Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Odpovědnost leteckých dopravců při přepravě cestujících ve světle evropského a mezinárodního práva soukromého
Benda, Matěj ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Odpovědnost leteckých dopravců při přepravě cestujících ve světle evropského a mezinárodního práva soukromého Předmětem této rigorózní práce je odpovědnost leteckých dopravců při přepravě cestujících, která je vzhledem ke své podstatě upravena zejména v mezinárodních smlouvách a sekundárním právu Evropské unie. Práce je rozdělena do šesti částí, které se zaměřují na všechny aspekty letecké dopravy. První část informuje o historickém vývoji letecké dopravy a jejím soudobém významu zejména s ohledem na její dopad na životní prostředí a ekonomickou situaci. Opomenuty nejsou ani základní pojmy užívané autorem v průběhu celé práce, se kterými se čtenáři setkají. Druhá část je zaměřena na právní úpravu mezinárodní letecké dopravy z pohledu mezinárodního, evropského a českého vnitrostátního práva. Jak bylo uvedeno v práci, odpovědnost dopravce při škodných událostech, které jsou zákonodárci předpokládány, je upravena zejména mezinárodními smlouvami a sekundárním právem Evropské unie, proto je nejvýznamnějším pramenům věnována kapitola třetí i s ohledem na jejich možný vývoj. Jelikož je potřeba komplexně informovat cestující o jejich právech, rozhodl se tak autor učinit ve čtvrté části této práce, která se věnuje nárokům cestujících, dojde-li k jejich smrti, zranění, nebo jinému ublížení na zdraví,...
Mezinárodní letecká přeprava: vymáhání práv cestujících dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ve světle judikatury Evropského soudního dvora
Urbanová, Petra ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Magdalena (oponent)
Tématem diplomové práce je vymáhání práv cestujících dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004, ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole jsou srovnány jednotlivé úmluvy, které byly v oblasti mezinárodní letecké přepravy přijaty, a které tuto oblast významně ovlivnily, zejména se jedná o Varšavskou a Montrealskou úmluvu. Druhá kapitola se zaměřuje na samotné Nařízení 261/2004. Jsou popisovány a analyzovány konkrétní situace, které zakládají cestujícím nárok na náhradu škody. Nebyla opomenuta ani problematika spojená s vymezením pojmu "mimořádné okolnosti". Ustanovení Nařízení 261/2004 jsou interpretována ve světle judikatury SDEU. Závěr druhé kapitoly tvoří pohled do budoucnosti a pohled na Nařízení 261/2004 de lege ferenda. Třetí kapitola, navazuje na předchozí hmotněprávní úpravu svou procesní stránkou, kdy je popsán způsob vymáhání uplatněného nároku dle Nařízení 261/2004 a skrze Nařízení Brusel I bis. Získané teoretické poznatky jsou následně demonstrovány na konkrétních případech z praxe, a to včetně odkazu na rozhodovací praxi českých soudů. Čtvrtá a pátá kapitola jsou spojeny s...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.