Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 147 záznamů.  začátekpředchozí138 - 147  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv reklamy na psychiku dětí
Mikušová, Marcela ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Bedrnová, Eva (oponent)
Děti vnímají svět kolem sebe nezatíženi "dospěláckými" zkušenostmi a bez skeptické nedůvěry, která je tak příznačná pro dospělé a až ve školním věku začínají pociťovat první zrnka nedůvěry. Jeden z důvodů je nejen psychický vývoj jedince, ale také vliv socializace. Pro dospělého je na rozdíl od dítěte důležitý užitek a zvažuje i alternativní možnosti nákupu, který vyřeší jeho potřebu. Reklama v dnešní době však dokáže zaujmout dítě, dospívajícího i dospělého. Ve svém průzkumu jsem se zaměřila na několik hypotéz, které se mi po vyhodnocení mých dotazníků podařilo buď potvrdit, anebo vyvrátit. Dále jsem také dospěla k určitým zajímavým souvislostem, které by bylo dobré ještě dále prozkoumat v rámci dalšího dotazování. V každém případě však platí přísloví: Média jsou dobrý sluha, ale špatný pán.
Výchovné postoje rodičů ve vztahu k televizi
SŮROVÁ, Eva
Tato práce je věnována rodičům předškolních dětí a jejich výchovným postojům ve vztahu k televizi. Zabývá se otázkou, do jaké míry jsou tito rodiče informováni o negativním působení sledování televize a filmu na dětského diváka. Druhá část zachycuje rodiny bez televize a důvody které je vedou k tomuto rozhodnutí. Hledá odpověď na otázku, zda děti vyrůstající v rodinách bez televize mají nebo měly problémy ve vrstevnické skupině plynoucí z nemožnosti sdílet televizní obsahy.
Současný stav a perspektivy mediální výchovy na vybraných základních školách Jihočeského kraje (Analýza didaktických metod)
MÜLLEROVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá jedním z průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy- mediální výchovou. Na konkrétních příkladech z vybraných škol Jihočeského kraje popisuje současnou realizaci důležitých témat mediální gramotnosti a ukazuje její klady a nedostatky, včetně příkladů dobré praxe. Cílem práce je podat hodnocení nového rozměru vzdělávání - mediální výchovy - v rámci daného regionu.
Médium fotografie ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
ŠEDIVÁ, Adéla
Práce se zabývá zařazením fotografie do projektové výuky na 1. stupni základní školy. V teoretické části jsou obsaženy podrobné informace a poznatky z historie i filozofie fotografie, které určují postoj pedagoga k fotografii samotné. Tyto informace jsou nezbytné pro správný přístup k tvorbě výukového projektu. Praktická část obsahuje konkrétní podobu výukového projektu ?Fotografie a my? pro žáky 5. tříd základní školy. Výukový projekt se opírá o Rámcový vzdělávací program pro základní školy, v oblasti Umění a kultura, ve vzdělávací oblasti Výtvarná výchova. Projekt ?Fotografie a my? je sestaven ze sedmi vyučovacích jednotek. Ze samotné realizace projektu vyplynula i doporučení pro pedagogickou praxi.
Vliv televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku
RAJNOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá vlivem televizního vysílání na míru agresivity dětí mladšího školního věku. Obecně vysvětluje ústřední pojmy, uvádí základní dělení agrese a členění masových médií, přibližuje psychiku dítěte mladšího školního věku, popisuje televizní násilí, jeho formy, negativní a pozitivní vlivy, zdravotní následky nadměrného sledování televize a nastiňuje způsob prevence nežádoucího vlivu televizních pořadů na děti. Na základě získaných teoretických poznatků byly v práci stanoveny tři výzkumné otázky, k jejichž verifikaci byl proveden terénní výzkum mezi dětmi mladšího školního věku a jejich rodiči a dále analýza dětmi nejsledovanějších televizních pořadů. Výsledky výzkumu jsou součástí přílohové části práce.
