Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí208 - 217  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace volnočasových aktivit v zařízeních pro děti s nařízenou ústavní výchovou
KOŘÁNOVÁ, Jarmila
Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou. Teoretická část charakterizuje volný čas, funkci a poslání zájmového vzdělávání. Dále popisuje zásady a metody vhodné pro výchovu a vzdělávání ve volném čase, vysvětluje termín ústavní výchova a uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi dětským domovem a dětským domovem se školou. Cílem je analýza nabídky zájmových činností a vyuţívání volného času dětí ve věku 11 ? 17 let v zařízení pro ústavní výchovu a následná komparace trávení volného času dětí mezi dvěmi vybranými zařízeními.
Obsah pojmu volný čas pro mladé lidi
KOČEROVÁ, Martina
Volný čas je významnou součástí života mladých lidí. Postoj, který mladí lidé k volnému času zaujímají se odvíjí od jejich subjektivního vnímání tohoto pojmu. V návaznosti na Charlese Osgooda se autor snaží zjistit, pomocí metody sémantického diferenciálu, jaký je konotativní aspekt pojmu volný čas a následně jej porovnat s definicemi volného času v odborné literatuře.
Dětské a mládežnické organizace do roku 1939
MAROUŠEK, Jan
Práce se zabývá vývojem dětských organizací do roku 1939. Jak se chápala výchova v těchto organizacích. Jaké měla cíle a principy. Jak využívaly tehdejší organizace volný čas. V prvních dvou kapitolách popisuji volný čas a výchovu ve volném čase. Třetí kapitola specifikuje dětskou organizaci. Ve čtvrté a páté kapitole jsou uvedeny konkrétní dětské organizace a jejich výchovné působení. Zvlášť vymezuji levicové dětské organizace. Šestá kapitola shrnuje dětské organizace a připomíná počet jejich členů.
Motivace dětí k zapojení do sportovních aktivit ve volném čase
BLECHOVÁ, Markéta
Práce se na začátku zabývá motivací. Dále jsou tyto poznatky použity v kapitole ,,Sport ve volném čase``, protože i ve sportu je nezbytné motivovat děti během tréninku za účelem dosažení maximálních výsledků. Tato kapitola se také zabývá tím, co motivuje děti ke sportovním činnostem a jaké motivy neboli pohnutky je ovlivňují k tomu, aby sportovaly, a jak vnější motivy mohou ovlivnit pozitivně (i negativně) postoj jedince ke sportu. Následuje rozbor metod rozvíjení motivace, které může každý vedoucí využít ve své praxi. Na závěr následují cíle sportovního tréninku a nastínění základních pravidel pro stavbu hodiny sportovního tréninku.
Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině
NAVRÁTIL, Josef
Abstrakt Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na prevenci šikany. Přesný název práce zní: Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině. Cílem práce bylo zmapovat problematiku prevence šikany v organizacích zabývajících se volnočasovými aktivitami dětí a mládeže na Vysočině. V současném stavu je popsána šikana, agresivita, sociálně patologické jevy, prevence šikany, programy primární prevence, volný čas a neziskové organizace. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor S1 tvořily neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží ve volném čase a výzkumný soubor S2 tvořili neziskové organizace nabízející preventivní programy. Z výzkumu vyplynulo, že někteří respondenti nedokáží přesně definovat šikanu a také, že všechny oslovené nestátní neziskové organice (dále jen NNO) se snaží řešit si šikanu samy. Ve většině případů nespolupracují s žádnými odborníky, ani s nikým jiným. O preventivní programy pro děti nemají zájem. Dále z výzkumu vyplynulo, že organizace nabízející preventivní programy nevyvíjí přílišnou snahu v oblasti tvorby programů i pro neziskové organizace. Byly by toho schopny pouze v případě zájmu NNO pracujících s dětmi a mládeží. Dále vyplynulo, že důvodem tohoto jednání je vůle a peněžní prostředky, které dnes hrají největší roli. Na základě výzkumu lze konstatovat, že nabídka preventivních aktivit je v kraji Vysočina dostačující. Zejména na Třebíčsku, Jihlavsku a Žďársku. Na základě zjištěných výsledků bude vypracován návrh prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině, který bude poskytnut těmto organizacím.
Výhody a nevýhody moderní doby ve vztahu ke vzdělávání, zájmům a chování dětí a mládeže.
VARGOVÁ, Ivana
Problematika chování dětí a mládeže je zásadní ve vztahu k situaci ve společnosti současné, i ve společnosti generací budoucích. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit volnočasové aktivity dětí a mládeže, jejich hodnoty a postoje, které jsou ovlivněny životem v moderní, ekonomicky rozvinuté společnosti a přivést veřejnost, především z řad rodičů, k zamyšlení nad možnostmi ovlivnění této situace. Informace pro zpracování bakalářské práce byly získány obsahovou analýzou sekundárních dat. V praktické části bakalářské práce byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování a technika dotazníku. Dotazník obsahoval 34 otázek a byl distribuován výběrovému vzorku dětí a mládeže ve věku od 13 do 19 let na Českobudějovicku. Dotazníkové šetření probíhalo v období od 15. ledna do 15. března roku 2010. Hypotéza H1 - {\clq}qDěti i mládež tráví více jak polovinu svého volného času neefektivně``, byla potvrzena, hypotéza H2 {--} {\clq}qVíce jak polovina dětí staršího školního věku nechce trávit společně s rodiči svůj volný čas`` byla zamítnuta. Výsledky výzkumu ukazují, že více než tři čtvrtiny respondentů, tráví svůj volný čas s rodiči rádo a dobrovolně. Zarážející je však zjištění, že i přes dobrovolnost, tráví 42% respondentů s rodiči o víkendu maximálně 2 hodiny, nebo jen čas po dobu oběda. Nejčastěji vykonávanou činností společně s rodiči je večeře, druhou nejčastější aktivitou je sledování televize, videa a DVD, naopak nejméně častou aktivitou je sport a kulturní aktivity. Domnívám se, že životní způsob dětí a mládeže a tím i budoucích generací je nutné pozitivně nasměrovat.
