Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti snižování ekologické zátěže individuální automobilové dopravy v Českých Budějovicích
BABKA, Martin
Smyslem této práce je prozkoumat možnosti snižování ekologické zátěže individuální automobilové dopravy v Českých Budějovicích a navrhnout zde vhodné alternativy k trvalému snížení ekologických dopadů dopravy.
Dopravně geografické atributy Jihočeského kraje
WIPPLINGER, Martin
Diplomová práce se zabývá analýzou dopravně geografických atributů Jihočeského kraje. Ve své podstatě zkoumá dvě nejzákladnější charakteristiky vztahu sídelní struktury a dopravy ? dopravně geografickou regionalizaci území a hierarchizaci středisek osídlení. Práce nebere v potaz pouze hledisko veřejné hromadné, ale také individuální automobilové dopravy. Úvodní kapitoly definují cíle práce a rozebírají základní literaturu související s tématem dopravní geografie. Následuje podrobná metodologická část, kde autor popisuje výběr zkoumaných středisek, vymezování dopravních regionů a analýzu hierarchie dopravních nódů. Další kapitoly analyzují samotný stav vybraného území z hlediska všech výše zmíněných dopravně geografických atributů a závěrečné zhodnocení a syntézu sledované problematiky.
Negativní vlivy dopravy a možnosti jejich zmírnění
HRADECKÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je provedení analýzy negativních vlivů individuální automobilové dopravy ve městě České Budějovice a návrh možností jejich zmírnění. Dílčím cílem práce je porovnání jednotlivých druhů dopravy z hlediska nákladů uživatele a provedení dotazníkového šetření realizovaného u cílové skupiny automobilistů žijících v Českých Budějovicích se zaměřením na zjištění účelu a četnosti využívání automobilů a ostatních druhů dopravy, stejně jako jejich postojů k problematice jednotlivých druhů dopravy. V reakci na zjištěné výsledky výzkumu byl jako hlavní alternativa navržen systém veřejných kol (automatických půjčoven kol), který je moderním, ekonomickým, ekologickým a především rychlým způsobem přepravy osob na krátké vzdálenosti, a pro nějž splňuje město České Budějovice vhodné předpoklady. Tento systém by měl být spíše chápán a využíván jako doplněk MHD, než jako možnost využití volného času a jeho smyslem je především nabídnout občanům a návštěvníkům města konkurenceschopnou alternativu k individuální automobilové dopravě. Hlavními přednostmi systému je jeho rychlost (výpůjčka kola netrvá déle než 30 sekund), jednoduchost (k vypůjčení kola stačí přiložení čipové karty) a dostupnost (strategické rozmístění stojanů a 24 hodinový provoz systému).

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.