Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Performance of Composite Nuclear Fuels during Normal Operation and Nuclear Reactor Accidents
Foral, Štěpán ; Valach,, Mojmír (oponent) ; Haščík,, Ján (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
This work deals with the domain of composite fuels based on standard UO2 . Several candidate materials for dopants are listed in the work and they are compared from different points of view. The UO2 + SiC fuel option is selected for detail analysis. It was found that this fuel option shows good behavior during steady state operation. The Fission Gas Release is lower together with mechanical load. Nevertheless, new models of the composite behavior need to be developed. The analysis of LOCA-type accident reveals that the UO2 + SiC fuel option shows slightly better behavior compared with UO2 . The fuel centerline temperatures is lower and the mechanical loading is lower as well. On the other hand, the analysis of RIA accident revealed possible issues. For example, the increased thermal conductivity was likely the root of higher peak cladding temperature and consequent increased departure from nucleate boiling. This finding is very likely to be find by all UO2 based fuels with thermal conductivity increased by dopant. The work was supported by the CANUT project, reg. No. 2012TE01020455
Výpočetní a experimentální analýzy jaderných paliv nové generace
Tioka, Jakub ; Mičian, Peter (oponent) ; Števanka, Kamil (vedoucí práce)
Výzkum jaderných paliv odolných vůči haváriím (ATF), na které se zaměřuje první část této práce, je v současné době jedním z nejaktuálnějších témat v oblasti jaderných paliv. Tato paliva musí být úspěšně testována při provozních i havarijních podmínkách pro jejich možné zařazení do komerčního využití. Tato práce se dále konkrétně zaměřuje na krizi varu v jaderných reaktorech, při níž může dojít až k poškození pokrytí. Proto je potřeba znát hodnotu kritického tepelného toku a snažit se udržovat rezervu do krize varu. V praktické části této práce se nachází výpočty pro určení hodnoty kritického tepelného toku, které jsou následně srovnávány s experimentálně naměřenými hodnotami. Pro tuto výpočetní analýzu je využit program ALTHAMC12 a další korelace stanovené na základě předchozího měření.
Performance of Composite Nuclear Fuels during Normal Operation and Nuclear Reactor Accidents
Foral, Štěpán ; Valach,, Mojmír (oponent) ; Haščík,, Ján (oponent) ; Katovský, Karel (vedoucí práce)
This work deals with the domain of composite fuels based on standard UO2 . Several candidate materials for dopants are listed in the work and they are compared from different points of view. The UO2 + SiC fuel option is selected for detail analysis. It was found that this fuel option shows good behavior during steady state operation. The Fission Gas Release is lower together with mechanical load. Nevertheless, new models of the composite behavior need to be developed. The analysis of LOCA-type accident reveals that the UO2 + SiC fuel option shows slightly better behavior compared with UO2 . The fuel centerline temperatures is lower and the mechanical loading is lower as well. On the other hand, the analysis of RIA accident revealed possible issues. For example, the increased thermal conductivity was likely the root of higher peak cladding temperature and consequent increased departure from nucleate boiling. This finding is very likely to be find by all UO2 based fuels with thermal conductivity increased by dopant. The work was supported by the CANUT project, reg. No. 2012TE01020455
Výpočetní a experimentální analýzy jaderných paliv nové generace
Tioka, Jakub ; Mičian, Peter (oponent) ; Števanka, Kamil (vedoucí práce)
Výzkum jaderných paliv odolných vůči haváriím (ATF), na které se zaměřuje první část této práce, je v současné době jedním z nejaktuálnějších témat v oblasti jaderných paliv. Tato paliva musí být úspěšně testována při provozních i havarijních podmínkách pro jejich možné zařazení do komerčního využití. Tato práce se dále konkrétně zaměřuje na krizi varu v jaderných reaktorech, při níž může dojít až k poškození pokrytí. Proto je potřeba znát hodnotu kritického tepelného toku a snažit se udržovat rezervu do krize varu. V praktické části této práce se nachází výpočty pro určení hodnoty kritického tepelného toku, které jsou následně srovnávány s experimentálně naměřenými hodnotami. Pro tuto výpočetní analýzu je využit program ALTHAMC12 a další korelace stanovené na základě předchozího měření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.