Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití her v mateřské škole ke kultivaci klíčových kompetencí
TURKOVÁ, Anežka
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování námětů a didaktických doporučení na základě využití několika vybraných logických her v předškolním vzdělávání. Teoretická část se věnuje hře v zrcadle historie. Porovnává teorie her, které se s postupem času vyvíjely podle názoru a pohledu na dítě, a také na základě analýz a výzkumů vykonaných v určité době. Jsou v ní uvedeny také znaky hry, podle kterých poznáme, zda činnost, kterou u dětí pozorujeme nebo ji s dětmi plánujeme, je skutečně hra. Zabývá se dělením her dle různých autorů a také specifiky ve vývoji hry u dětí v předškolním věku. Poslední část vysvětluje pojem klíčové kompetence, uvádí klíčové kompetence, které jsou stanoveny v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a popisuje, jak by měl pedagog v mateřské škole s dětmi pracovat, tak aby co nejvíce působil na rozvoj těchto kompetencí. Praktická část prostřednictvím třech vybraných her pracuje s odbornými poznatky popsanými v teoretické části. Hlavním cílem je popsat odlišnosti v práci s hrou v různých obdobích předškolního věku dítěte a vymezit, podle poznatků získaných prostřednictvím výzkumu, metodická doporučení, jak s hrou pracovat, tak aby vznikaly předpoklady pro rozvíjení klíčových kompetencí u dětí předškolního věku. K získání poznatků do praktické části bylo uskutečněno několik výukových experimentů ve třech různých mateřských školách ve třech skupinách rozdělených podle věku, ty byly zaznamenány na video a následně byl pořízen přepis. Přepisy jsem dále analyzovala s cílem formulovat metodická doporučení.
Dramaticko výchovné činnosti ve školní družině
UŠATÁ, Lenka
Diplomová práce se zabývá osobnostním a sociálním rozvojem dítěte, zaměřeným na mezilidské vztahy. Teoretická část charakterizuje prostředí, metody, hry a formy, které jsou důležité při výchově. Praktická část obsahuje lekce tvořivé dramatiky, které byly vytvořeny na základě teoretických poznatků. Projekt chce posílit osobnostní a sociální rozvoj dítěte a zjistit změny mezilidských vztahů ve školní družině včetně dotazníků a pozorování. Součástí diplomové práce je ověřit jednotlivé části projektu v praxi. Školní družina, jako zařízení pro volný čas dětí, může k rozvoji osobnostně sociální výchovy připravit podmínky a realizovat jednotlivé úkoly projektu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.