Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automatická tvorba varhanní předehry k církevním písním
Maňák, Ondřej ; Černocký, Jan (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou automatické tvorby varhanních předeher k církevním písním z teoretického i praktického hlediska. Varhanní předehra je krátký úvod k liturgickému zpěvu. Vzhledem k tomu, že ji lze popsat pomocí konečné množiny pravidel, nabízí se k její tvorbě využít principů úloh s omezujícími podmínkami. Efektivním prostředkem pro vývoj systému potom může být programovací jazyk C++ a knihovna Gecode.
Automatická tvorba varhanní předehry k církevním písním
Maňák, Ondřej ; Černocký, Jan (oponent) ; Fapšo, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou automatické tvorby varhanních předeher k církevním písním z teoretického i praktického hlediska. Varhanní předehra je krátký úvod k liturgickému zpěvu. Vzhledem k tomu, že ji lze popsat pomocí konečné množiny pravidel, nabízí se k její tvorbě využít principů úloh s omezujícími podmínkami. Efektivním prostředkem pro vývoj systému potom může být programovací jazyk C++ a knihovna Gecode.
Systém pro podporu záznamu notových podkladů
Rejthar, Edvard ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Smutný, Zdeněk (oponent)
Hudebníci potřebují zaznamenávat melodie do not. Na papír se noty píšou velmi pohodlně, ale ztrácíme výhody digitalizace -- snadné šíření a strojové přehrávání not. Na druhou stranu uživatelské rozhraní počítače není uzpůsobeno pro psaní not a ovládání notových editorů není triviální. Hudebníci tedy tíhnou k zápisu hudby do prostého textu. Příkladem jsou nám nesčetné internetové zpěvníky, kde se hudba minimalisticky značí akordickými značkami, pozicovanými nad místem ve zpívaném textu. Tento prostý text však není možno jednoduše přehrát. Právě program Mordent, kterého se naše práce týká, se snaží být mezičlánkem mezi prostým textem a partiturou. Jedná se o aplikaci pro hudebníky; je napsána v objektově orientovaném PHP a využívá sazečský procesor Lilypond, aby z uživatelského vstupu generovala soubory typu PDF, PNG či MIDI. První verze aplikace však byla omezená a nepříliš uživatelsky přívětivá. Testování mezi uživateli přineslo podněty k vylepšení. Tato práce dokumentuje průběh testování a významné změny, které aplikaci rozšířily: nové vlastnosti editoru, změna designu, aby byl kompatibilní s mobilními zařízeními, a konečně sérii hudebních her pro podporu sluchových schopností a hudební nauky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.