Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 146 záznamů.  začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Benefity a efekty jógové relaxace při různých druzích zdravotních potíží
BIERHANZLOVÁ, Hana
Bakalářská práce je zaměřena na působení jógové relaxace na zdraví ženy před příchodem klimakteria a v jeho průběhu. První část práce se zabývá rozborem literatury, jógou jako takovou, její historií, směry a specifikací jógové relaxace a dalších technik. Dále se zaměřuje na změny v životě žen, které klimakterium přináší. Druhá, praktická část je tvořena sestavením a aplikací intervenčního pohybového programu. Následný výzkum se zaměřuje na zjištění, zda může jógová relaxace skutečně ovlivňovat dané zdravotní potíže a přinést ženám určité benefity a efekty, které zpříjemní jejich život.
Tělesná výchova jako součást harmonického rozvoje osob s mentálním postižením (ověření pohybového programu na základní škole speciální)\\
HUTROVÁ, Kateřina
: Úkolem této práce bylo během 5 měsíců ověřit intervenční pohybový program pro mentálně postižené v Ústavu speciální péče v Blatné. Program na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení. Losováním bylo vybráno 10 členů do kontrolní skupiny a 13 do skupiny experimentální, která se aktivně podílela na experimentu. Obě skupiny prošly vstupním a výstupním měřením, které obsahovalo několik standardizovaných motorických testů, pomocí nichž byl zjišťován vliv programu. Naměřené hodnoty byly zpracovány statistickými metodami a výsledky navzájem porovnány před a po aplikaci programu i mezi skupinami navzájem. Statistika potvrdila zlepšení u experimentální skupiny.
Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve vzdělávacím procesu.
KORCOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám obsahem a formou edukace duševní hygieny, která je určena pro žáky staršího školního věku. Široké téma duševní hygieny je zde představeno jako součást zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. Teoretická část je zaměřena na kompilaci literárních pramenů, vztahujících se k tématu. Dále obsahuje popis českého, školního prostředí současnosti. Praktická část obsahuje použité metody a informace o tom, jak vypadá režim dne zkoumaného souboru žáků staršího školního věku, jejich potřeby a přání. Výsledkem práce je metodický materiál pro učitele a žáky, který má pomoci nejen rozšířit znalosti o duševní hygieně, ale i nabídnout praktické dovednosti podporující cennou hodnotu zdraví a zdravý životní styl.
Vliv rozvoje sebekontroly a sebeúcty na snižování nadváhy prostřednictvím jógového tréninku u mužů \\
POSPÍŠILOVÁ, Michaela
V této diplomové práci jsem se zabývala zkoumáním obezity a její redukcí pomocí 12-týdenního intervenčního pohybového programu. Celý výzkum byl součástí 3letého vědeckého projektu, nazvaného {\clqq}Pozitivní efekty rozvoje sebekontroly a sebeúcty na snížení nadváhy prostřednictvím jógového tréninku`` a podporovaného grantem z České grantové agentury GAČR No 406/05/2431 zaměřeného na pohlaví, věk a redukci nadváhy, kterého se zúčastnilo 400 dobrovolníků. Pro můj výzkum v rámci DP bylo vybráno 30 mužů seniorů s nadváhou a obezitou I. stupně. U experimentální skupiny seniorů byl aplikován intervenční jógový program v období únor 2008 až květen 2008 a u kontrolní skupiny proběhla pouze měření ve stejném časovém období. Program mé diplomové práce byl zaměřen na zjištění nadváhy a obezity pomocí hodnot BMI, BIA a měřením tloušťky kožních řas kaliperem, dále na zjištění sebepojetí a sebeúcty a následné pozitivní ovlivnění jejich psychických a sociálních parametrů při redukci aktuální tělesné hmotnosti pomocí jógových cvičení a zavedením zdravého životního stylu. Po ukončení intervenčního pohybového programu byly pomocí statistických metod vyhodnoceny získané výsledky, které jsou zahrnuty v publikaci paní doc. Krejčí, Factors of self-control and self-esteem in overweight reduction. Výsledky prokázaly, že absolvováním IP, pravidelným cvičením jógy alespoň 30 minut denně spolu s dodržováním zdravého životního stylu a praktikováním jógových relaxačních technik, došlo ke snížení nadváhy a obezity I. stupně, k udržení hmotnosti a zlepšení psychického stavu.
Jóga a její význam ve fyzioterapii
SUDICKÝ, Milan
Práce se zabývá postavením a možnostmi širšího využití jógy v moderní fyzioterapii. Jóga je integrální disciplínou pohlížející na člověka jako na celek. Nedělí ho na oddělené součásti jako tělo, mysl, duch. V posledních desetiletích zakotvila jóga v lékařských vědách a jako účinný prostředek v prevenci civilizačních chorob, v rehabilitaci i jako pomocná metoda při léčení zejména psychosomatických onemocnění. Jóga se tak stává integrální součástí novodobého lékařství. Jógový pohyb je velmi uvolněný, pomalý, vědomý, aktivně řízený a v koordinaci s dechem. Takto lze tento pohyb nazvat reedukačním, tedy znovu napravujícím vadné pohybové vzorce. Pomocí jógy lze velmi dobře korigovat jednostranné přetížení pohybového aparátu s nastolením jeho rovnoměrného zatížení. Nastolením psychosomatické rovnováhy lze kvalitně podpořit i stávající další léčebné postupy. Teoretická část práce ukazuje fyziologické principy působení jógových technik a mapuje současné postavení jógy ve fyzioterapii. Cílem práce je ukázat možnosti širšího využití jógy ve fyzioterapii, zvláště k ovlivnění postury, dechového vzoru, pohyblivosti páteře a kloubů a zlepšení psychické kondice pacientů. Byla využita metodika kvalitativního výzkumu s technikami: rozhovor, vyšetření pohledem, hodnocení postavy a držení těla, vyšetření pohyblivosti páteře, vyšetření rozsahu pasivního pohybu kyčelního kloubu, dotazník STAI, sekundární analýza dat. Testovaný soubor byl tvořen třemi probandy, kteří se během výzkumu účastnili šestiměsíčního veřejného kurzu jógy. Z provedených vyšetření vyplývá, že cvičení jógy vede k úpravě dechové vzoru, zlepšení postury a vyrovnání psychiky cvičenců. Práce upozorňuje na fakt, že větší využití technik jógy ve fyzioterapii může přinést nové možnosti při terapii vadného držení těla, řešení vertebrogenních obtíží a úpravě dechových pohybů. Bakalářská práce může být dále využita v klinické práci fyzioterapeutů, ale i pro potřeby běžných cvičenců jógy.
