Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace žáků s tělesným postižením do základní školy z pohledu jejich spolužáků
DOLEŽALOVÁ, Jitka
V teoretické části práce, která se zabývá integrací žáků s tělesným postižením do základní školy z pohledu jejich spolužáků, jsem se zabývala samotným pojmem integrace. Dále jsou zde uvedeny faktory, které ovlivňují školskou integraci, a v neposlední řadě je v této části uvedena současná právní úprava školské integrace. Do praktické části jsem zařadila stručné kazuistiky jednotlivých žáků s tělesným postižením, v jejichž třídách jsem výzkum prováděla. Jsou zde také prezentovány výsledky dotazníků a jejich vyhodnocení. Cílem práce je zjistit, jaký je vztah žáků základní školy k jejich spolužákům s tělesným postižením. V neposlední řadě též formulovat případná vlastní doporučení či návrhy, jak integraci do budoucna dále zlepšit. Stanovila jsem si dvě hypotézy. První je: {\clq}qŽáci s tělesným postižením svou přítomností ve třídě i svým specifickým pohledem na svět, obohacují své spolužáky, což je samotné posiluje.`` Druhá hypotéza zní následovně: {\clq}qZdraví spolužáci navazují spontánní kontakty a vztah se spolužáky s tělesným postižením.`` Obě hypotézy byly potvrzeny. K ověření hypotéz jsem zvolila metodu kvantitativního výzkumu. Sběr dat probíhal metodou dotazování formou dotazníků. Pro zjištění potřebných údajů jsem vypracovala dotazník, který byl anonymní a dobrovolný. Uvedenou bakalářskou práci bude možné využívat při integraci žáka s tělesným postižením jako informační materiál pro ředitele školy a rodiče {\clq}qzdravých`` dětí. Mohou se podívat na celou problematiku z pohledu těch, kterých se integrace bezprostředně dotýká.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.