Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktika konkrétních jazyků - srovnání výuky češtiny a korejštiny
Ku, Youngmo ; Horák, Tomáš (vedoucí práce) ; Škodová, Svatava (oponent)
Ve své bakalářské práci bych se chtěl věnovat didaktice konkrétních jazyků a to jazyků českého a korejského. Poukázat na vývoj jednotlivých jazyků a zvýraznit jejich rozdíly. Od obecné didaktiky, která nastíní principy jednotlivých jazyků, chci směřovat k odlišnostem výuky daných jazyků. Poukázat na problémy, které mají studenti při osvojování jednotlivých jazyků a za pomoci vlastních zkušeností nastínit optimální vzdělávací postup pro české i korejské studenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vyjádření kategorie plurálu v korejštině
Kašparová, Zuzana ; Horák, Tomáš (vedoucí práce) ; Ferklová, Blanka (oponent)
(česky) Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je problematika čísla s důrazem na korejštinu. Zabývá se jak konceptem jednosti a mnohosti, tak číslem jako mluvnickou kategorií. Důraz je kladen na specifický jev korejštiny, kde se morfém plurálu objevuje i na nenominálních větných členech a přináší tak nové sémantické a pragmatické funkce. V teoretické části je představena kategorie čísla obecně s ohledem na jazykovou typologii podle Skaličky. Hlavním tématem práce je kategorie čísla v korejštině - zaměřuje se na prostředky vyjádření čísla a dále se pak podrobněji věnuje plurálnímu sufixu -tŭl, který je nejběžnějším způsobem vyjádření plurálu v korejštině. Sufix -tŭl má dva základní typy. Práce se zabývá jak jeho "tradičnějším" výskytem s počitatelnými podstatnými jmény a zájmeny, tak komplikovanějšími výskyty s netradičními kategoriemi, jako jsou příslovce, slovesa atd. V závěru práce je rovněž stručně nastíněna (ne)produktivita zkoumaného jevu.
Didaktika konkrétních jazyků - srovnání výuky češtiny a korejštiny
Ku, Youngmo ; Horák, Tomáš (vedoucí práce) ; Škodová, Svatava (oponent)
Ve své bakalářské práci bych se chtěl věnovat didaktice konkrétních jazyků a to jazyků českého a korejského. Poukázat na vývoj jednotlivých jazyků a zvýraznit jejich rozdíly. Od obecné didaktiky, která nastíní principy jednotlivých jazyků, chci směřovat k odlišnostem výuky daných jazyků. Poukázat na problémy, které mají studenti při osvojování jednotlivých jazyků a za pomoci vlastních zkušeností nastínit optimální vzdělávací postup pro české i korejské studenty. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vyjádření kategorie plurálu v korejštině
Kašparová, Zuzana ; Horák, Tomáš (vedoucí práce) ; Ferklová, Blanka (oponent)
(česky) Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je problematika čísla s důrazem na korejštinu. Zabývá se jak konceptem jednosti a mnohosti, tak číslem jako mluvnickou kategorií. Důraz je kladen na specifický jev korejštiny, kde se morfém plurálu objevuje i na nenominálních větných členech a přináší tak nové sémantické a pragmatické funkce. V teoretické části je představena kategorie čísla obecně s ohledem na jazykovou typologii podle Skaličky. Hlavním tématem práce je kategorie čísla v korejštině - zaměřuje se na prostředky vyjádření čísla a dále se pak podrobněji věnuje plurálnímu sufixu -tŭl, který je nejběžnějším způsobem vyjádření plurálu v korejštině. Sufix -tŭl má dva základní typy. Práce se zabývá jak jeho "tradičnějším" výskytem s počitatelnými podstatnými jmény a zájmeny, tak komplikovanějšími výskyty s netradičními kategoriemi, jako jsou příslovce, slovesa atd. V závěru práce je rovněž stručně nastíněna (ne)produktivita zkoumaného jevu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.