Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Zima, Jiří ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
regulace mezinárodní letecké přepravy Předkládaná práce si klade za cíl seznámit čtenáře s fenoménem mezinárodní letecké přepravy. Toto velmi rychle se rozvíjející odvětví dopravy stojí za pozornost především z důvodu jeho praktické využitelnosti. část práce se věnuje vymezením základních pojmů, se kterými se čtenář pochopení aktuálních otázek je třeba se rovněž seznámit historickým vývojem letecké dopravy, jež především ve 20. století zažila prudký rozvoj, jež postupně vedl současné moderní letecké přepravě na velké vzdálenosti, jak ji známe Ve druhé části je pozornost věnována základním pramenům právní úpravy letecké dopravy, a to jak na úrovni mezinárodní, evropské tak i české. Opomenuty nejsou ani přepravní zvyklosti a judikatura, jež nabývá poslední dobou na významu čím dál více. Ve třetí části se autor zabývá jednotlivými právy cestujících v letecké dopravě a odpovědností dopravce. Vzhledem k tomu, že se přeprava letadly stala zejména nedávné době velmi rozšířeným druhem dopravy, je zapotřebí upozornit čtenáře z řad cestujících na možné problémy, kterým mohou čelit, a jak se s nimi vypořádat. Z důvodu je v této časti práce pojednáno o situacích, do kterých se cestující může dostat. Konkrétně se čtenář seznámí s případě zpoždění jeho spoje, zrušeného letu či odepřením nástupu na palubu letadla, ale i v...
Odpovědnost leteckých dopravců při přepravě cestujících ve světle evropského a mezinárodního práva soukromého
Benda, Matěj ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Odpovědnost leteckých dopravců při přepravě cestujících ve světle evropského a mezinárodního práva soukromého Předmětem této rigorózní práce je odpovědnost leteckých dopravců při přepravě cestujících, která je vzhledem ke své podstatě upravena zejména v mezinárodních smlouvách a sekundárním právu Evropské unie. Práce je rozdělena do šesti částí, které se zaměřují na všechny aspekty letecké dopravy. První část informuje o historickém vývoji letecké dopravy a jejím soudobém významu zejména s ohledem na její dopad na životní prostředí a ekonomickou situaci. Opomenuty nejsou ani základní pojmy užívané autorem v průběhu celé práce, se kterými se čtenáři setkají. Druhá část je zaměřena na právní úpravu mezinárodní letecké dopravy z pohledu mezinárodního, evropského a českého vnitrostátního práva. Jak bylo uvedeno v práci, odpovědnost dopravce při škodných událostech, které jsou zákonodárci předpokládány, je upravena zejména mezinárodními smlouvami a sekundárním právem Evropské unie, proto je nejvýznamnějším pramenům věnována kapitola třetí i s ohledem na jejich možný vývoj. Jelikož je potřeba komplexně informovat cestující o jejich právech, rozhodl se tak autor učinit ve čtvrté části této práce, která se věnuje nárokům cestujících, dojde-li k jejich smrti, zranění, nebo jinému ublížení na zdraví,...
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy
Odstrčilíková, Tereza ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Aktuální otázky regulace mezinárodní letecké přepravy Právní úprava vztahů vznikajících při mezinárodní letecké dopravě se rozvíjí stejně rychle jako se rozvíjí letecká doprava sama. Během posledních několika desítek let se razantně zvýšily požadavky nejen na bezpečnost leteckého provozu, ale rovněž na zajištění komfortu cestujících a co nejvyššího standardu jejich práv. Smyslem této práce je podat čtenáři přehled právních předpisů nejzásadnějších pro uplatňování práv cestujících, dojde-li ke škodě při mezinárodní letecké dopravě, okolnosti přijetí těchto právních předpisů, a zároveň srovnání rozsahu práv cestujících nejenom v čase, ale i geograficky - především na mezinárodní a evropské úrovni. Na mezinárodní úrovni udala směr regulace letecké dopravy ve vztahu k cestujícím již v roce 1929 Varšavská úmluva. Jejím zásadním přínosem je zejména unifikace dvou základních oblastí - odpovědnosti dopravce a náležitostí dopravních dokumentů. Rozvoj mezinárodní letecké dopravy si o několik let později vyžádal modernizaci některých ustanovení Varšavské úmluvy. V roce 1955 tak došlo ke změně úmluvy Haagským protokolem zjednodušujícím požadavky na náležitosti dopravních dokumentů a zdvojnásobujícím limity odpovědnosti dopravce za škody způsobené cestujícím. Působnost úmluvy byla v roce 1961 dále rozšířena...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.