Příprava a realizace týdenního intervenčního jógového programu zaměřeného na rozvoj jemné motoriky a pohyblivosti u lidí s mentálním postižením
JANKOVCOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá stimulací osobnostního a hlavně fyzického a motorického rozvoje osob s mentálním postižením s využitím jógového cvičení a jógy prstů. Mým cílem bylo zjistit zda týdenní intervenční program přinesl zlepšení v jemné motorice, pohyblivosti a tím zlepšení celého tělesného stavu testovaných participantů v úrovni 1. až 3. stupně mentálního postižení. Výzkum byl proveden na základě týdenního pobytu ve škole v přírodě. Participanti byli testováni první den a poslední den pobytu. Sledovaný soubor tvořilo šest žen a čtyři muži ze speciální školy v Českých Budějovicích. Byly použity metody pozorování, posuzování a dotazování pro potřeby detekce změn v ukazatelích fyzického stavu, zlepšení jemné motoriky a tím uchopovacích reflexů participantů a zapamatování si nových pojmů. Výsledky dokládají pozitivní změny v těchto ukazatelích. Došlo ke zlepšení koordinace pohybů, jemné motoriky horních končetin s využitím v každodenních sebeobslužných činnostech a také byl prokázán pozitivní vliv jógy na duševní stránku participantů. Výzkumný projekt byl pro participanty přínosný a může sloužit jako model i pro další využití v terénní praxi v jógovém cvičení s lidmi s mentálním postižením.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit v Soběslavi.\\
MUDROVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá ověřením intervenčního pohybového programu pro mentálně postižené. Program byl aplikován po dobu 5 měsíců jedenkrát týdně jednu hodinu ve Speciální škole v Soběslavi. Tento pětiměsíční cyklus byl přerušen prázdninami. Experimentální skupinu tvořilo 12 žáků této školy se středně těžkým mentálním postižením ve věku 8 {--} 17 let. Cílem mé práce bylo zjistit, zda se probandi experimentální skupiny zlepší ve vybraných testech motorické kompetence a ukazatelích sociálního učení po provedení intervenčního programu. Testování proběhlo pomocí standardizovaných testů. Pro srovnání byla použita kontrolní skupina tvořena také probandy ze Základní školy v Soběslavi.Tuto skupinu tvořilo 12 žáků se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 18 let. K vyhodnocení získaných dat bylo použito statistických metod.
Jóga jako prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže.
FÁBEROVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je problematika sociálně patologických jevů dětí a mládeže a dále jóga, jako součást preventivního působení v této oblasti. První část teoretické části je zaměřena na obecnou charakteristiku sociálně patologických jevů dětí a mládeže, na význam rodiny a školy a na prevenci, druhá část je věnována józe a jejímu využití. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění, do jaké míry jóga ovlivňuje chovánía jednání dětí.
Podpora rozvoje zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit (Tábor)\\
MORAVEC, Tomáš
V diplomové práci jsem se zabýval problémy mentálně postižených lidí a zařazením pohybových aktivit do týdenního režimu po dobu pěti měsíců. Výzkum probíhal v ÚSP Centrum zdravotně postižených KLÍČEK v Táboře {--} Záluží. Anamnestická data mi poskytl kompetentní pracovník ústavu. Následně byly stanoveny hypotézy motorické a sociální kompetence. Pomocí standardizovaných motorických testů jsem provedl otestování cvičenců. Program, který jsem použil, byl vytvořen na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností jedinců s mentálním postižením. Obsahoval jednoduchá pohybová cvičení, jógu s relaxačními prvky, psychomotorické hry. Vliv programu byl zjišťován vstupním a výstupním měřením a dále porovnáváním s daty kontrolní skupiny. Všechna získaná data byla statisticky zpracována a vyhodnocena.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit v Prachaticích.\\
VOPELKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených. Tělovýchovný intervenční program byl aplikován po dobu 5 měsíců jedenkrát týdně jednu hodinu ve Speciální škole v Prachaticích. Experimentální skupina je složena z 10 žáků této školy se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 17 let. Cílem mé práce bylo zjistit, zda se probandi experimentální skupiny zlepší ve vybraných testech motorické kompetence v ukazatelích sociálního učení po provedení intervenčního programu. K testování byly použity standardizované testy. Pro porovnání byla vytvořena kontrolní skupina taktéž ze žáků Speciální školy v Prachaticích se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 18 let. K vyhodnocení získaných dat jsem použila statistické metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 146 záznamů.   začátekpředchozí137 - 146  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.