Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Milosrdné sestry sv. Karla Boromejského
CIGLBAUEROVÁ, Martina
Práce se zabývá sociálně charitativními aktivitami Kongregace Milosrdných sester sv. Karla Boromejského na území českobudějovické diecéze do roku 1950. V úvodu práce jsou obecněji popsány charitativní aktivity státu, církve a dobročinných spolků, od středověku až do začátku 20. století. Následuje seznámení se vznikem samotné Kongregace a zmíněn je i příchod prvních Milosrdných sester do Čech. Hlavní část se zabývá jejich působením v rámci zdravotních a sociálních zařízení. Pozornost je věnována dvěma typům zařízení a to nemocnicím a opatrovnám. Závěr práce je věnován klášteru ve Městě Albrechtice a v něm provozovanému Charitnímu domovu a nemocničce.
Spokojenost pacientů s poskytovanými službami-důležitý indikátor kvality zdravotnického zařízení.
MALANÍKOVÁ, Jana
Má diplomová práce na téma "Spokojenost pacientů s poskytovanými službami- důležitý indikátor kvality zdravotnického zařízení" pojednává především o spokojenosti pacientů s poskytovanými službami v Nemocnici České Budějovice, a.s. Dále o mapování zaměřeném na celkovou spokojenost s péčí v již zmíněné českobudějovické nemocnici a na průzkum toho, zda pacienti hodnotí kvalitu poskytovaných informací lékařem v této nemocnici kladně a jestli jsou spokojeni s péčí zdejších zdravotních sester. Spokojenost pacientů je důležitým indikátorem kvality poskytované péče, který má vliv na jejich stav základních lidských potřeb. Byl stanoven jeden hlavní cíl: Zmonitorovat spokojenost pacientů s poskytovanými službami v Nemocnici České Budějovice, a.s. Tento cíl byl i splněn. Byl proveden kvantitativní výzkum, k jehož uskutečnění byla použita metoda dotazování. Prostřednictvím techniky standardizovaných anonymních dotazníků byly na základě výše zmíněného cíle ověřovány 3 následující hypotézy: 1) Pacienti jsou spokojeni s celkovou péčí v Nemocnici České Budějovice, a.s. 2) Dotazovaní pacienti hodnotí kvalitu poskytovaných informací lékařem v Nemocnici České Budějovice, a.s. kladně. 3) Dotazovaní pacienti jsou spokojeni s péčí zdravotních sester v Nemocnici České Budějovice, a.s. Data jsem zpracovávala za účelem potvrzení či vyvrácení předem stanovených hypotéz. Vyhodnocení dat proběhlo pomocí statistických neparametrických metod, Chí kvadrát testem a zvolenou hladinou významnosti p=0,05. Výsledky výzkumu byly přehledně zpracovány do tabulek a grafů. Ke zpracování výsledků byl použit program Microsoft Office Excel 2010.
Plánování evakuace, jako součást krizové připravenosti Nemocnice České Budějovice, a. s.
POSPÍŠILOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce bylo posoudit současný stav připravenosti Nemocnice České Budějovice, a. s. na řešení vzniku mimořádné události s důrazem na její případnou evakuaci. Dále pak posoudit informovanost personálu Nemocnice České Budějovice, a. s. o znalostech doporučených způsobů chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na evakuaci. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zodpovědět formulované výzkumné otázky. Pro posouzení první výzkumné otázky "Jaká je připravenost Nemocnice České Budějovice, a. s. na případnou evakuaci objektu?" a zodpovězení hypotézy č. 1 "Připravenost Nemocnice České Budějovice, a. s. na případnou evakuaci objektu odpovídá současným požadavkům vyplývajícím z platné legislativy." byla zvolena 3 kritéria (kapitola 2.2). Pro posouzení druhé výzkumné otázky "Jaká je informovanost personálu Nemocnice České Budějovice, a. s. o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na evakuaci?" a zodpovězení hypotézy č. 2 "Informovanost personálu Nemocnice České Budějovice, a. s. o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na evakuaci dosahuje 80 % správných odpovědí." a hypotézy č. 3 "Informovanost personálu Nemocnice České Budějovice, a. s. o doporučených způsobech chování při vzniku mimořádné události se zvláštním důrazem na evakuaci nezávisí na druhu oddělení." bylo zvoleno 1 kritérium (kapitola 2.2). Pro zodpovězení výzkumných otázek byla provedena analýza interní dokumentace a dotazníkové šetření. Výzkum pomocí dotazníků byl, proveden u personálu Nemocnice České Budějovice, a. s., podrobnější popis je uveden v kapitole 2.2. Dotazník se skládal ze 4 částí, přičemž první část tvořilo 6 otázek, které měly charakterizovat respondenta (pracoviště, pohlaví, věk, pracovní zařazení, délku praxe a nejvyšší dosažené vzdělání). Druhá až třetí část dotazníku obsahovala celkem 29 tematických otázek zabývajících se problematikou ochrany obyvatelstva, evakuace a školení personálu. Otázky čtvrté části dotazníku slouží k ucelení problematiky, poukazují na sebehodnocení respondentů a zejména poukazují na názory v dané problematice. Respondenti odpovídali na otázky, zda se sebevzdělávají na úseku ochrany obyvatelstva, zda byli seznámeni s dokumentací zdravotnického zařízení, které je určeno pro řešení mimořádných událostí a zda ji považují za dostatečně srozumitelnou. Dále hodnotili svoje znalosti v oblasti ochrany obyvatelstva a pozornost, která je věnována problematice evakuace ze strany vedení České Budějovice, a. s. Tyto otázky neslouží pro zodpovězení výzkumných otázek, ale pouze pro komplexní ucelení zkoumané problematiky. Výsledky bakalářské práce budou použity ke zkvalitnění přípravy personálu Nemocnice České Budějovice, a. s. na evakuaci, včetně prohloubení jejich informovanosti v této problematice.
