| |
|
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
|
|
Modelování a řízení leteckých proudových motorů
Voda, Tomáš ; Blaha, Petr (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem leteckých motorů, jejich požadavky na řízení a možnostmi řízení těchto motorů. V praktické části byl vytvořen model motoru Jetcat P80-SE. Tento model byl poté ověřen vůči reálnému motoru, kdy byly změřeny reálné otáčky a teplota motoru. Tyto parametry byly následně porovnány se simulovanými otáčkami a teplotou. Díky danému porovnání můžeme říci, že se povedlo vytvořit model motoru, který odpovídá reálnému motoru. Dále byl v práci navrhnut regulátor otáček tak, aby splňoval požadavky na řízení v celém rozsahu otáček. Byl navrhnut PI regulátor otáček v různých variantách a tyto varianty byly poté porovnány. Jelikož nebyly známy bezpečností limity dané výrobcem, byly tedy implementovány limitní hodnoty pouze pro ukázku, jak by samotné omezení mohlo být provedeno.
|
|
Modelování a řízení leteckých proudových motorů
Voda, Tomáš ; Blaha, Petr (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem leteckých motorů, jejich požadavky na řízení a možnostmi řízení těchto motorů. V praktické části byl vytvořen model motoru Jetcat P80-SE. Tento model byl poté ověřen vůči reálnému motoru, kdy byly změřeny reálné otáčky a teplota motoru. Tyto parametry byly následně porovnány se simulovanými otáčkami a teplotou. Díky danému porovnání můžeme říci, že se povedlo vytvořit model motoru, který odpovídá reálnému motoru. Dále byl v práci navrhnut regulátor otáček tak, aby splňoval požadavky na řízení v celém rozsahu otáček. Byl navrhnut PI regulátor otáček v různých variantách a tyto varianty byly poté porovnány. Jelikož nebyly známy bezpečností limity dané výrobcem, byly tedy implementovány limitní hodnoty pouze pro ukázku, jak by samotné omezení mohlo být provedeno.
|
|
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
|
| |