminologie při analýze silničních nehod
Tokař, Stanislav ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou terminologie užívané v soudně-inženýrské praxi při analýze silničních nehod (ASN). Jedná se o definování pojmů popisujících specifické znalecké zkoumání v oblasti ASN jakými jsou možnost odvrácení střetu a možnost zabránění střetu. Dále se práce zaměřuje na terminologii užívanou v oblastech úzce spojených s ASN jako je řešení případů páchání trestné činnosti v oboru pojištění motorových vozidel z pohledu technického znalce. V této oblasti jsou řešené pojmy rozsah poškození, charakter poškození, korespondence poškození a technická přijatelnost nehodového děje vzájemně propojeny v určitý metodický postup, který může posloužit, jako pomůcka pro znalce při řešení takových případů. Zpracovány jsou i vybrané pojmy z technicko-právní oblasti, se kterými se znalci často setkávají, přitom neexistuje jednotný přístup pro jejich hodnocení z technického pohledu. Zde se jedná o možnosti stanovení hranice náhlé změny rychlosti jízdy a náhlé změny směru jízdy vozidla.
Zpracování vybrané terminologie při analýze silničních nehod
Tokař, Stanislav ; Šachl, Jindřich (oponent) ; Kropáč, František (oponent) ; Drahotský, Ivo (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou terminologie užívané v soudně-inženýrské praxi při analýze silničních nehod (ASN). Jedná se o definování pojmů popisujících specifické znalecké zkoumání v oblasti ASN jakými jsou možnost odvrácení střetu a možnost zabránění střetu. Dále se práce zaměřuje na terminologii užívanou v oblastech úzce spojených s ASN jako je řešení případů páchání trestné činnosti v oboru pojištění motorových vozidel z pohledu technického znalce. V této oblasti jsou řešené pojmy rozsah poškození, charakter poškození, korespondence poškození a technická přijatelnost nehodového děje vzájemně propojeny v určitý metodický postup, který může posloužit, jako pomůcka pro znalce při řešení takových případů. Zpracovány jsou i vybrané pojmy z technicko-právní oblasti, se kterými se znalci často setkávají, přitom neexistuje jednotný přístup pro jejich hodnocení z technického pohledu. Zde se jedná o možnosti stanovení hranice náhlé změny rychlosti jízdy a náhlé změny směru jízdy vozidla.
Analýza možností odvracení střetu osobního a drážního vozidla na železničním přejezdu
Glogar, Matěj ; Bradáč, Albert (oponent) ; Prnka, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nehodovosti na železničních přejezdech z pohledu řidičů silničních i drážních vozidel. Teoretická část práce je zaměřena především na výklad vybraných předpisů souvisejících se železničními přejezdy, jejich stavebně-technickým řešením, způsoby a možnostmi značení a zabezpečení přejezdů. Jsou zde uvedeny nejčastější příčiny vzniku nebezpečných situací vyplývajících ze zkušeností strojvedoucích a řidičů silničních vozidel, doplněné o statistiky nehodovosti na přejezdech za uplynulá období. Praktická část práce analyzuje možnosti pro odvrácení střetu na dvou konkrétních železničních přejezdech. Pro tento účel byl vybrán přejezd zabezpečený světelnou signalizací a přejezd zabezpečený pouze výstražným křížem. Zde je s podporou programu Virtual Crash simulován vznik vybraných krizových situací a vyhodnoceny možnosti pro jejich odvracení. Na závěr jsou u obou přejezdů formulovány návrhy na zvýšení jejich bezpečnosti. Přílohy této práce tvoří výčet legislativních předpisů v souvislosti s přejezdy, záznam z jízdy drážního vozidla a jeho technické parametry a výstupy ze simulačního programu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.