Součinnost traumacentra Nemocnice České Budějovice, a.s. a Zdravotnického operačního střediska Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje při hromadném neštěstí.
URBANOVÁ, Alena
V České republice došlo během roku 2011 a 2012 k převratné reformě zdravotnictví a změně téměř kompletní legislativy týkající se traumatologického plánování. Tato reforma sebou přinesla především dva nové typy funkčních útvarů a to pracoviště krizové připravenosti u poskytovatelů zdravotnické záchranné služby a kontaktní místo u poskytovatelů akutní lůžkové péče. Pracoviště krizové připravenosti především zpracovává pro zdravotnickou záchrannou službu návrh traumatologického plánu a navrhuje jeho změny. Kontaktní místo je pracoviště poskytovatele akutní lůžkové péče s neustálým provozem, které slouží pro přijímání výzev od zdravotnické záchranné služby zejména při řešení mimořádných událostí a krizových situací. Tato diplomová práce nazvaná Součinnost traumacentra Nemocnice České Budějovice, a.s. a Zdravotnického operačního střediska Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje při hromadném neštěstí si klade za cíl zjistit provázanost traumatologických plánů poskytovatelů zdravotních služeb Jihočeského kraje a stupeň zajištění spolupráce. A dále provést analýzu tří hromadných neštěstí, na kterých spolupracovalo traumacentrum Nemocnice České Budějovice, a.s. a Zdravotnické operační středisko Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje. Diplomová práce je založena na kvalitativním výzkumu, který je rozdělen do dvou částí. První část se věnuje výzkumné otázce V1, která měla za úkol zjistit, jaká je role Traumatologického plánu zdravotnictví Jihočeského kraje při spolupráci traumacentra Nemocnice České Budějovice, a.s. a Zdravotnického operačního střediska Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje při hromadném neštěstí. Metodou komparace tří traumatologických plánů byl zjištěn stupeň zajištění spolupráce pouhých 20 %, zejména z důvodu neaktuálnosti Traumatologického plánu zdravotnictví Jihočeského kraje. Proto byla stanovena odpověď na výzkumnou otázku V1: Role Traumatologického plánu zdravotnictví Jihočeského kraje při spolupráci traumacentra Nemocnice České Budějovice, a.s. a Zdravotnického operačního střediska Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje při hromadném neštěstí je nevýznamná. Druhá část se věnuje výzkumné otázce V2, zda by chybná komunikace traumacentra Nemocnice České Budějovice, a.s. a Zdravotnického operačního střediska Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje při hromadném neštěstí mohla ovlivnit osud raněných. Na základě kvalitativního výzkumu, s využitím metody analýzy nedávných hromadných neštěstí a rozhovorů se čtyřmi operátory zdravotnického operačního střediska a čtyřmi lékaři oddělení úrazové a plastické chirurgie, byla stanovena druhá odpověď na výzkumnou otázku V2: Chybná komunikace traumacentra Nemocnice České Budějovice, a.s. a Zdravotnického operační střediska Zdravotnické záchranné služby Jihočeského kraje při hromadném neštěstí by mohla ovlivnit osud raněných. Z práce vyplývá, jak velký je rozdíl mezi ideálním traumatologickým plánováním a reálným stavem. V tomto případě téměř tři a půl roku neaktualizovaný Traumatologický plán zdravotnictví Jihočeského kraje z doby před zdravotnickou reformou je jasným důkazem. Dále práce nastiňuje problematiku ideálně řešených kontaktních míst nemocnic a kontaktních míst řešených tak, aby se pouze zavděčily legislativě, jako je tomu právě u Nemocnice České Budějovice, a.s., která své kontaktní místo umístila na dispečink zdravotnické dopravy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.