Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití volného času v NZDM a prevence rizikového chování
KRESLOVÁ, Michaela
V bakalářské práci budou představena nízkoprahová zařízení pro děti a mládež (NZDM) se záměrem naplňování výchovných a vzdělávacích cílů. Práce bude rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části budou popsána NZDM, jejich cíle, poslání a vývoj. Cílem práce bude zmapovat, jak centrum ve Strakonicích využívá volný čas, jaké volnočasové aktivity nabízí, jaká je cílová skupina těchto zařízení a rizikové chování mládeže. Představeny budou metody práce s klientem a využívání sociálních služeb. Druhá část, praktická, se bude zabývat tím, jak trávení volného času v NZDM Strakonice vnímá mládež a jak je pro ni z jejich pohledu přínosný. Zda ji nějakým způsobem ovlivnil a přispívá tak k prevenci rizikového chování, popřípadě co by změnili. Výzkum bude kvalitativní a sběr dat bude probíhat na základě strukturovaného rozhovoru s klienty.
Práce s dětmi a mládeží ve vybraných nízkoprahových zařízeních v Jihočeském kraji
KOLÁŘOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce je popsat práci sociálních pracovníků ve vybraných nízkoprahových zařízeních v Jihočeském kraji v souvislosti se socializací dětí a mládeže. Výzkumné otázky byly zaměřeny na význam práce sociálního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež v procesu socializace, dále na zvyšování povědomí dětí a mládeže o poskytované službě a skladbu uživatelů. V praktické části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum, metoda dotazování a technika polořízeného rozhovoru. Pomocí Registru poskytovatelů sociálních služeb MPSV ČR bylo na základě záměrného kvalifikovaného výběru vybráno celkem 5 nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Jihočeském kraji. Výzkumný soubor tvořilo celkem 13 sociálních pracovníků z jednotlivých zařízení. Získaná data byla pro větší přehlednost uspořádána do jednotlivých kategorií. Z výzkumu vyplývá, že činnost sociálního pracovníka v oblasti socializace dětí a mládeže spočívá především v rozvíjení smysluplných volnočasových aktivit. Tyto aktivity považují někteří komunikační partneři za hlavní prostředek pro posílení vzájemných vztahů mezi vrstevníky, neboť řada z nich vnímá nedostatečnou kooperaci uživatelů během těchto aktivit. Také ve školním prostředí komunikační partneři narážejí na neadekvátní přístup pedagogů a vrstevníků zejména vůči jedincům ze sociálně znevýhodněného prostředí. Často se setkávají s šikanou, škatulkováním a diskriminací romských dětí. Pro většinu z nich jsou rovněž důležité intervenční rozhovory, které především díky získané důvěře napomáhají uživatelům nalézat alternativy řešení problémových situací. Komunikační partneři často hovoří o absenci pozitivních vzorů v rodinách a také o nedostatečné podpoře vzdělávání. Proto napomáhají v procesu socializace rozvíjet u uživatelů základní normy společnosti a také se zaměřují na oblast vzdělávání, i když ve většině zařízení se dle jejich slov doučování jeví jako ne příliš oblíbená aktivita. Lze shrnout, že většina komunikačních partnerů vnímá u uživatelů přínos docházky do zařízení v podobě pozitivních změn chování. Komunikační partneři se nejčastěji setkávají u uživatelů se změnou přístupu ke vzdělání a přijetí standardů společenského chování. Také osvojení hygienických návyků, uznání autorit a nalezení zaměstnání považují někteří komunikační partneři za úspěch. Někteří komunikační partneři považují změny pouze za krátkodobé. Práce s uživateli často naráží na negativní vliv rodiny, která aktivity tohoto zařízení dostatečně nepodporuje. Bakalářská práce může přinést užitek nejen sociálním pracovníkům v nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež, ale také dobrovolníkům, kteří s dětmi ve volném čase pracují. Jedním z dalších kdo, mohou tuto práci využít, jsou školy, které by se mohly více zaměřit na podporu jedinců ze sociálně znevýhodněného prostředí a navázat spolupráci s nízkoprahovými zařízeními zejména v oblasti výskytu šikany a vztahových problémů s vrstevníky, se kterými se uživatelé služby často setkávají. V neposlední řadě může tato práce sloužit široké veřejnosti a ukázat jí, že práce s touto cílovou skupinou představuje především společný zájem spočívající ve snížení výskytu společensky nežádoucích jevů.
Autorita kontaktního pracovníka nízkoprahového zařízení pro děti a mládež
Vieweghová, Michaela ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Štefková, Ivana (oponent)
Souhrn Práce zkoumá podobu autority u kontaktního pracovníka v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež. První část je věnována vymezení pojmu autorita obecně a jeho zasazení do kontextu dnešní doby, v práci se hovoří o tzv. relativizaci autorit a jejím dopadu na současnou mládež. Odmítnutí formálních autorit vedlo k potřebě pracovat s autoritou jinak. Tato potřeba se odrazila i ve vzniku nízkoprahových zařízeních pro děti a mládež. V druhé části se práce věnuje dvěma základním konceptům, se kterými v nízkoprahových zařízeních pracujeme. Hovoříme o salesiánské pedagogice a konceptu identitní práce. Porovnáním těchto dvou konceptů docházíme k tomu, jakou podobu by autorita kontaktního pracovníka měla mít. Záměrem práce je především přinést podnět do diskuze o podobách autority ve stále nových zařízeních jakými jsou právě nízkoprahová zařízení pro děti a mládež.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.