Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Základní geometrická koncepce letounu
Matějka, Pavel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis základních geometrických koncepcí letadel, rozbor jejich výhod a nevýhod z hlediska aerodynamického, konstrukčního a provozního. Vhodnost použití v jednotlivých kategoriích a nové trendy vývoje.
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Modelování a řízení leteckých proudových motorů
Voda, Tomáš ; Blaha, Petr (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem leteckých motorů, jejich požadavky na řízení a možnostmi řízení těchto motorů. V praktické části byl vytvořen model motoru Jetcat P80-SE. Tento model byl poté ověřen vůči reálnému motoru, kdy byly změřeny reálné otáčky a teplota motoru. Tyto parametry byly následně porovnány se simulovanými otáčkami a teplotou. Díky danému porovnání můžeme říci, že se povedlo vytvořit model motoru, který odpovídá reálnému motoru. Dále byl v práci navrhnut regulátor otáček tak, aby splňoval požadavky na řízení v celém rozsahu otáček. Byl navrhnut PI regulátor otáček v různých variantách a tyto varianty byly poté porovnány. Jelikož nebyly známy bezpečností limity dané výrobcem, byly tedy implementovány limitní hodnoty pouze pro ukázku, jak by samotné omezení mohlo být provedeno.
Modelování a řízení leteckých proudových motorů
Voda, Tomáš ; Blaha, Petr (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem leteckých motorů, jejich požadavky na řízení a možnostmi řízení těchto motorů. V praktické části byl vytvořen model motoru Jetcat P80-SE. Tento model byl poté ověřen vůči reálnému motoru, kdy byly změřeny reálné otáčky a teplota motoru. Tyto parametry byly následně porovnány se simulovanými otáčkami a teplotou. Díky danému porovnání můžeme říci, že se povedlo vytvořit model motoru, který odpovídá reálnému motoru. Dále byl v práci navrhnut regulátor otáček tak, aby splňoval požadavky na řízení v celém rozsahu otáček. Byl navrhnut PI regulátor otáček v různých variantách a tyto varianty byly poté porovnány. Jelikož nebyly známy bezpečností limity dané výrobcem, byly tedy implementovány limitní hodnoty pouze pro ukázku, jak by samotné omezení mohlo být provedeno.
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Základní geometrická koncepce letounu
Matějka, Pavel ; Kouřil, Martin (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis základních geometrických koncepcí letadel, rozbor jejich výhod a nevýhod z hlediska aerodynamického, konstrukčního a provozního. Vhodnost použití v jednotlivých kategoriích a nové trendy vývoje.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.