Volný čas na křižovatkách filozofie a náboženství. Možné odpovědi na otázku : Proč je obor Pedagogika volného času na Teologické fakultě ?
SKUHROVCOVÁ, Alena
Práce má za cíl nalézt vztah mezi náboženstvím a volným časem. První část shrnuje přístup k volnému času v jednotlivých obdobích a v různých filozofických směrech. Druhá část práce se zabývá pojetím volného času v dnešní moderní (postmoderní) době a hledáním východisek z naší neschopnosti prožívat autentický volný čas. Volný čas je zde ukazován jako stav duše, jako pocit svobody, ne jako konkrétní časový úsek. V závěru pak objevujeme, že takový volný čas, který prezentujeme, je ve své podstatě cestou k hledání Boha.
Volnočasové aktivity dětí základních škol speciálních a základních škol praktických
LEPIČ, Jiří
V předložené bakalářské práci jsem se zaměřil na volnočasové aktivity dětí základních škol praktických a základních škol speciálních. Z teoretických východisek jednoznačně vyplývá, že smysluplné využití volného času mládeže je podmíněno mnoha faktory. Z odborné literatury je známo, že důležitou roli sehrávají jednak hodnoty a postoje, ale také prostředí, ve kterém mládež vyrůstá. Cílem bakalářské práce bylo zjišťování zda jsou rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních v Písku, Strakonicích a Milevsku dostatečně informováni o organizacích zabývajících se volnočasouvou aktivitou. Dále jsem se v této práci zaměřil na počet dětí, které se věnují organizovaným volnočasovým aktivitám a ve kterých organizacích tyto aktivity vykonávají. K výzkumu jsem použil tři druhy dotazníků. První dotazník byl určen pro rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních, druhý dotazník byl určen pro zaměstnance základních škol praktických a základních škol speciálních a třetí pro zaměstnance organizací zabývající se volnočasovou aktivitou. Výsledky, které jsem díky dotazníkům měl k dispozici jsem poté statisticky zhodnotil. Mnou sebraná data v Písku, Strakonicích a Milevsku vyvrátila hypotézu číslo jedna. Hypotéza číslo dva byla potvrzena v první části a ve druhé časti byla vyvrácena. Z vyhodnocených výsledků vyplývá následující závěr. Rodiče dětí základních škol praktických a základní škol speciálních v Písku, Strakonicích a Milevsku jsou nedostatečně informováni o organizacích nabízejících volnočasovou aktivitu. Tento fakt zapříčiňuje to, že děti základních škol praktických a základních škol speciálních navštěvují v nadpoloviční většině pouze zájmové kroužky pořádané školou i přes to, že by mohli vybírat z daleko širšího spektra zájmových kroužků, jelikož jejich rodiče jsou ochotni za tyto aktivity zaplatit potřebné finanční prostředky.
Význam tance v historii a dnes
BYSTRICKÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá objevováním významu tance v živote človeka v historii a dnes. Práce je zaměřena na tanec v oblasti volného času a jeho terapeutického využití. Popisuje vývoj tance od dob, kdy o něm máme první zmínky a jeho význam v živote tehdejšího člověka. První část práce je zaměřena na historii tance v Čechách i zahraničí. Kapitoly mapují časový horizont tance od období antiky až po současnost. Ve vyznačených obdobích se snaží vyzdvihnout význam tance, který byl v konkrétním období tanci přisuzován. Druhá cást práce je zamerena na význam tance jako volnocasové aktivity se zaměřením na současný trend a to - břišní tance. Poslední část diplomové práce se zaměřuje na význam tance jako terapeutického prostředku v tanečně-pohybové terapii.
Sociálně-pedagogické přístupy práce s "neorganizovanou mládeží" v nízkoprahových zařízeních a otevřených klubech pro děti a mládež
SVOBODA, Michal
Předkládaná práce se zabývá sociálně-pedagogickými přístupy práce s {\clqq}neorganizovanou mládeží``. Její první část je věnována definování sociální skupiny "neorganizovaná mládež" a stanovení kritérií pro efektivní práci s touto cílovou skupinou. Druhá část práce podle těchto kritérií hodnotí pět sociálně-pedagogických přístupů , které jsou uplatňovány v praxi v Německu, Velké Británii a v České republice. Cílem práce je poukázat na fakt, že efektivní sociálně-pedagogický přístup k "neorganizované mládeži" je pouze ten, který zohledňuje její vývojové a sociální potřeby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí208 - 217  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.