Současný vliv médií na hru dětí předškolního věku
KRISTOVÁ, Eva
Cílem práce je charakterizovat vliv současných médií na život předškolního dítěte a hledat cesty k eliminaci negativních vlivů. V teoretické části jsou definovány hlavní pojmy - médium, mediální komunikace, mediální produkce a produkt, mediální interpretace, je zde uvedena klasifikace médií, charakterizována současná média a jejich účinky, specifika účinků v předškolním věku a mediální výchova. Současně je zde charakterizována hra dítěte v tomto období jako jeho hlavní činnost a diagnostická metoda. Obsahem praktické části je výzkumné šetření zaměřené na zjišťování vlivu užívání médií na agresivní chování dětí při hře.
Názory pedagogů a žáků na vliv masmédií na rizikové chování dětí a mládeže
HRKALÍKOVÁ, Jana
Děti nemají dostatek životních zkušeností a proto nedovedou pokušení získat nabízený produkt odolat. Reklamní tvůrci představují v reklamách mystifikovaný svět. Pokud rodina dítěte nefunguje tak jak by měla a dítě není informováno ani ve školním prostředí o nebezpečnosti masové komunikace, hrozí, že dítě bude ovlivněno reklamou a bude v ní hledat chybějící pozitivní vzor. Tímto vvzorem se může stát konzument alkoholických nápojů. Reklama představuje konzumenta alkoholu jako člověka vedoucího zdánlivě šťastný život a proto může dítě konzumace alkoholu lákat. Teoretická část je věnována rozdělení masové komunikace a reklam. Jsou zde popsány psychologické aspekty reklamy. Dále zde popisuji několik teorií vlivu médií. Další část je věnována zákonu o reklamě a etickému kodexu reklamy. Zmiňuji se o negativních stránkách reklamy, obzvláště reklamy na alkohol. Opomenuta není ani mediální výchova a její využití. Zaměřuji se na užívání alkoholu u mládeže a na škodlivé účinky alkoholu. Cílem výzkumné části práce je zmapování názorů žáků a jejich pedagogů na osah reklam ve vztahu k alkoholu a následně tyto názory porovnat. Hypotézy zní následovně. Na všech základních školách se vyučuje mediální výchova. Nadpoloviční většina pedagogů souhlasí s tím, že reklamy děti negativně ovlivňují. Nadpoloviční většina žáků sleduje reklamy. Žáci znají reklamy na alkohol. Použita byla strategie kvantitativního výzkumu, technika dotazníku. Dotazníkové šetření bylo provedeno u 60 žáků osmých a devátých tříd Základní školy Lišov a 60 učitelů na pěti základních školách na Českobudějovicku. Vyplněné dotazníky byly vyhodnoceny pomocí elementární statistiky programů SPSS a Excel. Zjistila jsem, že žáci ve velké míře sledují reklamy a nejsou si vědomi toho, že by byl jejich názor do jisté míry formován reklamou. Reklamy na alkohol se žákům líbí. Žáci nejsou dostatečně informováni o škodlivosti alkoholu. Téměř všichni žáci již alkohol konzumovali a mnozí z nich již byli opilí. Učitelé uvádějí, že reklamy nabízející alkohol formují názory dětí. Vítají vyučování mediální výchovy a propagaci reklamy by více omezili.
Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých
JANOUCHOVÁ, Veronika
Diplomová práce "Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých" se zabývá studií možného vlivu médií na děti a mladistvé, kteří se dopustili delikventního jednání. Média mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam, a proto se také stále více diskutuje o jejich vlivu na člověka. Zvláště významnou se jeví oblast vlivu médií na děti a mladistvé. Mezi základní znaky delikventního chování dětí a mladistvých patří mimo jiné vysoká míra ovlivnění vnějšími faktory, včetně vlivu médií. Z tohoto důvodu je snahou diplomové práce propojit tyto dvě specifické oblasti, které jsou v centru pozornosti odborné i laické veřejnosti. Teoretická část práce se nejprve zabývá základními pojmy související s vlivem médií na delikventní chování dětí a mladistvých. Dále je zde popsán vývoj médií, funkce médií, základní znaky mediovaných obsahů a působení médií. Poté je v práci nastíněna oblast legislativy a orgánů upravujících činnost médií stejně jako pojetí mediální výchovy. Následně se autorka zaměřuje na analýzu delikvence dětí a mladistvých, včetně činnosti kurátora pro mládež. Cílem práce bylo získat podrobnější informace o možném vlivu médií na delikventní chování dětí a mladistvých, a z tohoto důvodu byl zvolen výzkum kvalitativního charakteru. Při sběru dat byla využita metoda dotazování realizovaná technikou polostandardizovaných rozhovorů v průběhu května a června roku 2010. Výzkumný soubor tvořily dvě skupiny respondentů. První skupinu představovalo celkem sedm dětí a mladistvých evidovaných kurátorem pro mládež, druhou skupinu tvořilo pět odborníků pracujících s mládeží, která se dopustila delikventního jednání. Navíc byla z dokumentace vedené kurátorem pro mládež vytvořena kasuistika doplňující danou problematiku. Provedený kvalitativní výzkum poté umožnil stanovení šesti hypotéz v závěru práce. Přímý vliv médií na delikventní jednání mládeže se jeví jako sporný, avšak u osob, u kterých je již zvýšeno riziko delikventního chování, může obraz prezentovaný v médiích jejich jednání podpořit. Jako podstatné vidí autorka práce zakomponování mediální výchovy do systému vzdělávání mládeže, která se dopustila delikventního jednání, např. v rámci probačních programů či programů ve středisku výchovné péče. Diplomová práce by měla přispět především ke zpřístupnění, případně rozšíření informací o možném vlivu médií na jedince či společnost zejména v souvislosti s dětmi a mladistvými, kteří se dopustili delikventního jednání. Výsledky výzkumu mohou také sloužit jako pilotáž pro další rozsáhlejší výzkum.
Média a genderové stereotypy
MACHÁČKOVÁ, Zuzana
Tato práce pojednává o genderových stereotypech v médiích. Práce je rozdělena do dvou částí, z nichž první, teoretická část, vymezuje základní pojmy a sleduje pohledy na gender v reklamě a v médích optikou několika teoretiků {--} mezi hlavními lze jmenovat Ervinga Goffmana, Judith Williamson nebo Liboru Oates-Indruchovou. Současně také v této části nastiňuje problémy mediální výchovy a možnosti realizace praktických cvičení se zaměřením na genderovou problematiku. Druhá část práce je koncipována jako ryze praktická. Skládá se ze sedmi konkrétních návrhů aktivit týkajících se genderových stereotypů v médích, které je možné realizovat ve výuce na základní škole. Praktická cvičení si kladou za cíl rozšířit povědomí studentů o genderových stereotypech prezentovaných médii a současně zjistit, jakým způsobem jsou jimi tyto stereotypy vnímány. V závěru druhé části této práce je popsána reflexe jedné z aktivit, která byla realizována na ZŠ a ZUŠ Bezdrevská v Českých Budějovicích.
Výchova k mediální gramotnosti formou projektového vyučování jako základ výuky mateřského jazyka na 2. stupni základní školy
SCHALLENBERGEROVÁ, Martina
Tématem diplomové práce je výchova k mediální gramotnosti. Jedná se o společný projekt navazující na diplomovou práci, jejímž tématem je výchova ke komunikačním kompetencím. Základní principy, ze kterých práce vychází, jsou pragmatická pedagogika a projektové vyučování. První část práce je zaměřena teoreticky. Náplní této části je pojednání o problému mediální výchova. Druhá část diplomové práce se zabývá výchovou k mediální gramotnosti. Důraz je kladen na herní a kooperativní aktivity, které slouží k nácviku interaktivních forem komunikace. Snahou je rozvíjet dovednosti, jako je vyhledávání, získávání, zpracování, vyhodnocování a využívání informací, které z médií (z tisku, rozhlasu, televize a internetu) přicházejí. Součástí této části je návrh struktury praktických projektů pro 6. až 9. ročník základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 147 záznamů.   začátekpředchozí138 - 147  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.