Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stanovení modulů pružnosti směsí pro podkladní vrstvy vozovek
Hepner, Urban ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá experimentálnym stanovením modulu pružnosti cyklickou triaxiálnou skúškou vybraných nestmelených zmesí konštrukčných vrstiev vozovky. Dôvodom je overiť, či návrhové moduly pružnosti v predpise TP 170, ktoré vychádzajú zo štatisticky overených údajov, starých niekoľko desiatok rokov, odpovedajú realite súčasnosti. Ďalej sa práca venuje závislostiam medzi nameranými a vypočítanými hodnotami modulu pružnosti Er z cyklickej triaxiálnej skúšky a skúškami CBR. Pre klasifikáciu vybraných materiálov sú v práci použité aj ďalšie skúšky ako stanovenie zrnitosti a zhutniteľnosti.
Experimentální zkoušení modulu pružnosti podkladních vrstev vozovek
Kotas, Vojtěch ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší experimentální zkoušení modulu pružnosti Er cyklickou triaxiální zkouškou vybraných nestmelených a stmelených směsí používaných do podkladních vrstev vozovek. Důvodem zkoušení je porovnání výsledků s TP 170, který se zabývá navrhováním vozovek pozemních komunikací a obsahuje běžně užívané moduly pružnosti Er, a ověření, zda tyto hodnoty odpovídají skutečnosti. Pro klasifikaci vybraných materiálů jsou pak v práci použity další zkoušky jako stanovení zrnitosti, zhutnitelnosti, kalifornského poměru únosnosti CBR pro nestmelené směsi a pevnosti v tlaku pro směsi stmelené cementem.
Dvoufázový systém stabilizace podloží vozovek
Švarcová, Monika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na úpravu vlastností nevhodných nebo podmínečně vhodných jemnozrnných zemin pojivem za využití jednofázového nebo dvoufázového systému úpravy. Teoretická část se zabývá problematickými vlastnostmi jemnozrnných zemin v podloží vozovky a možnou technologií úpravy těchto vlastností. Dále je zde popsáno laboratorní zkoušení upravených zemin a technologické provedení jednofázové a dvoufázové úpravy zemin. V praktické části jsou jemnozrnné zeminy upraveny buď jednofázově nebo dvoufázově. Při jednofázové úpravě je použit cement, při dvoufázové je zemina nejdříve zlepšena vápnem a poté stabilizována cementem. Upravené zeminy jsou podrobeny zkoušce okamžitého indexu únosnosti IBI a kalifornského poměru únosnosti CBR, zkoušce pevnosti v tlaku a zkoušce namrzavosti. Na základě výsledků zkoušek je vyhodnocen přínos dvoufázové úpravy oproti jednofázové.
Dvoufázový systém stabilizace podloží vozovek
Švarcová, Monika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na úpravu vlastností nevhodných nebo podmínečně vhodných jemnozrnných zemin pojivem za využití jednofázového nebo dvoufázového systému úpravy. Teoretická část se zabývá problematickými vlastnostmi jemnozrnných zemin v podloží vozovky a možnou technologií úpravy těchto vlastností. Dále je zde popsáno laboratorní zkoušení upravených zemin a technologické provedení jednofázové a dvoufázové úpravy zemin. V praktické části jsou jemnozrnné zeminy upraveny buď jednofázově nebo dvoufázově. Při jednofázové úpravě je použit cement, při dvoufázové je zemina nejdříve zlepšena vápnem a poté stabilizována cementem. Upravené zeminy jsou podrobeny zkoušce okamžitého indexu únosnosti IBI a kalifornského poměru únosnosti CBR, zkoušce pevnosti v tlaku a zkoušce namrzavosti. Na základě výsledků zkoušek je vyhodnocen přínos dvoufázové úpravy oproti jednofázové.
Stanovení modulů pružnosti směsí pro podkladní vrstvy vozovek
Hepner, Urban ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá experimentálnym stanovením modulu pružnosti cyklickou triaxiálnou skúškou vybraných nestmelených zmesí konštrukčných vrstiev vozovky. Dôvodom je overiť, či návrhové moduly pružnosti v predpise TP 170, ktoré vychádzajú zo štatisticky overených údajov, starých niekoľko desiatok rokov, odpovedajú realite súčasnosti. Ďalej sa práca venuje závislostiam medzi nameranými a vypočítanými hodnotami modulu pružnosti Er z cyklickej triaxiálnej skúšky a skúškami CBR. Pre klasifikáciu vybraných materiálov sú v práci použité aj ďalšie skúšky ako stanovenie zrnitosti a zhutniteľnosti.
Experimentální zkoušení modulu pružnosti podkladních vrstev vozovek
Kotas, Vojtěch ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší experimentální zkoušení modulu pružnosti Er cyklickou triaxiální zkouškou vybraných nestmelených a stmelených směsí používaných do podkladních vrstev vozovek. Důvodem zkoušení je porovnání výsledků s TP 170, který se zabývá navrhováním vozovek pozemních komunikací a obsahuje běžně užívané moduly pružnosti Er, a ověření, zda tyto hodnoty odpovídají skutečnosti. Pro klasifikaci vybraných materiálů jsou pak v práci použity další zkoušky jako stanovení zrnitosti, zhutnitelnosti, kalifornského poměru únosnosti CBR pro nestmelené směsi a pevnosti v tlaku pro směsi stmelené cementem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.