Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hledání svobody v románech Cesta Jacka Londona a Na cestě Jacka Kerouaca
ROSSMANN, Michal
Diplomová práce se zabývá srovnávací analýzou dvou známých děl americké literatury 20. století: románů The Road (1907) od Jacka Londona a On the Road od Jacka Kerouaca (1957). Východiskem práce je přiblížení osobností obou autorů, prožívajících podobné pocity na pozadí odlišných dobových situací, a také vliv Londonova díla na Kerouaca. Teoretická část se zabývá významem tématu cesty v epické tradici (Bachtin). Praktická část se soustředí na porovnání konkrétních témat a motivů, přičemž se zabývá různými aspekty cesty (dobrodružství, únik, setkání, hledání vlastní identity a smyslu života). Dále si všímá obrazu tuláctví jako specifického životního stylu. V samostatné kapitole je posouzeno téma mezilidských vztahů, přičemž inspirací je Jaspersova úvaha o dialogu jako existenciálně důležité zkušenosti. V závěru se práce zamyslí nad otázkou, v čem Kerouac na Londona přímo navazuje, v čem téma cesty doplňuje, transformuje a posouvá dál.
Zvířecí hrdina v literárrních textech využitelných ve výuce
Vomastková, Martina ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Diplomová práce Zvířecí hrdina v literárních textech využitelných ve výuce se zabývá přírodní tematikou a způsobem pojetí zvířecích protagonistů ve vybraných literárních dílech. V první části je stručně představeno téma pojetí zvířete v kulturním a zejm. literárním kontextu s drobnou odbočkou k etologii jako nauce o chování zvířat. Druhá část práce je zaměřena na literárněteoretickou analýzu textů Rudyarda Kiplinga, Jacka Londona, Vitalije Biankiho a Ceridwen Dovey se zvláštním přihlédnutím k míře antropomorfizace protagonistů a zobrazení přírody. V souvislosti s přírodní tematikou literárních textů a jejich možnému využití ve výuce se práce ve třetí části věnuje také ekonaratologii a jejímu mezioborovému přesahu; na závěr jsou představeny hypotetické návrhy zpracování textů pro didaktické účely. Klíčová slova zvířecí hrdina, antropomorfizace, literatura pro děti a mládež, Rudyard Kipling, Jack London, Vitalij Bianki, Ceridwen Dovey, výchova a vzdělávání, ekonaratologie, didaktický potenciál
Jack London, Tulák po hvězdách, inspirace a filosofický obsah
SODOMKOVÁ, Kristýna
Tato bakalářská práce se zabývá americkým naturalismem a jeho počátky. Dále nastiňuje životopis a stěžejní dílo Jacka Londona. Největší důraz je kladen na analýzu románu Tulák po hvězdách. Román rozebírá po stránce filozofického obsahu, věnuje se mu z pohledu pojetí lidskosti, reinkarnace, vězení, brutality vězeňského systému, transcedence, svobody lidské existence a neobvyklé "astrální teorie".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.